Advies betrouwbare, zuinige middenklasse auto

cindy 3594491

Startmotor
Hallo,

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren. Wij hebben nu zo’n anderhalf jaar een Peugeot 3008 uit 2012. Vanaf het begin veel meldingen, storingen e.d. gehad. Inmiddels van verschillende kanten gehoord dat deze motoren vaak problemen geven. Hij verslindt benzine (e5) en olie. Kortom, we zijn op zoek naar een andere tweedehands auto. Overigens; de auto rijdt verder heerlijk en bevalt qua comfort prima.

De aanschafprijs van de nieuwe auto moet onder de inruilprijs van deze peugeot zitten. Het belangrijkste van de nieuwe auto is dat hij betrouwbaar is, niet bekend staat om problemen. Daarnaast willen we ook graag een zuinige auto. Het mag een maatje kleiner zijn, maar niet te klein, want er moeten veel kampeerspullen mee. Dus veel bagageruimte is een pré. We hebben ook een dakkoffer, ik weet niet of dat gaat passen op de nieuwe auto (met andere dakdragers).

We zoeken een auto vanaf 2013/2014 en met een redelijke kilometerstand. Ook met portieren achter.

Ik hoor graag jullie ideeën en advies. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Cindy

Wat houdt dat precies in dat de aanschafprijs onder de inruilwaarde van de peugeot moet zitten? Misschien is een mpv in het b-segment wat voor jullie die worden nog weleens voor scherpe prijs aangeboden, dan moet je denken aan modellen als de nissan note of de mitsubishi colt. Vaak hebben ze een verschuifbare achterbank. Het segment was in 2013/ 2014 niet veel meer verkrijgbaar, de meeste merken waren er al mee gestopt.

Ik bedoel dat we met het bedrag dat we voor de Peugeot krijgen een andere auto terug willen kunne kopen zonder bij te leggen. Als dat lukt. Ik ga eens kijken naar de auto’s die je aanraadt. Dank je wel.

De doelstelling van een bedrijf is winst maken. Dat doe je door bijvoorbeeld auto's in te ruilen en te verkopen en daartussen een positieve marge te realiseren. Wat zal je als autobedrijf voor een niet als betrouwbare auto bekend staand willen geven (=lage prijs ivm de vele aankomende garantiegevallen of gelijk de export in), een auto verkopen lager dan die lage prijs die ze bieden.... Hoop werk, risico en minder geld overhouden. Hoe zie je dit zelf?

Ik bedoel dat we met het bedrag dat we voor de Peugeot krijgen een andere auto terug willen kunne kopen zonder bij te leggen. Als dat lukt. Ik ga eens kijken naar de auto’s die je aanraadt. Dank je wel.
Dan zal je hem zelf moeten verkopen, en dan wel aan een oostblokker die hem exporteert, dan hoef je ook niet schuldig te voelen en heb je ook geen gezeik dat teleurgestelde mensen bij je voor de deur staan Oost Europeanen zijn wel wijs op onze auto's ivm de goede wegen en de nap registratie. Verder zou je denk je verlies moeten pakken en gaan voor een auto van voor 2010. Renaul grand modus 1.2 tce staan voor scherpe prijzen te koop. De nieuwere 1.2 tce hebben een slechte naam, maar in de modus zit de oude 1.2 tce die hier niks mee te maken heeft, veel mensen weten dat niet. Bij de oude 1.2 tce wel rekening houden dat die een distributieriem heeft, probeer bij de prijs in te dingen dat die vervangen wordt als er verder geen onderhandelingsruimte is

De Peugeot 3008 van de eerste generatie staat niet bekend om de betrouwbaarheid.

Als je een goede auto uit een nieuwer bouwjaar wil hebben dan moet er gewoon geld bij. Snel de auto inruilen kost ook gewoon geld, een garage wil er ook aan verdienen, en dekt ook het risico van garantie af.

Er zijn best veel goede alternatieven zoals bijvoorbeeld een Dacia Logan MCV. De auto is wel meer basic en minder comfortabel dan de Peugeot. Als er geen extra geld is dan zou ik gewoon doorrijden met de Peugeot.

De al genoemde Renault Grand Modus is ook een goed alternatief.

De aanschafprijs van de nieuwe auto moet onder de inruilprijs van deze peugeot zitten.
Dan moeten we dus eerst even weten wat je krijgt voor de Peugeot. Check eens de ANWB koerslijst - wat geeft die voor een bedragen aan? Voor welke bedragen zie je andere Peugeot 3008's te koop staan?

