Aanschaffen eerste auto

Lorenzo 5032579

Net ingestapt
Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn werk op zoek naar een eerste auto. Nou kwam ik na wat zoeken op internet op de fiat grande punto met de 120 pk sterke t-jet motor. Wat ik over het algemeen lees is dat dit een vrij betrouwbare auto is. Ik vraag me af of het verstandig is om zo een auto met relatief hoge kilometerstand (tussen 150000 en 200000) aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met deze auto of heeft iemand advies over deze auto? Ik zou graag wat meer informatie willen winnen over deze auto.

Alvast bedankt voor de hulp

Bobslee zei:
Wat is je budget, hoe is je thuis/gezinssituatie, hoeveel Km ga je per jaar maken?

Hohoho, Bobslee! Lorenzo stelt een vraag over een auto... En jij wilt meteen zijn financiele- en thuis/gezinssituatie weten en ook zijn mobiliteitsgegevens? Wet bescherming persoonsgegevens https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_bescherming_persoonsgegevens_(Nederland)
a068.gif

Budget ligt rond de 3000 euro. Ik maak niet superveel kilometers zal rond de 10000 per jaar zijn. Hoeft niet perse tjet te zijn. Volgens mij was de 1.4 16v ook een prima motor.

In de Fiat Grande Punto 120 pk T Jet heb ik gereden, en vond ik een erg leuke, snelle en sportieve auto.
De T Jet motor staat bekend als zeer degelijk, en gaat bij goed onderhoud lang mee. Met deze kilometerstand zou ik de auto zeker durven kopen, mits er goed voor gezorgd is, en de auto in goede staat is . Let wel even op de versnellingsbak dat die soepel schakelt en geen bijgeluiden maakt, de lagers gaan nog wel eens stuk. En kijk of alles werkt.

Succes met zoektocht, ook de minder krachtige 4 cilinders zijn goede motoren.

Terug
Bovenaan