Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
turbod12 zei:- Als JIJ als bestuurder op de rem trapt, schakelt de ACC naar standby.
- als het ACC systeem zelf bijremt, gaan de remlichten branden, maar het systeem schakelt zich niet af.
Verder heb je bij moderne remsystemen ook nog een functie dat de auto zelf regelmatig de remmen licht activeert en laat slepen om de schijven schoon van roest te houden (dat geeft een betrouwbaardere remrespons als de remmen "echt" nodig zijn). In dat geval wordt het remlicht niet geactiveerd. Je merkt het als het goed is ook niet.
concours zei:Bij mijn Suzuki S-Cross met adaptive cruisecontrol branden de remlichten als de auto afremt. Je kunt het goed zien in de achteruitkijkspiegel, als je een tunnel inrijdt en de auto snelheid vermindert bij het naar beneden rijden.
KadettRT zei:...Kan mij voorstellen dat bij sommige merken/types de auto eerst 'het gaspedaal' loslaat en afremt op de motor. In dat geval zal er niets branden. ...
Als ik bij een standaard tunnel (heb het dan over Nederlandse begrippen) de cruise control ingeschakeld hebt dan wordt er echt niet geremd hoor. Geen adaptive systeem dus kan ook niet. Gewoon een kwestie van minder gas geven, dan blijft de snelheidsmeter keurig op hetzelfde punt staan. Mag toch hopen dat de techniek van een 10 jaar oud uitlopend SEAT-model niet geavanceerder werkt dan een nieuwe SuzukiVin_cent zei:concours zei:Bij mijn Suzuki S-Cross met adaptive cruisecontrol branden de remlichten als de auto afremt. Je kunt het goed zien in de achteruitkijkspiegel, als je een tunnel inrijdt en de auto snelheid vermindert bij het naar beneden rijden.
Is dat bij een hele steile tunnel? Normaal gesproken zou je met gas los op de juiste snelheid moeten blijven. Een paar km verschil zou toch niet tot een remactie moeten leiden? Lijkt me zeer verwarrend voor achteropkomend verkeer.
Leon in z'n SEAT zei:Mag toch hopen dat de techniek van een 10 jaar oud uitlopend SEAT-model niet geavanceerder werkt dan een nieuwe Suzuki![]()
Inderdaad gewoon 'basic' cruise control. Dus eerst als bestuurder de boel op de juiste snelheid brengen en dan 'vastprikken' in de CC. Vervolgens houdt'ie die snelheid ook aan. Berg af gaat het gas er af, berg opwaarts wordt er gas bijgegeven (en dan hoor je 'm ook werken). Verder zit er geen intelligentie in. Maar zoals ik al zei, de techniek van die Ibiza is natuurlijk best verouderd ten opzichte van de huidige modellen. Auto is inmiddels 10 jaar oud, was op het moment van productie al een uitlopend model en komt bovendien uit de periode dat SEAT kon/moest teren op de oudere 'bewezen' techniek van o.a. Audi en VW. Dus zo geavanceerd is het allemaal nietturbod12 zei:Leon in z'n SEAT zei:Mag toch hopen dat de techniek van een 10 jaar oud uitlopend SEAT-model niet geavanceerder werkt dan een nieuwe Suzuki![]()
Het kan simpelweg dat je Seat harder op de motor afremt of wellicht een minder lange eindreductie heeft ,waardoor deze toe kan met gas loslaten.
Ik neem aan da je auto geen Adaptieve CC heeft. Waarschijnlijk wel een rempomp voor ESP en evt. brake assist. Maar het lijkt me sterk dat die gebruikt wordt voor een basis CC.
Vin_cent zei:Even een gedachte, zou een ACC bij een automaat terugschakelen bij een steile helling? Berg op zeer waarschijnlijk, wel maar berg af?