Aantal problemen skoda fabia 2004

Guest
Goedenavond,

Een tijdje geleden ben ik er achter gekomen dat er koude lucht uit een gat komt onder het handschoenen kastje.    Maakt niet uit of de verwarming aan staat of niet, koud blijft het. Het wordt wel harder als je de ventilatie ook harder zet. Ik denk dat mede door dat gat mijn ruiten ook heel snel beslaan.    Kan dit kloppen? Ik heb heel professioneel een oud shirt in dat gat gepropt maar veel helpt het niet, haha.

Tevens werkt het openen van de deur bij de rechter voordeur niet meer als ik de auto open. De andere 4 deuren gaan wel open. Voorheen ging er ook een rood lampje knipperen bij het op slot doen van de auto maar ook dat gebeurt niet meer.

Zoals jullie al raden ben ik een enorme leek op het gebied van auto's dus mijn vraag is dan ook,    zijn deze dingen (eenvoudig) op te lossen en wat zou de gemiddelde garage hiervoor rekenen?

Bedankt alvast!

Wat betreft de koude lucht: veel Fabia's (de versies met airco) hebben een gekoeld dashboardkasje. Dat werkt via een slang die koude lucht je kastje in blaast. Ik kan me voorstellen dat de slang is losgeraakt (of na een reparatie aan bv. je kachelweerstand o.i.d. niet goed is teruggezet). Je kunt checken of je een gekoeld kastje hebt door te kijken of er een draaiknop in zit waarmee je een luchtstroom kunt open of dicht zetten. Als daar geen lucht uitblaast als je blower aan staat is mogelijk je slang los. Het lijkt me geen oorzaak voor je beslagen ruiten btw.

Als dit het is is het echt tien minuten werk om te fixen. Er zijn misschien andere oorzaken te verzinnen, maar dit is de moeite van het bekijken waard.

Succes! Paul

Beste Paul,

Bedankt voor uw reactie. Wat betreft het gekoelde dashboard kastje,    de fabia die ik bezit heeft geen airco (helaas,    haha) tevens is er ook nergens een knop de vinden voor de luchttoevoer in    of bij het kastje zelf.

Groet! Giacomo.

Hm..

Tweede optie: onder je dashboardkastje zit je kachelventilator. Daar wordt verse buitenlucht heen geleid en je ventilator blaast dat de auto in. Als er koude lucht je auto in blaast en je ruiten beslaan is mogelijk de luchtaanvoer van je ventilator los. Er komt dan koude buitenlucht onder je kastje vandaan direct de auto in en je kachelventilator gaat gewoon (vochtige) lucht in de auto rond pompen.

En dat zou automatisch ook de beslagen ruiten betekenen! Enig idee wat ze voor dit kunstje rekenen bij een garage?

Als de slang alleen is los geschoten is het een klusje van niks, dus dan zal het niet zoveel kosten. Maar het is van afstand moeilijk beoordelen of dit het (hele) probleem is.

Je kunt natuurlijk eens kijken hoever je zelf komt als je (eventueel met een spiegeltje) eens gaat kijken!

Ja oké,    dat is waar.    Misschien Gewoon eens langs gaan en iemand laten kijken of dat alles is. Ik rij hier overigens al een lange tijd mee en kan me nog herinneren dat er toen een stuk plastic bij het voeten einde van de passagier lag, ben er nooit achter gekomen waarvan heb heb het dan ook maar weg gegooid dus Dat is mooi stom. Maar dat onderdeel hoeft niet zo duur te zijn hoop ik, haha.

Bent u ooo enigzins bekend met het probleem van de rechter voordeur, waarom die Niet meer opent en de rest wel?

Da's balen ja. Gelukkig zijn er genoeg fabia's/polo's/cordoba's op de sloop te vinden voor als je echt een onderdeel mist.

Van deuren van deze auto's heb ik wel eens gehoord dat er een palletje af kan breken waardoor de deur niet meer mee komt. Ik vind sloten altijd een hoop gehannes dus ik leg me er altijd gewoon bij neer als er eentje niet meer werkt :p, maar als het zo'n palletje is schijnt het vrij gemakkelijk te repareren te zijn.

Paul Z zei:
Van deuren van deze auto's heb ik wel eens gehoord dat er een palletje af kan breken waardoor de deur niet meer mee komt. Ik vind sloten altijd een hoop gehannes dus ik leg me er altijd gewoon bij neer als er eentje niet meer werkt :p, maar als het zo'n palletje is schijnt het vrij gemakkelijk te repareren te zijn.
Dat was iets anders, waardoor de hele deur niet meer open gaat.
Maar er is inderdaad wel iets mis in de deur. Of met het slot, of gewoon een los stekkertje van de centrale vergrendeling (heb ik eens bij een Punto gehad, lag gewoon de stekker los in de deur...).

ah, dan had ik dat verhaal verkeerd begrepen... Dan weet ik het niet.

Terug
Bovenaan