Achterbank op maat

A

Anoniem

Guest
Hee allemaal, ik heb mijn oog laten vallen op een Ford Mustang GT als 2e auto (woon in Belgie dus is nog redelijk betaalbaar), alleen heeft de achterbank in een Mustang maar 2 zitplaatsen, en er is een derde kind op komst hier. Ik vroeg me af of er bedrijven zijn die een achterbank van een auto kunnen vervangen, zodat we achterin wel 3 kinderen (wettelijk) kwijt kunnen.

Die wagens worden goed verkocht in Amerika. Zou daar niet een oplossing op de markt zijn?

Daarnaast, is er wel genoeg plaats in die wagen voor 3 kinderen (kinderzitjes?) op de achterbank van een Mustang?

Als de dealer geen 3 zits bank van fabriek leverd.

Mag het niet in belgie.

Als de politie je tegen houd en ze lezen op de gelijkvormigheids attest 4 zitplaatsen en je hebt er 5 mag je de auto afgeven aan de politie.

Ook zal je verzekering niet uitbetalen als je een ongeluk hebt met 5 in een auto voor 4.

De multimachine is heel leuk maar Willy heeft een goed punt. Het aantal zitplaatsen staat ook in NL wel eens op kenteken.

In Nederland mag het wel. Wettelijk is het een kinderzitje tot 1.35m en dan telt het niet als zitplaatsen zoals op het kenteken.
Wel inderdaad even de verzekering op de hoogte brengen.

Kan zijn dat het in Belgie anders is. Weet wel dat het een Europees goedgekeurd kinderzitje is, dus daar kan het niet aan liggen.

Even het aantal zitplaatsen op papier aanpassen is in belgië nog veel lastiger als in nederland. Zelfs als je het op een officiele manier doet.
En het kan normaliter alleen als er een typegoedkeuring bestaat (en daarom meestal ook voorzieningen) voor die extra zitplaats.

Ik ga er van uit dat dat bij een mustang niet het geval is.

Top, allemaal bedank voor jullie reacties! Verzekeringstechnisch moet het inderdaad in orde zijn, ik zou in ieder geval verwachten dat er bij zo'n aanpassing in ieder geval iets van een herkeuring moet gebeuren of het wel allemaal volgens de standaard is. Maar goed, dat is voor nu even van latere zorg als er eventueel een Mustang komt. Die multimac ziet er goed uit, maar dan moet ik inderdaad zeker weten dat dat allemaal ook verzekeringstechnisch en wettelijk in orde is.

Ja, let op er zijn heel veel ' leuke' wagentjes die maar een viersits zijn.

Audi tt
Opel ampera
Fiat 500
Mini.
Etcetc

Terug
Bovenaan