Advies aankoop Audi A3 limousine bj 2015

Martijn28

Net ingestapt
Hoi allemaal,

Ik ben voornemens om een Audi A3 limousine occasion aan te schaffen. Zie gegevens hieronder;
- Bouwjaar 2015
- 1.4TFSI 150pk
- 94.000km gelopen
- Automaat S-tronic
- S-line in/exterieur
- Ex-lease, staat bij een Audi dealer (premium selectie) en ziet er optisch keurig uit

Nou heb ik in de loop der jaren allerlei dramatische verhalen gehoord over o.a. de TFSI motoren en de distributieketting van de VAG, was dit alleen bij de modellen 2008-2012? Hebben jullie ervaring met de A3 limousine van 2015? Of kunnen jullie mij vertellen waar ik goed op moet letten? Waarom ik het wel of juist niet zou moeten doen? Gaat al met al toch om een behoorlijk bedrag...

Alvast ontzettend bedankt voor de tijd en moeite!!!
Met vriendelijke groet,

Martijn

Is dat niet de nieuwe 1.4 TSI met getande riem?
Die zijn volgens de verhalen veel beter. Maar goed, als je de motorcode hebt, is Google je vriend. Dan vind je snel terug of er veel problemen zijn.
Misschien ook direct checken of de DSG uit deze auto al van een betere kwaliteit is... DSG was namelijk lang ook niet je van het.

Laat een aankoopkeuring doen. Dit bouwjaar, die kilometers, bij de dealer, bekende historie. Ik zou het zeker aandurven. Als het hypothetische "betrouwbaarheids" duiveltje boven je hoofd blijft zweven: koop een Auris hybrid. Al kan die ook stuk...

Sommige mensen kunnen het blijkbaar niet hebben/ geloven dat er mensen zijn met slechte ervaringen met een Audi dus spelen het meteen op de man. Zegt mij meer over die persoon en het draagt niets bij aan de vraag van de TS. Die moet per slot van rekening ook helemaal zelf weten waar hij z'n centjes op stukslaat!

En die van mijn buuman gaat al 7 jaar en 280.000 km zonder problemen. Ik zeg; doen!

En als ik zo het profiel van The Lion eens doorlees, lees ik een rode draad....... The Lion heeft geen A3 gehad.....

Prima keuze deze A3 lijkt mij

Alternatief mazda 3 sedan automaat

Ander alternatief dat je voor het zelfde geld een octavia liftback 1.5 tsi kan vinden

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Zo te horen hoef ik mij niet zoveel zorgen te maken.. zaterdag proefrit, en waarschijnlijk ook de koop. Nogmaals dank!!

Terug
Bovenaan