Aanschaf occasion kamperen in bergen Max 5000

A

Anoniem

Guest
Hi Allen,

Wij gaan op een roadtrip door Europa, eerste stop is Noorwegen. Hier zullen we een maand door de bergen rijden en kamperen. Daarna gaan we waarschijnlijk richting Kroatië/Slovenië (als dat dan weer kan).

We zijn op zoek naar een auto:
- groot genoeg voor alle kampeerspullen/boodschappen/etc. Wij zaten aan een station te denken, maar een grote hatchback zou ook kunnen. We zijn met 2Pers. dus de achterbank is niet nodig.
- die betrouwbaar is. We gaan 3 maanden weg en verkopen de auto weer als we terugkomen, zoeken dus een auto die 3 maanden zonder pech doorkomt.
- die we ook weer een beetje makkelijk kunnen verkopen voor +/- dezelfde prijs.
- de auto moet zuinig rijden, maar we moeten er wel mee de bergen door komen (genoeg PKs dus)
- rijdt op benzine.
- incl. Airco en cruise control
- Max. 5000€

We hebben nu gekeken naar Kia Ceed en Toyota Avensis. Beide hele betrouwbare auto’s. Lijken jullie dit goede opties? Hebben jullie nog andere tips?

Alvast dank voor het meedenken!
 
Ruim, oerbetrouwbaar, ruim, lekkere stoelen, erg geliefd als occasion en ( had ik dat al gezegd? ) niet stuk te krijgen
De Mitsubishi Outlander (Sport)
Verkrijgbaar als 2.0 en 2.4, zowel met voorwiel- als vierwielaandrijving

Voorbeeld:
2007 Mitsubishi Outlander Sport 2.0 Invite

mitsubishi-outlander-sport-2-0-invite.jpg


140.965 km - EUR 3.950,-

Ik heb eentje gehad voor 9 maanden als "tussenauto".
Praktisch kiet gespeeld na verkoop
 
Compact van buiten ruim van binnen. Nog geen 950 kg rijdt 1 op 17,en de achterbank kun je oplappen of er h elemaal uitlaten

Zie video

https://youtu.be/V2jtQ9eSWgw

Nog beter optie is de 6 persoons honda fr-v

De achterste 3 stoelen kun je er uithalen. En de stoel tussen chauffeur en bijrijder kun je als tafel gebruiken. 1.8 is de fijnste motor,maar binnen jullie budget wel met veel kilometers op de teller.
Hier een 1.7

https://www.autowereld.nl/honda/fr-v/1-7i-31471922/foto.html



Nog een tip Montenegro is ook schitterend je kan er gewoon met de euro betalen, wel van te voren je bankpas activeren of contant meenemen. Stadjes als budva en kotor zijn prachtig en de baai van kotor ook.
 
Je gaat veel rijden dus Ik zou een jonge diesel kopen met een hoge kilometerstand. Zoiets bijvoorbeeld: Renault Megane. Ik heb dit exemplaar niet gecheckt maar meer als voorbeeld wat je kunt kopen voor € 5000.
 
Heeft zo'n mitsibushi colt genoeg trekkracht voor in de bergen? met een 1.3 motor, of is een 1.5 nodig?

Mitsubishi outlander, erg mooi, maar rijdt veel te duur, helaas.
 
Cait 9441096 zei:
Heeft zo'n mitsibushi colt genoeg trekkracht voor in de bergen? met een 1.3 motor, of is een 1.5 nodig?

Je kunt echt met alle auto's wel door de bergen hoor, kwestie van op tijd terugschakelen. Ik zou me daar niet zo druk over maken.
 
Cait 9441096 zei:
Heeft zo'n mitsibushi colt genoeg trekkracht voor in de bergen? met een 1.3 motor, of is een 1.5 nodig?

Mitsubishi outlander, erg mooi, maar rijdt veel te duur, helaas.

1.5 voegt weinig extra toe, zwaarder in de wegenbelasting en hoger verbruik.

