Advies gevraagd: Ford Puma vs Skoda scala

Huidige auto (fiat punto) is toe aan vervanging wegens wat mankementen en te klein voor gezin.

Hebben momenteel 1 kind van 2. We gaan maar 1 keer per jaar met auto op vakantie. We willen geen stationwagon omdat we dat te groot vinden maar we willen wel graag ruimte in de auto.

Na wat zoeken lijken de ford puma en skoda scala de grootste kanshebbers omdat ze beide veel ruimte bieden zonder grote auto's te zijn.

De puma ziet er beter uit en rijdt sportiever maar scala voelt wel heel ruim aan.
Graag hoor ik jullie ervaringen met deze wagens om te helpen knoop door te hakken. Als er nog een auto is die binnen groter is dan buiten hoor ik het graag.

Dan val je met je neus in de boter als je ook nog elektrisch zou willen rijden, met de Puma dan wel. Voor max 30k nieuw ga je met een Puma niet uitkomen, wel met de Scala. Die is een stuk goedkoper in aanschaf. Wellicht is het dan zeker voor de Puma handig te kijken naar voorraad- of demomodellen. Scheelt ook in levertijd.

Een nieuwe auto kopen, luxe! Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar de Puma omdat die, zoals je zelf ook hebt ondervonden, de leukere auto is. Toch heeft hij een belangrijk nadeel: Ford geeft maar 2 jaar fabrieksgarantie terwijl Skoda 4 jaar geeft. Topper op dat vlak is Kia, dat gaat zelfs tot 7 jaar met in dit geval de Stonic. Maar die auto moet je net bevallen.

Mochten beide auto's nu precies gelijk staan, dan kan de garantie misschien de doorslag geven. Verder blijft het een hele persoonlijke keuze.

Voor max 30k nieuw ga je met een Puma niet uitkomen, wel met de Scala.

Ik zie dat Ford nu acties op nieuwe auto's heeft, waardoor je instapt voor net geen 29.000 euro. De ST-Line gaat tijdelijk voor 30.395 euro, dat lijkt me wel de moeite waard.

Kan zo snel ook nog de Opel Frontera en Dacia Duster bedenken. Lijken me beide ook veel ruimte voor weinig te bieden.

als je toch bij de skoda dealer bent is de kamiq misschien nog een optie. Wil je fiat blijven rijden dan wellicht de 600 of misschien staat er nog een tippo te verstoffen, maar dat moet wel een goede deal zijn, want die schrijft als een malle af. Suzuki s-cross is ook goed en goedkoop vervoer, de hybride uitvoering van Suzuki zelf is geen aanrader

als je toch bij de skoda dealer bent is de kamiq misschien nog een optie. Wil je fiat blijven rijden dan wellicht de 600 of misschien staat er nog een tippo te verstoffen, maar dat moet wel een goede deal zijn, want die schrijft als een malle af. Suzuki s-cross is ook goed en goedkoop vervoer, de hybride uitvoering van Suzuki zelf is geen aanrader
Na het bekijken van euroncap resultaten toch besloten om van fiat af te stappen.

Terug
Bovenaan