Casanova
Net ingestapt
De accu van mijn Volvo XC90 was vandaag geheel leeg. ANWB er bij, accu door gemeten, zou slecht zijn en ze maten een lektstroom. Nu schijnt voor het laatste dat de auto eerst tot rust moet komen. Na gestart te hebben, auto naar de garage. Maar de garage meet geen lekstroom en zegt accu is goed. Nu kan de accu niet zomaar leeg raken en contact uit is alles uit (lichten gaan vanzelf mee). In theorie zou er een parkeerlicht aan kunnen blijven staan.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik al sinds bijna twee weken nauwelijks meer heb gereden in de auto (griep) en dat er wel een aantal korte ritten mee zijn gemaakt. Ritjes van 2 of 3 km naar de supermarkt. Maar ook wel een paar langere ritten van 20 km. Kan een combinatie van een dergelijke hoeveelheid korte ritten de accu uit putten? Laadstroom was in ieder geval wel goed. Of heb ik een random lekstroom die soms wel soms niet optreedt? Ik weet niet of dat kan, maar portiersloten kunnen ook wel eens lekstroom veroorzaken en die hebben een mechanische component.
En de accu zit achterin: welke spanning mag ik onder de motorkap verwachten als ik daar meet? Bij contact uit zou die gelijk moeten zijn aan de accu zelf, neem ik aan?
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik al sinds bijna twee weken nauwelijks meer heb gereden in de auto (griep) en dat er wel een aantal korte ritten mee zijn gemaakt. Ritjes van 2 of 3 km naar de supermarkt. Maar ook wel een paar langere ritten van 20 km. Kan een combinatie van een dergelijke hoeveelheid korte ritten de accu uit putten? Laadstroom was in ieder geval wel goed. Of heb ik een random lekstroom die soms wel soms niet optreedt? Ik weet niet of dat kan, maar portiersloten kunnen ook wel eens lekstroom veroorzaken en die hebben een mechanische component.
En de accu zit achterin: welke spanning mag ik onder de motorkap verwachten als ik daar meet? Bij contact uit zou die gelijk moeten zijn aan de accu zelf, neem ik aan?