Advies gevraagd 2ehands auto max 3.000 euro

Gabriela 2162346

Net ingestapt
Mijn dochter is op zoek naar een 2e hands auto, ze wil er max 3.000 euro aan uitgeven. Er mag best 150-175.000 km op de teller staan, zolang het een merk is die dat goed aankan. Ze vindt de volkswagen Beetle, de Peugeot 206 Cabrio en de Fiat500 leuke auto's. Welke auto's in die trant zijn verstandige keuzes?

Ik heb een paar weken geleden de eerste auto voor mjn dochter gekocht; het is een 2011 Civic Avantage 1.4 3 deurs geworden, want:
Degelijk, veilig (5 sterren), compleet, zuinig (6-bak), redelijk licht (1146), rijdt goed en ziet er nog best leuk/ sportief uit.
Lag 750 Euro boven jouw budget maar als je wat concessies doet mbt bouwjaar, kilometerstand en uitvoering, moet dit model wel binnen je budget kunnen vallen.

Je kiest nu net wel populaire auto's Vraag me af of je die gaat vinden voor die km-stand en prijs. Ford Ka, Fiat Barchetta of alfa spider niks?

2de handse markt is behoorlijk hot..

Laatst bewerkt:
Ipv de fiat 500 de 2e generatie ford ka, rollen uit dezelfde fabriek , ipv de 206 cabrio de nissan micra cabrio, nog betrouwbaarder maar spuug lelijk de colt cabrio. De beelte heb ik geen alternatief voor wellicht is dit nog Iets https://www.gaspedaal.nl/smart/forfour/handgeschakeld?pmax=4000&srt=pr-d

Helaas weinig 1.3/ 1.5 aanbod. Deelt techniek en onderstel met de mitsubishi colt, als 5 deurs is de colt wat stoffig, maar wellicht is een 3 deurs colt iets voor jouw

Er is best wel keuze voor die prijs (valt me inderdaad mee). Ik heb net als @Guus Leferink goede indruk van de Fiat Panda. Er stonden ook enkele Suzuki Swifts en Toyota Yarissen bij waarvan je kunt verwachten dat ze het goed uithouden. Je zou ook kunnen kijken naar modellen die in die tijd wat minder populair waren, bijvoorbeeld een Chevrolet Aveo of Daihatsu Sirion. Ook die zag ik langskomen. Ik heb een selectie voor je gemaakt met je criteria. Besef wel dat je bij auto's uit kunt komen die ondanks een goede indruk toch wat 'onder water' kunnen hebben. Let daarom op de onderhoudsgeschiedenis als die beschikbaar is.

VW Fox

VW Fox

2 Tigras met een flink lijstje aan gebreken als je de advertentie leest. Dat zou ik mijn dochter zeker niet aanraden.

Dan liever voor dat geld dit:

Geleend uit een ander topic hier, waar deze voorbij kwam.

Volgens mij de meest basis uitvoering in een instap actie uitvoering.
Wat er niet op zit kan niet kapot.
En verder ziet het er nog netjes uit.
Alleen wel pre airbag tijdperk.
Dus beetje rudimentair.
Vers jaar APK + beurtje
En verkoop door de garage die ook het onderhoud deed.
En dat voor 1.300 euro

Fiat Panda, ga op zoek naar een leuke uitvoering met glazen dak en zo en je hebt een ontzettend betrouwbare en leuke auto.
Rij er zelf ook een. 287k op de klok op dit moment.
Ze krijgen allemaal op een gegeven moment problemen met de stuurbekrachtiging, kost meen ik 250-300 euro om te verhelpen. Dat is van wat ik weet het enige echte euvel wat ze hebben.
Verder: Zuinig. Op de snelweg stil. Ruimte voor een Apple Carplay/Android Auto headunit. Ruim van binnen, toch niet eens oncomfortabel, en het zijn leuke speelse wagentjes om te zien, als je er een neemt in een leuke kleur. Blauw/Rood/Oranje bijvoorbeeld.

Was nooit gek op de Panda tot ik met die van mij ging proefrijden was eigenlijk na 100 Meter al wel verkocht.

Terug
Bovenaan