Guest
Ik heb een vraag (en dus het probleem) over het aansluiten van mijn car-kit én tomtom.
In mijn auto zit een dubbele aansteker. Een in de middenconsole (naast de asbak) en een in het bij-rijdersgedeelte.
Nu heb ik de kabels voor de beide devices weggewerkt achter het dashboard en wil deze m.b.v. een "externe" dubbele aanstekerunit (eveneens weggewerkt) via de bijgeleverde USB-aanluitingen aansluiten. Deze USB-adapters hebben ieder een (LED??) licht wat continue aanstaat. Indien de auto gedurende een lange periode niet gebruikt wordt, bestaat er dan de mogelijkheid dat deze adapters de accu leeg kunnen trekken? Zo ja, wil ik deze kunnen uitzetten m.b.v. een schakelaar. Kan ik deze schakelaar ook met (gevlochten) aansluitdraad 220V (max. belasting 2500W) aansluiten, of moet dit uit veiligheidsoverwegingen met installatiedraad 12V gebeuren.
Een beetje warrige omschrijving, maar ik hoop toch dat mijn vragen duidelijk gesteld zijn.
In mijn auto zit een dubbele aansteker. Een in de middenconsole (naast de asbak) en een in het bij-rijdersgedeelte.
Nu heb ik de kabels voor de beide devices weggewerkt achter het dashboard en wil deze m.b.v. een "externe" dubbele aanstekerunit (eveneens weggewerkt) via de bijgeleverde USB-aanluitingen aansluiten. Deze USB-adapters hebben ieder een (LED??) licht wat continue aanstaat. Indien de auto gedurende een lange periode niet gebruikt wordt, bestaat er dan de mogelijkheid dat deze adapters de accu leeg kunnen trekken? Zo ja, wil ik deze kunnen uitzetten m.b.v. een schakelaar. Kan ik deze schakelaar ook met (gevlochten) aansluitdraad 220V (max. belasting 2500W) aansluiten, of moet dit uit veiligheidsoverwegingen met installatiedraad 12V gebeuren.
Een beetje warrige omschrijving, maar ik hoop toch dat mijn vragen duidelijk gesteld zijn.