Voor een goed vergelijk kijk je doorgaans naar: merk (Peugeot), type (3008), motor (onbekend), kilometerstand (onbekend), uitrustingsniveau (onbekend) en algemene staat (schades, problemen, etc).

De doelstelling van een bedrijf is winst maken. Dat doe je door bijvoorbeeld auto's in te ruilen en te verkopen en daartussen een positieve marge te realiseren. Wat zal je als autobedrijf voor een niet als betrouwbare auto bekend staand willen geven (=lage prijs ivm de vele aankomende garantiegevallen of gelijk de export in), een auto verkopen lager dan die lage prijs die ze bieden.... Hoop werk, risico en minder geld overhouden. Hoe zie je dit zelf?
Dan blijft als enige optie over: de Peugeot 3008 'zelf' verkopen en ergens anders een andere auto kopen.

Eén van de makkelijkste manieren om je auto te verkopen is via een site als wijkopenautos.nl - neem even de moeite om daar een prijs op te vragen. Ook bij andere 'verkoop je auto' sites kun je een aanvraag doen. Zelf verkopen via Marktplaats levert je doorgaans een betere prijs op maar is meer gedoe.

Laat ons ook even weten wat de ANWB Koerslijst aangeeft.

Als we een beetje een prijs hebben kunnen we ook wat aanbevelingen doen voor andere auto's.

De Peugeot 3008 van de eerste generatie staat niet bekend om de betrouwbaarheid.

Als je een goede auto uit een nieuwer bouwjaar wil hebben dan moet er gewoon geld bij. Snel de auto inruilen kost ook gewoon geld, een garage wil er ook aan verdienen, en dekt ook het risico van garantie af.

Er zijn best veel goede alternatieven zoals bijvoorbeeld een Dacia Logan MCV. De auto is wel meer basic en minder comfortabel dan de Peugeot. Als er geen extra geld is dan zou ik gewoon doorrijden met de Peugeot.
Ook dat is de spijker op z'n kop. Doorgaans is iets nieuwers/beters duurder dan wat je nu hebt.

Als je voor hetzelfde geld een andere auto wil kopen dan een huidige technisch matige auto, ga je op veel onderdelen moeten inleveren. Leeftijd, kilometerstand, comfort, formaat, etcetera.
Een B-segment SUV zou inderdaad wel kunnen: Nissan Note, Hyundai ix20, Kia Venga, dat soort spul.

Een inruilprijs is altijd laag. Een garage gaat er nog de puntjes op de 1 zetten, poetsen,eventueel beurtje of iets en natuurlijk wil hij ook wat winst maken. Ze gaan dus relatief weinig geven voor jou peugeot. Wil je met gesloten portemonee iets weer kopen (die dus al wel door de garage gepoetst is, afleverbeurt, en wat winst voor de garage) ga je potentieel altijd een mindere auto terug krijgen met een gesloten portemonee.

Je kunt niet zomaar zonder bij te betalen een vergelijkbare auto krijgen. Of je moet flink wat bijbetalen of je gaat er op achteruit qua leeftijd en kilometers. Als je nu een auto uit 2012 rijd en je wil naar 2014/2015 moet er sowieso behoorlijk wat geld bij.

Momenteel word de meeste 3008 benzine modellen uit 2008 tussen de 5000 euro tot 8500 aangeboden voor een net exemplaar met weinig kilometers. De inruil zal dan ergens tussen de 3500 en 6000 euro zitten als het een net exemplaar is met weinig kilometers. Daar koop je weinig voor terug. in ieder geval niet wat nieuwers als wt je nu hebt zonder bij te betalen.

Ik had een Octavia 1.0TSI. ruime auto en echt heel zuinig. Staat momenteel nog te koop bij een dealer in Honselersdijk waar ik hem ingeruild heb, maar die is waarschijnlijk boven jouw budget.

Dan moeten we dus eerst even weten wat je krijgt voor de Peugeot. Check eens de ANWB koerslijst - wat geeft die voor een bedragen aan? Voor welke bedragen zie je andere Peugeot 3008's te koop staan?

Voor een goed vergelijk kijk je doorgaans naar: merk (Peugeot), type (3008), motor (onbekend), kilometerstand (onbekend), uitrustingsniveau (onbekend) en algemene staat (schades, problemen, etc).

Dan blijft als enige optie over: de Peugeot 3008 'zelf' verkopen en ergens anders een andere auto kopen.

