David 3927390
Startmotor
Beste mensen ik heb december 2022 mijn auto laten keuren, het is is een volkswagen polo uit 1999. Hij kwam door de keuring zonder gebreken behalve een adviespunt dst de beugels van de uitlaat loszaten. Afgelopen 30 december 2023 was mijn apk dus weer verlopen en ging ik naar dezelfde garage voor apk keuring ( die ondertussen een nieuwe eigenaar heeft/overgenomen). Het rare is hij is afgekeurd met veel punten. Ik zal ze hieronder zetten.
2x uitlaatsysteem ondeugdelijk bevestigd beugels achter kapot ( dit kan nog kloppen gezien het advies vorig jaar)
1x slijtage beschadiging wiellager horbaar of voelbaar
1x band beschadigd r.a. canvans
2x band onvoelde profiel voorbanden
1x bewegingsmigelijkheden remonderdeel beperkt l.a. rem
4x remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar voor plus achter
1x remverschil op 1 as te groot achter
Dus ik vroeg me af hoe kan dit allemaal in 1 jaar gebeuren. Ik rijd altijd voorzichtig en niet veel laten we zeggen 5000 km per jaar(boodschappenauto. Hoe kunnen al deze gebreken in 1 jaar zijn ontstaan? De man van de garage zei ja dat kan in een jaar gebeuren. Maar ik rijd zo weinig hoe kunnen uberhaupt de banden beschadigd raken etc 3n geen profiel meer krijgen bijv. Laat staan al de andere punten. Is dit mogelijk in 1 jaar?
2x uitlaatsysteem ondeugdelijk bevestigd beugels achter kapot ( dit kan nog kloppen gezien het advies vorig jaar)
1x slijtage beschadiging wiellager horbaar of voelbaar
1x band beschadigd r.a. canvans
2x band onvoelde profiel voorbanden
1x bewegingsmigelijkheden remonderdeel beperkt l.a. rem
4x remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar voor plus achter
1x remverschil op 1 as te groot achter
Dus ik vroeg me af hoe kan dit allemaal in 1 jaar gebeuren. Ik rijd altijd voorzichtig en niet veel laten we zeggen 5000 km per jaar(boodschappenauto. Hoe kunnen al deze gebreken in 1 jaar zijn ontstaan? De man van de garage zei ja dat kan in een jaar gebeuren. Maar ik rijd zo weinig hoe kunnen uberhaupt de banden beschadigd raken etc 3n geen profiel meer krijgen bijv. Laat staan al de andere punten. Is dit mogelijk in 1 jaar?