Maar met de 1.3 kom je goed de bergen door. Wel voor een handbak gaan, de semi automaat is onbetrouwbaar en schakelt denk ik in de bergen nog irritanter dan normaal gesproken.

Wel voor een 5 deurs gaan, die is een stuk ruimer dan de 3 deurs
 
Cait 9441096 zei:
Heeft zo'n mitsibushi colt genoeg trekkracht voor in de bergen? met een 1.3 motor, of is een 1.5 nodig?

Mitsubishi outlander, erg mooi, maar rijdt veel te duur, helaas.
Vroeger gingen we op vakantie met een Volvo 340 1.4 benzine met 82 pk, plus caravan van 900 kg. Richting Oostenrijk en Zwitserland, altijd prima over gekomen en terug. Dus ja, met een 1.3 motor kom je vast wel de berg op. Waarschijnlijk moet je alle diesels voor laten gaan, maar uiteindelijk is het vakantie toch?
 
R Wolters zei:
EVV zei:
Vroeger gingen we op vakantie met een Volvo 340 1.4 benzine met 82 pk, plus caravan van 900 kg.

Die auto was maar net iets meer dan 900 kg. Dat scheelt echt heel veel.
De genoemde Colt is 945 kg. Ik had het vermogen verkeerd zag ik, het was maar 64 pk, de 1.3 colt heeft al 95 pk en heeft 20 Nm koppel meer.
 
Ik adviseerde een diesel maar zie nu in je beschrijving dat je een benzine auto wil. Waarom is dat?
 
Toch kan je het bij bijna alle pompstations wel krijgen, het was toen vrijwel gelijk in prijs met benzine.
Ik ben in 2008 met diesel en caravannetje zowat heel Noorwegen doorgetrokken en nergens een tankprobleem gehad...
De tankpunten kunnen ver uit elkaar liggen dus wat actieradius is wel aangenaam.
 
Cait 9441096 zei:
Heeft zo'n mitsibushi colt genoeg trekkracht voor in de bergen? met een 1.3 motor, of is een 1.5 nodig?

Mitsubishi outlander, erg mooi, maar rijdt veel te duur, helaas.

Goed idee, dijk van een auto, met fijn rijgedrag, een hogere bodemspeling, niet onbelangrijk in Noorwegen, fijne stoelen, genoeg kracht, en erg betrouwbaar. Mijn mening is dat cruisecontrol, of wat hoger verbruik, niet opweegt tegen dure reparaties of slecht comfort op zo'n trip.
 
Kees 9379262 zei:
Toch kan je het bij bijna alle pompstations wel krijgen, het was toen vrijwel gelijk in prijs met benzine.
Ik ben in 2008 met diesel en caravannetje zowat heel Noorwegen doorgetrokken en nergens een tankprobleem gehad...
De tankpunten kunnen ver uit elkaar liggen dus wat actieradius is wel aangenaam.

Dat is 12 jaar geleden
 
Auto encyclopedie zei:
kalman zei:
Ik adviseerde een diesel maar zie nu in je beschrijving dat je een benzine auto wil. Waarom is dat?

Volgens mij is diesel niet heel populair in Noorwegen.

Ah vandaar, dat wist ik niet. Wel dat ze veel Tesla's hebben.
 
Zo'n Nissan Vanette Cargo oliestoker is alleen maar aan te raden als je de uitgebreide cursus onthaasting met succes hebt afgerond en daarna nog machinedoof wilt worden.:)
Ik heb ze 5 jaar in gebruik gehad: zijn hele trage maar betrouwbare werkpaardjes en na 3 uur sturen ben je heel blij als de motor weer even uit mag.
 
Muddy Bandit zei:
Zo'n Nissan Vanette Cargo oliestoker is alleen maar aan te raden als je de uitgebreide cursus onthaasting met succes hebt afgerond en daarna nog machinedoof wilt worden.:)
Ik heb ze 5 jaar in gebruik gehad: zijn hele trage maar betrouwbare werkpaardjes en na 3 uur sturen ben je heel blij als de motor weer even uit mag.

(y):)
 
Terug
Bovenaan