Alex 1279721
Net ingestapt
Beste forumleden,
Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe, 2ehands auto. De wens is een zuinige auto (liefst elektrisch, al kunnen we voorlopig geen eigen laadpaal krijgen) met hoge instap en automaat. Omdat het budget (€25k) niet hoog genoeg is voor een volledige elektrische auto, zou de Kia Niro hybride een mooie compromis zijn. De huidige auto is wel echt aan vervaging toe. Met de huidige auto wordt zo'n 12k per jaar gemaakt.
Nu zijn wij aan het zoeken geweest en zitten we met de volgende afweging:
1. Willen we een hele jonge auto (2019) met rond de 10k op de klok, maar dan met een mindere uitrusting. (Dynamicline)
2. Of gaan we voor een auto van max begin 2017 met zo'n 35k gelopen en bijna alle mogelijke opties. (Business of Executive)
Beide opties komt qua prijs ongeveer op hetzelfde uit.
Bij onze vaste garage staat de jonge auto momenteel te koop en daar werd het afgeraden om voor het oudere type Niro te gaan (bouwjaar begint in 2016) omdat deze auto's qua hybride techniek nog veel kinderziektes zouden hebben. En je dus met een auto van de 1e generatie (2017) meer kans op storingen hebt en dus niet optimaal hybride zou kunnen rijden.
Nu vraag ik mij af of dit zo is, ik kan er online niet veel over vinden, maar het is natuurlijk wel logisch dat een eerste generatie nog kinderziektes heeft. En als dit niet zo is, of het inderdaad interessanter is om een auto van 1 a 2 jaar ouder met wat meer op de klok (20k meer) te kopen voor ongeveer het zelfde geld met wat meer opties. Stukje restwaarde zou t.z.t. eventueel nog belangrijk kunnen zijn als er wel betaalbare elektrische alternatieve komen
Alvast bedankt voor jullie meedenken
Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe, 2ehands auto. De wens is een zuinige auto (liefst elektrisch, al kunnen we voorlopig geen eigen laadpaal krijgen) met hoge instap en automaat. Omdat het budget (€25k) niet hoog genoeg is voor een volledige elektrische auto, zou de Kia Niro hybride een mooie compromis zijn. De huidige auto is wel echt aan vervaging toe. Met de huidige auto wordt zo'n 12k per jaar gemaakt.
Nu zijn wij aan het zoeken geweest en zitten we met de volgende afweging:
1. Willen we een hele jonge auto (2019) met rond de 10k op de klok, maar dan met een mindere uitrusting. (Dynamicline)
2. Of gaan we voor een auto van max begin 2017 met zo'n 35k gelopen en bijna alle mogelijke opties. (Business of Executive)
Beide opties komt qua prijs ongeveer op hetzelfde uit.
Bij onze vaste garage staat de jonge auto momenteel te koop en daar werd het afgeraden om voor het oudere type Niro te gaan (bouwjaar begint in 2016) omdat deze auto's qua hybride techniek nog veel kinderziektes zouden hebben. En je dus met een auto van de 1e generatie (2017) meer kans op storingen hebt en dus niet optimaal hybride zou kunnen rijden.
Nu vraag ik mij af of dit zo is, ik kan er online niet veel over vinden, maar het is natuurlijk wel logisch dat een eerste generatie nog kinderziektes heeft. En als dit niet zo is, of het inderdaad interessanter is om een auto van 1 a 2 jaar ouder met wat meer op de klok (20k meer) te kopen voor ongeveer het zelfde geld met wat meer opties. Stukje restwaarde zou t.z.t. eventueel nog belangrijk kunnen zijn als er wel betaalbare elektrische alternatieve komen
Alvast bedankt voor jullie meedenken