Advies gevraagd: auto import (uit Duitsland?)

LenL

Net ingestapt
Wij zijn benieuwd wat voor advies/ervaringen jullie hebben met het importeren vanuit Duitsland (of andere landen) om voordeliger een gezinsauto te kunnen aanschaffen.

Wij zien momenteel onderstaande VW Touran in Duitsland te koop voor ca. 27.000 euro NIEUW

Zijn we nog meer/vergelijkbare gezinsauto's welke je met relatief weinig kilometers gunstiger in het buitenland kan kopen?

We horen ook dat er daar ook wel veilingen zijn maar deze zouden alleen voor de vakhandel bereikbaar zijn.

Genoeg ervaringen, Je weet dat er nog een flinke klap geld bovenop komt aan BPM met zo'n vrijwel nieuwe 1.5 TSI ? gok zo'n 6000 euro.

De Touran is al een heel oud model en ook al lang niet meer leverbaar in NL en in duitsland ook maar mondjesmaat word verkocht en op het punt staat uit productie te gaan. Maar misschien dat de VW fabriek een lading daar gedumpt heeft tegen heel scherpe prijzen.

Maar iets zegt mij dat er bij dit bedrijf ook wel haken en ogen aan zitten als ze voor 27K een nieuw model kunt leveren terwijl de goedkoopste touran voor 40K bij de dealer staat in duitsland geeft je toch wel iets te denken waar deze exemplaren vandaan komen

• Leuk
Waarderingen: LenL
Bij de betreffende Touran staat een levertijd van 7 maanden. Raar voor een model dat binnenkort uit productie gaat. En prijs is wel extreem laag voor een nieuwe Touran. Beetje merkwaardig allemaal.

Geen aanbetaling voor het bestellen lees ik, wel een paar dagen voor levering betalen.....
Advies: hier niets kopen, risico is te groot om op korte termijn in een programma als opgelicht, kassa of iets dergelijks te belanden :LOL:

Beter is een hybride te zoeken op mobile.de, en zoek dan op auto's die door dealer worden aangeboden, inclusief garantie.
Hybride = verwaarloosbare bpm, en aankoop via de officiële dealer biedt meer zekerheid.

Geen aanbetaling voor het bestellen lees ik, wel een paar dagen voor levering betalen.....
Advies: hier niets kopen, risico is te groot om op korte termijn in een programma als opgelicht, kassa of iets dergelijks te belanden :LOL:

Beter is een hybride te zoeken op mobile.de, en zoek dan op auto's die door dealer worden aangeboden, inclusief garantie.
Hybride = verwaarloosbare bpm, en aankoop via de officiële dealer biedt meer zekerheid.
En welke merken/modellen zou je dan adviseren?

Er is niets mis met een touran, maar niet via zo'n website. En bij een niet-hybride is het voordeel ook al snel weg bij import. Dus als je per se een touran wil en je wil hem heel graag uit duitsland, dan kun je beter een halen met een lagere Co2 uitstoot als het om de kosten gaat.

Maar als je nieuw of vrijwel nieuw wil halen ben je als particulier vaak niet goedkoper uit in duitsland. zou dan allee in duitsland gaan shoppen als je specifieke eisen hebt of iets zoekt wat in NL relatief weinig geleverd is. Maar dat heb je niet.

Ford Kuga, Citroën C5, etc.

maar dan zijn meer tegenhangers van een Tiguan. Niet van een touran. Zou dan eerder naar een Scenic kijken of zo als je een alternatief wil voor een Touran

De vraag is denk ik meer of de topic starter een ruime flexibele MPV zoekt zoals een touran dan is, al dan niet 7 persoons, of toch een crossover/suv achter modelletje.

maar dan zijn meer tegenhangers van een Tiguan. Niet van een touran. Zou dan eerder naar een Scenic kijken of zo als je een alternatief wil voor een Touran

De vraag is denk ik meer of de topic starter een ruime flexibele MPV zoekt zoals een touran dan is, al dan niet 7 persoons, of toch een crossover/suv achter modelletje.
Ik kreeg de indruk dat TS het vooral om de "super aanbieding" te doen was en niet specifiek om de Touran. Correct me if I'm wrong

Terug
Bovenaan