aanschaf station of grotere hatchback?

Hoop dat hij gaat bevallen. (y)
Begreep al echt helemaal niets van deze zoektocht en van deze aanschaf begrijp ik ook niks, waarin voldoet deze auto aan de eisen die je zelf gesteld hebt? Auto is 10 jaar ouder dan wat je nu rijd, hij is veel zwaarder, helemaal niet echt zuinig, neem aan dat hij dan wel minimaal de gevraagde cruise control en airco heeft?

Ben ik niet helemaal eens. Ruimte en comfort (zeeer fijne stoelen) en geschikt voor lpg. Met alle.respect, dat iets nieuwer is wil niet altijd zeggen beter. Wil best met iemand praten met een swift met meer dan 400.000 op de teller straks. benieuwd hoe die wervelkolom het houdt, ik heb in de Xantia proefgereden. Nou dat zat heerlijk. Geen cruise control, daar wordt aangewerkt. De kofferbak is imens. Zee van ruimte voor de honden met de bank plat. Gewicht hoog!? 1200 kilo. En als ik op lpg rijdt, maar het niet veel uit. Mrb is 70 per maand, wat ie nu bijna 40 is? Tank in België.

Veel plezierige kilometers met de Xantia gewenst, ik heb nog altijd hele goede herinneringen aan mijn Xantia 1.9 TD uit 1997, dit was een hele degelijke en betrouwbare auto.

Ah ok, had nog even niet door dat je ook echt het LPG inbouw plan uit ging voeren. Dan hoop ik helemaal voor je dat je heel erg veel geluk hebt met de algehele technische staat van deze auto. Je neemt nogal een risico door een barrel ( met alle respect ) te kopen en daar dan voor veel geld een spiksplinternieuw duur LPG systeem in te bouwen dat de waarde van de auto vele maken overstijgt. Worst /Kaas scenario kan zoiets een bodemloze put worden. Ben benieuwd. (y)

Total Loss zei:
Ah ok, had nog even niet door dat je ook echt het LPG inbouw plan uit ging voeren. Dan hoop ik helemaal voor je dat je heel erg veel geluk hebt met de algehele technische staat van deze auto. Je neemt nogal een risico door een barrel ( met alle respect ) te kopen en daar dan voor veel geld een spiksplinternieuw duur LPG systeem in te bouwen dat de waarde van de auto vele maken overstijgt. Worst /Kaas scenario kan zoiets een bodemloze put worden. Ben benieuwd. (y)

Ik snap je reactie, maar je mag die oude Citroens toch niet onderschatten:
https://www.youtube.com/watch?v=oxgDkq49k4g
https://www.youtube.com/watch?v=v6-ElC21gO8

Als je nog gas moet inbouwen, had ik misschien ook een wat nieuwere Renault of Dacia gekozen. Maar goed, je kan dus best ver komen met een Xantia.

Peperduur... mwa. Heb connecties dat scheelt heel veel. Letterlijk van een oud vrouwtje geweest.

Ik snap je punt over je barrel. Maar je moet daar doorheen kunnen kijken.

Zoals aangegeven wil een modernere auto niets zeggen over de kwaliteit. Had een v70 en s80 uit 2007. Executive editie. Duurste opties, vialle lpg (vaker verkozen tot beste lpg systeem. Niets dan problemen met die s80.

Een 1999 saab 9-3 zonder turbo. Voor 1000 euro gekocht. Ook lage kmstand. Lpg van vogels laten inbouwen. 0 problemen...

De tijd zal het uitwijzen.

Ik vind het eigenlijk wel leuk, weer eens wat anders dan de zoveelste verstandige occasie van een paar jaar oud.

Verdorie.. heel gedoe met de papieren. Auto daardoor niet aangekocht. Geen tijd voor bepaalde zaken nog te maken. Heb nog even verder gekeken. Een renault Clio 1.4 of 1.6 (schijnt het zelfde blok te zijn) met trekhaak is handig voor de fiets, maar dan wel zoekend naar een 5 deurs en cruise control.

Skoda was geen optie toch? En vw? Zag met zoeken op het net de eerste bouwjaren van beide merken goed op gas lopen en bij autogasinfo.nl dat deze zelfs geen klepsmering nodig hebben. Iemand met ervaringen?

Ps. Moet bij een carisma 1.6 op lpg klepsmering worden toegevoegd? Bouwjaar afhankelijk?

Koers zei:
Verdorie.. heel gedoe met de papieren. Auto daardoor niet aangekocht. Geen tijd voor bepaalde zaken nog te maken. Heb nog even verder gekeken. Een renault Clio 1.4 of 1.6 (schijnt het zelfde blok te zijn) met trekhaak is handig voor de fiets, maar dan wel zoekend naar een 5 deurs en cruise control.

Skoda was geen optie toch? En vw? Zag met zoeken op het net de eerste bouwjaren van beide merken goed op gas lopen en bij autogasinfo.nl dat deze zelfs geen klepsmering nodig hebben. Iemand met ervaringen?

De 1.6 16V en 1.4 16V die in o.a. de Renault Clio en Mégane ligt is zeer geschikt voor lpg. Deze motoren liggen ook in diverse modellen van Dacia Dat geld ook voor de VAG 1.6 met 102 pk die in diverse modellen ligt van VW, Skoda, Audi en Seat.

Top, enig idee van de carisma? rondom klepsmering? Ik las dat alleen de modellen na de facelift hydraulische klepstoters hadden?

Als ik het goed begrijp had je een Xantia gekocht maar door "gedoe met papieren" is de koop alsnog niet doorgegaan. Is, gezien je qua auto weer een andere richting op zoekt, de Xantia daarmee gelijk van de radar verdwenen? Want ik zie op Gaspedaal nog diverse 1.8 16V's (dus geschikt voor LPG) mét airco en van het gefacelifte type (bouwjaar 1998 en later) staan met km.standen beneden 2 ton voor m.i. niet al te gekke prijzen. Motorisch kunnen die met tijdig en deugdelijk onderhoud in principe zo nog 1,5 tot 2 ton mee.

Jep, maar gekeken naar de maandelijkse lasten en genoeg reviews toch maar vanaf gezien om er naar verder te zoeken. Dus wellicht was die papierzooi toch een "het moest zo zijn".

Terug
Bovenaan