Eén van de makkelijkste manieren om je auto te verkopen is via een site als wijkopenautos.nl - neem even de moeite om daar een prijs op te vragen. Ook bij andere 'verkoop je auto' sites kun je een aanvraag doen. Zelf verkopen via Marktplaats levert je doorgaans een betere prijs op maar is meer gedoe.

Laat ons ook even weten wat de ANWB Koerslijst aangeeft.

Als we een beetje een prijs hebben kunnen we ook wat aanbevelingen doen voor andere auto's.

Ook dat is de spijker op z'n kop. Doorgaans is iets nieuwers/beters duurder dan wat je nu hebt.
Dag Rroelll,

Bedankt voor je reactie.
De ANWB-site geeft het volgende aan:

Situatie bij het kopen van een auto​

Kopen bij BOVAG autobedrijf met garantie​

€ 7.750

Kopen bij merkdealer met garantie​

€ 8.250

Inruilen bij een Autobedrijf​

€ 4.200

Aan- en verkoop tussen particulieren​

€ 5.300

Overige situaties​

Meeneemprijs​

€ 5.950

Veilingprijs​

€ 3.950

Dagwaarde​

Vervangingswaarde i.v.m. total loss​

€ 6.500

-----
Verder geeft de site wijkopenautos.nl dat de gegarandeerde verkoopprijs voor de Peugeot € 3.650,- is.
Op marktplaats zie ik dezelfde auto aangeboden door een dealer voor 6750.

Als je voor hetzelfde geld een andere auto wil kopen dan een huidige technisch matige auto, ga je op veel onderdelen moeten inleveren. Leeftijd, kilometerstand, comfort, formaat, etcetera.
Een B-segment SUV zou inderdaad wel kunnen: Nissan Note, Hyundai ix20, Kia Venga, dat soort spul.
Dank je. Zijn dit ook zuinige auto’s?

De ANWB-site geeft het volgende aan:

Situatie bij het kopen van een auto​

Kopen bij BOVAG autobedrijf met garantie​

€ 7.750

Kopen bij merkdealer met garantie​

€ 8.250

Inruilen bij een Autobedrijf​

€ 4.200

Aan- en verkoop tussen particulieren​

€ 5.300

Overige situaties​

Meeneemprijs​

€ 5.950

Veilingprijs​

€ 3.950

Dagwaarde​

Vervangingswaarde i.v.m. total loss​

€ 6.500

-----
Verder geeft de site wijkopenautos.nl dat de gegarandeerde verkoopprijs voor de Peugeot € 3.650,- is.
Op marktplaats zie ik dezelfde auto aangeboden door een dealer voor 6750.
Ok, laten we dan even uitgaan van 5000 euro voor een nieuwe auto. Je kunt de Peugeot 3008 zelf proberen te verkopen voor de beste opbrengst. Het bod van wijkopenautos.nl valt niet mee, je kunt ook nog wat andere inkopers proberen.

Dank je. Zijn dit ook zuinige auto’s?
Hoeveel kilometer per jaar rij je? Als je 10.000km per jaar rijdt en het ene model is 1L/100km zuiniger dan een andere auto dan kun je 100 liter benzine besparen in een jaar. Met de huidige brandstofprijzen is dat 200 euro. Niet echt een groot verschil dus.

Dat lijken me prima suggesties. Iets kleiner dan wat je nu hebt maar daardoor wel betaalbaar en iets zuiniger.

De Nissan Note is relatief goedkoop voor de leeftijd en het zijn prima auto's die ook betrouwbaar zijn:

Een Toyota Verso-S is behoorlijk ruim maar ook vrij duur:

De Honda Jazz is ook praktisch en heeft en goede reputatie maar binnen budget vind je ze alleen wat ouder:

Kia Venga is goed te vinden binnen budget:

Ipv de toyota verso s, kun je ook voor de subaru trezia gaan, das een toyota verso s met een subaru logo, echt een vergeten auto. Kia venga en hyudai ix20 zijn minder zuinig dan de Japanse/ Europese concurrenten. De kia soul is er ook nog.

Ipv de toyota verso s, kun je ook voor de subaru trezia gaan, das een toyota verso s met een subaru logo, echt een vergeten auto.
Dank! Uitstekende tip. Volgens mij is het enige nadeel dat de Trezia nooit met cruise control is geleverd, maar dat hoeft niet voor iedereen bezwaarlijk te zijn.

Terug
Bovenaan