Advies auto tweehands, budget 15-17.5k

Wiebe 1715157

Net ingestapt
Goedemorgen allen,

Momenteel rijden mijn partner en ik beide in een kleinere auto uit het B-segment (Fiat Punto EVO, 2010 & Opel Corsa Sport, 2012)
I.v.m. het niet door de apk komen van een de Fiat (roetfilter vervangen i.v.m. nieuwe regels) zijn we naarstig op zoek naar een vervanger. Normaliter heb ik iets langer de tijd om onderzoek te doen maar wellicht kan iemand hier ons de goede richting wijzen

Budget: 15 -17.5k (mocht dit iets worden overschreden ook geen probleem)

Mede door wijziging van werklocaties gaat deze auto dagelijks een stuk meer gebruikt worden. O.a. voor een stuk over de autobaan van circa 2x30 minuten (70 km). Daarom zal een stukje comfort, geluid en wat meer power in de auto wat belangrijker gaan worden dat dat nu het geval is.

Zelf zijn we enthousiast geworden van een Mazda 2,3 of CX-3 inclusief GT-M pakket. Bouwjaar rond 2016./2017. De CX-3 vonden we alleen qua kofferbak wat aan de kleine kant.

Zojuist kwam ik deze tegen: https://www.kolenaar.nl/voorraad/ma...ion_ht-599-p-locatie-enschede/benzine/1790326

Alleen heb ik zelf weinig ervaring met Mazda. Blijven deze auto’s interessant boven de 100.000 km grens qua onderhoud etc.? Of zijn er andere dingen waar we op moeten letten?

Welllicht heeft iemand anders hier nog tip waar we naar moeten kijken als vervanger/vergelijking? Qua hatchback of een wat hoger model zijn we nog niet uit. Alle hulp is welkom.

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie.

De Mazda 2, 3 en CX30 staan bekend als goede en betrouwbare auto's. Ook boven de 100.000 km.
Op de getoonde 7 jaar oude Mazda 3 zit vind ik wel een heel erg stevig prijskaartje.

Als je kijkt naar het comfort dan bieden huidige B segment auto's vaak veel meer comfort dan de Corsa en Punto, in de basis zijn dit al hele oude auto's, en dat merk je. Ik heb zelf ook in de Corsa en Punto gereden.

Ik heb zelf een Renault Clio 130 TCe automaat uit 2020 ( nieuw gekocht), zelfs bij hoge snelheden is het een stille en comfortabele auto. Rijdt gewoon heel erg goed op de snelweg. Mijn ervaring is dat de auto kwalitatief erg goed is, en erg betrouwbaar.

Ik zou ook naar de Citroën C3 kijken vanaf 2018 of later, dit is ook een comfortabele en betrouwbare auto.
Erg ondergewaardeerd, dus koop je ze voor relatief weinig geld. Kijk wel of de auto regelmatig en goed onderhouden is. Het is belangrijk om de juiste olie te gebruiken.
(Voor € 18.000 koop je zelfs een nieuwe C3).

Als je naar Japanse merken kijkt, kijk dan ook naar de Koreaanse merken zoals de Kia Rio en Hyundai I20.

Belangrijk maak proefritten, dan kun je zelf het comfort beoordelen.

Succes.

De vorige generatie Opel astra van na de facelift is een goede deal, deze heeft een eigen 1.2 motor (gm) die niks te maken heeft met de beruchte 1.2 van pegeot/Citroën. Veel mensen en zelfs op de anwb site weten dat niet. Opel viel voor deze facelift al onder peugeot en Andere Opel modellen kregen wel de 1.2 van Peugeot. Wil je een nog betere deal zoek tot 111.000 km ipv 100.000 km

Terug
Bovenaan