A
Anoniem
Guest
Op 25 april 2019 koop ik bij een bedrijf een Opel Tigra Twintop. Bouwjaar 2004. Geel. Km. stand 82300 km.
Bij proefrit werkt het klapdak wel maar de kofferbak niet.
Ik besluit tot aankoop en krijg de toezegging dat bij aflevering alles wordt nagelopen en indien nodig een nieuwe accu.
De week daarna haal ik de auto op. Alles lijkt te werken. Lijkt, want 2 dagen later gaat de kofferbak niet meer open. Aangezien deze hydraulisch werkt dus een probleem.
De verkoper biedt aan om de auto na te laten zien. Te weinig olie in systeem, bijvullen, en het probleem lijkt opgelost.
Een week later weer hetzelfde probleem, maar ook het dak gaat niet meer open. Opnieuw neemt de verkoper op zich om probleem te verhelpen. Ik breng hem zelf naar de garage waar men een hangende klep in systeem vermoed. Nieuw drukverdeelblok wordt gevonden en 14 dagen later ingebouwd. Probleem lijkt opgelost. Bij garage werkt alles weer naar behoren. Nu, 2 dagen later gaat kofferdeksel wéér niet open en weigert het dak ook om in te klappen.
Ik ben nu toch echt klaar met de kanariegele lieverd en wil mijn 4000 euries terug van de garage.
Snap dat je zonder Bovaggarantie iets koopt met risico. Maar dit is niet zomaar een auto. Je koopt een cabrio waarbij de verkoper aangeeft dat het een keurig autootje is waar alles gewoon werkt. Dat doet het dus niet bij de proefrit en hij zegt daarna tot twee keer toe om het euvel te laten repareren.
Maar dat lukt dus niet. Inmiddels is hij, naar zijn zeggen 1000 euro kwijt aan kosten. Ik heb geen vertrouwen meer in het autootje en wil graag mijn geld terug. Ik vrees dat ik 0 op rekest krijg en het een lange juridische hete zomer wordt.
Kan ik gewoon terugvorderen met dat dit risico niet afgewenteld wordt op koper?
Bij proefrit werkt het klapdak wel maar de kofferbak niet.
Ik besluit tot aankoop en krijg de toezegging dat bij aflevering alles wordt nagelopen en indien nodig een nieuwe accu.
De week daarna haal ik de auto op. Alles lijkt te werken. Lijkt, want 2 dagen later gaat de kofferbak niet meer open. Aangezien deze hydraulisch werkt dus een probleem.
De verkoper biedt aan om de auto na te laten zien. Te weinig olie in systeem, bijvullen, en het probleem lijkt opgelost.
Een week later weer hetzelfde probleem, maar ook het dak gaat niet meer open. Opnieuw neemt de verkoper op zich om probleem te verhelpen. Ik breng hem zelf naar de garage waar men een hangende klep in systeem vermoed. Nieuw drukverdeelblok wordt gevonden en 14 dagen later ingebouwd. Probleem lijkt opgelost. Bij garage werkt alles weer naar behoren. Nu, 2 dagen later gaat kofferdeksel wéér niet open en weigert het dak ook om in te klappen.
Ik ben nu toch echt klaar met de kanariegele lieverd en wil mijn 4000 euries terug van de garage.
Snap dat je zonder Bovaggarantie iets koopt met risico. Maar dit is niet zomaar een auto. Je koopt een cabrio waarbij de verkoper aangeeft dat het een keurig autootje is waar alles gewoon werkt. Dat doet het dus niet bij de proefrit en hij zegt daarna tot twee keer toe om het euvel te laten repareren.
Maar dat lukt dus niet. Inmiddels is hij, naar zijn zeggen 1000 euro kwijt aan kosten. Ik heb geen vertrouwen meer in het autootje en wil graag mijn geld terug. Ik vrees dat ik 0 op rekest krijg en het een lange juridische hete zomer wordt.
Kan ik gewoon terugvorderen met dat dit risico niet afgewenteld wordt op koper?