Advies bij aankoop occasion - Max 30K

Lino

Net ingestapt
Hoi liefhebbers,

Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuwe auto, onderzoek via google heeft mij al op veel plekken gebracht maar al snel werd duidelijk dan hier erg gedegen adviezen worden gegeven, ik heb daarom maar een account aangemaakt. :) Ik ben erg benieuwd of jullie mij kunnen adviseren.

Ik rij nu al heel wat jaren in een oude Renault Twingo, echter niet voor werk waarvoor ik altijd met het OV ga. i.v.m. een nieuwe baan waarvoor ik wel met de auto moet hebben we besloten om een nieuwe auto aan te schaffen, deze wens hadden we al een tijd. :)

Om meteen eerlijk te zijn, ik weet helaas niet veel van auto's af, en ben in het bezit van 2 linker handen, wat betekend dat ik een vrij nieuwe auto wil aanschaffen waar ik zo min mogelijk werk aan overhoud. Hiervoor heb ik een budget uitgetrokken van maximaal 30K.

De auto zal voornamelijk gebruikt worden voor mijn reis naar werk, 5 dagen per week, 40KM heen en 40KM terug, grotendeels over de snelweg. In het weekend zal de auto voor wat kleinere ritten gebruikt worden, ook is er nog wel een kinderwens dus dat moet de auto qua " groei " aankunnen.

Op dit moment is het beoordelen van mijn toekomstige auto volledig gebaseerd op "gut-feeling". Niet heel handig dus, maar ik vind bijvoorbeeld Volvo's wel mooie auto's, heb me nu verdiept in de V60 uit 2018 of V40 uit 2019, die gaan voor rond de 25K.

Alles dus even opgesomd:
- Het liefst een wat jongere auto met niet teveel kilomers
- Kijkend naar het aantal KM's dat ik moet rijden weet ik niet of ik een diesel of benzine moet nemen.
- Ik heb graag wat luxe in de auto, parkeer-sensoren, (half)lederen bekleding, lekker geluid etc.
- Groot genoeg voor mogelijke gezinsuitbreiding
- Gaat gebruikt worden voor dagelijkse ritten naar werk
- Budget maximaal 30K

Wat is hier de wijsheid en wat vinden jullie een fijne auto binnen deze criteria?

Al hebben jullie nog meer informatie nodig dan deel ik dat natuurlijk graag.