Advies eerste auto

A

Anoniem

Guest
Beste mensen,

Over 2 weken moet ik beginnen bij een stage en daar heb ik een (eerste) auto voor nodig. Ik verwacht met deze auto zo'n 15.000km per jaar af te moeten leggen (overgrote deel is een 100km/u weg) en heb een budget van rond de 5000 euro. Uiteraard ben ik stiekem wel op zoek naar iets leuks waardoor ik zoals veel mensen uitkwam op een Fiat Punto of Bravo.

Nu heb ik een Punto gevonden op www.autoscout24.nl en ik vroeg me af of dit te overwegen waard is. Als ik een jaar of 2 in de auto zou kunnen rijden zonder problemen ben ik in principe tevreden. Is die km stand dan acceptabel? En is die prijs niet erg laag voor wat het is? Ik heb het CARFAX rapport opgevraagt (hoop dat die link werkt) en zie daar niet echt iets bijzonders in. Al moet ik bekennen dat ik ook niet goed weet waar ik op zou moeten letten. Vanmorgen krijg ik inneens een berichtje van de eigenaar dat er gisteren een nieuwe Homokineet(?) aandrijfas is opgezet. Is dat niet wat vreemd?

Graag zou ik jullie mening hierover horen.

Met vriendelijke groet,

Arjen

Weinig bijzonders op het feit na dat de huidige eigenaar hem wel erg kort heeft maar die geeft aan dat hij te klein is. Voor de rest zijn het goede auto's.
Na 12 jaar en ruim 180dkm kan een homokineet stuk gaan ook niet bijzonder. Ik zie een nadeel en dat is persoonlijk en voor mij is dat de kleur.

Persoonlijk gaat een 3 Deurs mij altijd tegen zitten. Niet even snel een boodschappen tas op de achterbank zetten omdat mijn kofferbak permanent vol staat of de hond er in zit. De grote deuren vind ik lastig op parkeerplaatsen (hier gaat epica op in) en als de wind er achterkomt kan het ook gevolgen hebben. En ik doe altijd mijn gordel om tijdens het rijden das ook lastiger met een 3 Deurs, dat komt omdat ik hem tijdens bijzondere verrichtingen niet om heb.

Auto encyclopedie zei:
De grote deuren vind ik lastig op parkeerplaatsen (hier gaat epica op in)

Uitlokking?
a014.gif

Auto encyclopedie zei:
En ik doe altijd mijn gordel om tijdens het rijden das ook lastiger met een 3 Deurs, dat komt omdat ik hem tijdens bijzondere verrichtingen niet om heb.

Gordel omdoen tijdens het rijden is ook een bijzondere verrichting, toch?
a048.gif

On topic: Lijkt me een nette Punto.

Met 3 deurs heb je veel meer zicht links van je, je kijkt niet tegen een B stijl aan, zeker als je wat langer bent is dat wel fijn.

En bij dit model ziet een 3 deurs er ook gewoon echt gaaf uit.

Mij lijkt het een hele nette auto voor het geld, of het een verstandige keuze is is lastig te zeggen op basis van wat foto's. Met een budget van 3000 euro kan het alle kanten op.

Top. Dankjewel voor jullie meningen. Ik ga een afspraak maken.

Blijft een gaaf model! Mooi ook in 3 deurs en in het zwart! (y) Hopelijk is het wat en ga je er veel plezier aan beleven.

Een aantal jaren geleden heb ik nog met een Fiat Grande Punto T Jet met 120 pk gereden, het is echt een bijzonder leuke en snelle auto. Ik had continue een glimlach op mijn gezicht.

De auto ziet er netjes uit, ga gewoon eens kijken en een proefrit maken, de 3 deurs vind ik ook leuk.

Deze pré facelift blijft een mooi karretje om te zien. Ga maar goed uitgebreid proefrijden. Het standaard riedeltje geldt zoals bij elke 2de hands. En ff nagaan wanneer de distributie riem (of ketting?) vervangen is.

Terug
Bovenaan