Advies aankoop youngtimer

A

Anoniem

Guest
Beste autoliefhebbers!
Graag wil ik jullie meenemen in mijn zoektocht naar een leuke youngtimer! Het gaat om een tweede auto naast onze seat alhambra (familiewagen). Ik zal hem voornamelijk voor woon-werk en hobbymatig gebruiken, nooit echt grote afstanden.

Wat voor mij belangrijk is:
- minimaal 15 jaar oud, <250.000km
- bij voorkeur Coupé of hatchback
- ik moet er enigzins normaal inpassen (1.97m lang)
- minimaal 140pk
- betrouwbaarheid (al snap ik ook dat een oudere auto meer onderhoud vergt)
- benzine (bij voorkeur niet een al te grote zuipmachine)
- comfortabel, maar ook pit
- lederen bekleding
- budget <7.000 €

Auto's die ik zelf tegen ben gekomen die mij aanspreken:
Alfa romeo GT 1.8 twin spark (de brera vind ik mooier, maar de motor (JTS) is naar ik begrijp minder betrouwbaar.
Mercedes-Benz CLK 200

Ik hoor graag jullie ervaringen/tips!

Staat hier nog wat tussen? "Auto's vergelijken - prijzen en specificaties - AutoWeek" https://www.autoweek.nl/carbase/hyundai/?sorterenop=bouwjaar&bouwjaar=2002--2008&carrosserie=coupe

Misschien zoiets als alternatief?
Volop luxe met alle toeters en bellen, dikke motor en bij mooi weer het dakkie open, ook nog best praktisch, zeker voor dit soort auto ( coupe/cabrio )

Opel Astra Twintop

Volvo C70 coupé/cabrio mkI, binnen jouw budget kun je een prachtig exemplaar vinden! Waardevast, comfortabel en als het moet snel als T5

Image00001.jpg

Dank voor de tips! Die Opel en volvo zijn inderdaad goede tips! Volvo wel wat prijziger, maar misschien met wat meer km's nog steeds een betrouwbare optie?

Erik 7810202 zei:
Dank voor de tips! Die Opel en volvo zijn inderdaad goede tips! Volvo wel wat prijziger, maar misschien met wat meer km's nog steeds een betrouwbare optie?
in de basis een zeer betrouwbare auto, maar heeft ook zeker zn aandachtspunten (remmen, onderstel, airco, gasklephuis, automaat (flushen!), stuurhuis) Goed inlezen dus en goed gedocumeteerde historie is een must.

Koop het beste wat je kunt betalen, hou altijd een budget voor tegenvallers. Maar dat geldt voor elke youngtimer.

Terug
Bovenaan