Aanschaf occasion met trekhaak: Hybride of electrisch?

Neem jij ook altijd een electriciteitsgenerator mee naar de camping?

Ik bedoel je hebt toch bijna overal stroom?
Wat is er mis met aan "granny" lader?
Die skoda gaat geloof ik sowieso aan de granny.

Het is vooral dat ik nog maar mondjesmaat ladende auto's heb gezien op bergcampings. En op de kampeerplek zelf heb ik, op die plekken, nog nooit een auto zien worden opgeladen. Daar zijn de faciliteiten ook niet naar op dit moment.
De infrastructuur voor alles is iets minder uitgebreid, dus ook voor het opladen. Dat gaat ongetwijfeld veranderen. Maar dan kijken we dus even een paar jaar de kast uit de boom.

Die 265km is de km per week: lange rit van 200km, 4-5 korte ritten, 65k. totaal, volledig elektrisch. Dat is 105km elektrisch, 40%.
Dat veranderd niets aan mijn punt. Een PHEV is een compromis, het slechtste van twee werelden. Een PHEV is handig als je doordeweeks volledig elektrisch kan rijden en hybride op vakantie of bij het trekken van bijv. een grote trailer. Ik zou geen PHEV nemen als je niet ten minste 80% van de tijd elektrisch kan rijden. Jij rijdt zoveel op de benzine motor dat ik mij serieus afvraag hoeveel winst je haalt uit een PHEV.

Neem jij ook altijd een electriciteitsgenerator mee naar de camping?
Met mijn auto kan ik straks de Airfryer van stroom voorzien op de camping. Dus ja ;)

Tricky business, auto's kopen.
Zeker in deze tijd met de opkomst van complexe plugin-hybrides en elektrische auto's met dure accu's. Deze worden snel beter en goedkoper dus als je nog even tijd hebt kun je weer een (veel) beter exemplaar kopen en een grotere stap zetten! Ik wens je veel wijsheid toe!

De knoop is doorgehakt, het is de skoda superb 1.4 tsi phev geworden. Import, L&K uitvoering, blauw/groen metallic, 2022-01, 53k km. Netto 25k€.
Vrijdag kan ik 'm ophalen.

Toch wel bijzonder, zelf probeer ik alles in het leven (vrij veel in ieder geval) rationeel te benaderen. Maar bij zo'n aanschaf gaat gevoel voor een groot deel meespelen; hoe ziet ie er uit.
Dat leidt er toe dat ik wel heel blij ben met de aanschaf :D

Gelukkig! Want er is niet echt een pijl op te trekken bij de Superb PHEV, dus goed dat het gecheckt is!
Alvast veel plezier ermee!

dat is mij niet opgevallen bij mijn zoektocht naar een superb phev, de paar die ik had gecheckt bij de RDW hadden allen het trekvermogen dat de verkoper had opgegeven.

Terug
Bovenaan