DutchArjo
Startmotor
Mijn renault laguna 3 begint op te raken. Tijdens het rijden krijg ik om de haverklap de storingsmelding: Storing inspuitssysteem gevolgd door de melding: controleer ESP.
De eerste keer dat me dit gebeurde was in frankrijk op de weg terug naar huis van vakantie. Toen moest ik bij de renault dealer voor veel geld blijkbaar een verstuiver laten vervangen. Nu blijft deze melding dus maar terugkomen. Gisteren ben ik bij de garage geweest waar mijn Laguna al vanaf het begin in onderhoud is. De eigenaar van de garage gaf aan dat de verstuivers stuk voor stuk getest kunnen worden a " een paar tientjes per verstuiver" en dat dan de defecte verstuivers vervangen kunnen worden (a 255 ex btw per stuk, zonder arbeidskosten). Wetende dat de auto volgens mij ook weer in de buurt komt van de distributieriem vervangen weet ik niet of ik nog dit geld wil stoppen in deze auto. Ook omdat het een diesel is en deze steeds minder populair worden. De betreffende garage gaf me aan dat ik als alternatieve optie de auto weg kan doen en voor een benzine gezinsauto ga. Hij heeft er zelf 1 staat: een VW Touran 1.2 TSI Trendline (K-158-RS) uit 2011 met 123000km op de teller. Import (door hem) vanuit Duitsland, volgens hem " in uitmuntende staat".
De auto staat te koop voor een vraagprijs van 8950. De ANWB koerslijst voor dit model met deze km-stand komt op bovag met garantie op 9200.
Als ik voor de Laguna nog een redelijk bedrag krijg als inruil ben ik er op zich best geïnteresseerd in. Maar is dit een geschikte auto om te kopen of moet ik op mijn hoede zijn en heeft dit type/model bepaalde euvels waar het om bekend staat?
Hij adviseert mij dan de Touran 2 jaar te rijden, dan 1000 a 1500 per jaar af te schrijven en na 2 jaar de Touran in te ruilen voor een wat jongere auto.
De eerste keer dat me dit gebeurde was in frankrijk op de weg terug naar huis van vakantie. Toen moest ik bij de renault dealer voor veel geld blijkbaar een verstuiver laten vervangen. Nu blijft deze melding dus maar terugkomen. Gisteren ben ik bij de garage geweest waar mijn Laguna al vanaf het begin in onderhoud is. De eigenaar van de garage gaf aan dat de verstuivers stuk voor stuk getest kunnen worden a " een paar tientjes per verstuiver" en dat dan de defecte verstuivers vervangen kunnen worden (a 255 ex btw per stuk, zonder arbeidskosten). Wetende dat de auto volgens mij ook weer in de buurt komt van de distributieriem vervangen weet ik niet of ik nog dit geld wil stoppen in deze auto. Ook omdat het een diesel is en deze steeds minder populair worden. De betreffende garage gaf me aan dat ik als alternatieve optie de auto weg kan doen en voor een benzine gezinsauto ga. Hij heeft er zelf 1 staat: een VW Touran 1.2 TSI Trendline (K-158-RS) uit 2011 met 123000km op de teller. Import (door hem) vanuit Duitsland, volgens hem " in uitmuntende staat".
De auto staat te koop voor een vraagprijs van 8950. De ANWB koerslijst voor dit model met deze km-stand komt op bovag met garantie op 9200.
Als ik voor de Laguna nog een redelijk bedrag krijg als inruil ben ik er op zich best geïnteresseerd in. Maar is dit een geschikte auto om te kopen of moet ik op mijn hoede zijn en heeft dit type/model bepaalde euvels waar het om bekend staat?
Hij adviseert mij dan de Touran 2 jaar te rijden, dan 1000 a 1500 per jaar af te schrijven en na 2 jaar de Touran in te ruilen voor een wat jongere auto.