Advies <€3000

Rick 9700443

Net ingestapt
Beste,

Momenteel ben ik op zoek naar een auto onder de €3000. Ik heb n aanbieding via via voor n Twingo van 2008 met 131.000km voor €2800. De distributieriem en waterpomp zijn een jaar geleden vervangen. Verder een open dak en cruise control, het betreft een Dynamique uitvoering. Is dit een goede deal?

Verder vroeg ik me af wat de betere alternatieven zijn? Een YouTube filmpje van Autoblog raadde eventueel een Punto aan. Is wel een slag groter en dat hoeft niet persé

Onderhoudskosten en rijkosten zo graag zo laag mogelijk. Een paar honderd euro besparen op de aanschafprijs zou ook leuk zijn

Gr.

Bedenk goed of een 3 deurs auto iets voor je is. Als je op leeftijd achteruit wil gaan, misschien is de eerste generatie smart forfour dan een optie. Die is ook goedkoop in de wegenbelasting.

De Renault Twingo 2 staat bekend als een goede en betrouwbare auto, de Dynamique is een luxe uitvoering. Kijk ook of de airco goed koelt, en kijk door de gril naar de staat van de condensor. Die willen door steenslag (door de korte neus) nog wel eens stuk gaan. Betaal er anders minder voor.

Over het algemeen is deze auto goedkoop op de weg te houden, en rijdt goed en volwassen voor het A segment.
Als de auto goed en regelmatig is onderhouden, en in goede staat is, dan lijkt mij dit best een goede optie.

Lijkt me geen verkeerde deal. Zoals ak hierboven al aangeeft, check de condensor, is een gevoleig punt. Verder een dijk van een autotje dat ook op de snelweg aardige rijkwaliteiten toont.

Zuinig en goedkoop dan kom je bij een A-segmenter. Er is zeer veel keuze. Zomaar 3 voorbeelden:

[size=x-large]Kia Pikanto 2008 met weinig km's in een fris kleurtje[/size]

kia-picanto-1-0-x-pect-stuurbekrachtiging-2e-paasdag-open.jpg

[size=x-large]Daihatsu Cuore 2009[/size]

daihatsu-cuore-1-0-trend-edition-5-drs-97dkm.jpg

[size=x-large]Toyota Aygo 2008[/size]

toyota-aygo-1-0-12v-apk-07-01-2021.jpg

Wat krasjes en gebruikerssporen moet je voor lief nemen, beter dan een smetteloos uiterlijk met technische mankementen.

Wij stonden jaren geleden ook voor de keuze; het moet een A segment worden ivm goedkope kilometers (en mij vrouw rijd het liefst zo klein mogelijk)

aygo, panda, C1, Citigo, 107, picanto, alles kwam langs maar wij zijn uiteindelijk toch bij een Twingo II uit gekomen. Ook een dynamique.

Onze voorkeur ging eigenlijk naar een Picanto van de 2e generatie maar die was gewoon te duur. Twingo was 2e keus en eigenlijk op vrijwel alle fronten beter dan alle andere A segment auto's met ons budget. Zaken zoals cruise control vind je al bijna niet bij de concurrentie. Afwerking, stilte in interieur en ook heel zuinig. Op een dynamique heb je ook zaken als regensensor en lichtsensor. Ga je bij de concurrentie ook niet snel vinden. Ook op de snelweg is hij een stuk beter dan de andere A segment auto's waar wij mee reden. Wij kochten hem met 60.000 en verkochten hem bij iets van 140.000 of zo in 3 jaar tijd. als ik het mij goed herinner. Beetje onderhoud, andere accu maar over het algemeen goedkoop op de weg gehouden.

2800 lijkt mij ook helemaal geen verkeerde deal als deze technisch oke is.

Een Twingo II lijkt mij net wat meer auto dan de andere genoemde opties. Als hij goed onderhouden is en aan je wensen voldoet, is het een prima deal.

Terug
Bovenaan