Aanschaf new mini 2008

micco

Net ingestapt
Goedemorgen,

Voor mijn vrouw zijn we opzoek naar een 2de auto. Het lijkt een mini te gaan worden. Het budget is rond de 4000 euro. Het hoeft niet perse een cooper s te worden met veel vermogen. Liever origineel, historie er bij en normaal vermogen.

Nu zijn we gisteren wezen proefrijden in een 1.4 6 bak uit 2008. Staat er super strak bij rijd goed. Boekjes erbij en ingevuld. Verder gewoon standaard mini. Prima voor ons.

Gaat om onderstaande mini.

https://link.marktplaats.nl/m1922377732?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Maar wat zijn de aandachtspunten/tips mbt deze minis? Is de 1.4 betrouwbaar? Lees er verschillende berichten over online.

Graag even wat hints en tips.

Fijne kerst dagen verders.

Ik heb toevallig net zo'n 1.4 staan hier. Rijdt ook als 1.4 erg fijn. Bij die generatie Mini zijn de blokken niet zo denderend, deze 1.4 hebben we ook gekocht met motorschade. De 1.6 uit de gewone Cooper is qua kwaliteit een beetje gelijk dacht ik. Maar dat is bij mijn weten het enige maar grootste aandachtspunt. Verder zijn het gewoon erg leuke en erg fijn rijdende auto's.

Komt een beetje over dat je onder aan de markt aan het winkelen bent, de goedkoopste is aan het eind van de streep niet altijd het goedkoopst

Vervelend is alleen dat de streep vaak ver in de toekomst ligt en de aankoopprijs meestal heel nabij....Ik geef zelf de voorkeur aan goedkoop met achterstallig onderhoud, want dat doe ik gewoon zelf, moet je dat allemaal nog ophoesten dan kan het minder verstandig zijn.

De Mini vanaf 2006 is een hele leuke auto. De auto is populair en zeker in deze prijsklasse is het goed opletten.

De 1.4 motor kent minder problemen dan de 1.6. Zeker de krachtige 1.6 motoren zijn berucht.
Zwakke punten zijn olieverbruik, distributieketting, vervuiling en elektronica. Het is wel een auto waarbij een aankoopkeuring geen overbodige luxe is. Ook omdat de motor en elektronica problemen flink in de papieren kunnen lopen.

Belangrijk is goed en regelmatig onderhoud, aan een goed exemplaar kun je veel plezier beleven.

Nooit geweten dat die Mini met een atmosferische 1.4 geleverd was. Hoe leuk dat is, is een ander verhaal, maar het komt vooruit. En idd van de 1.6 zijn de verhalen wel bekend inmiddels.

De 1.4 stamt uit later tijden dan de 1.6 die van PSA kwam met de bekende narigheid..., geen idee of de 1.4 ook van PSA kwam, in ieder wel geval na leergeld...

Kees 9379262 zei:
De 1.4 stamt uit later tijden dan de 1.6 die van PSA kwam met de bekende narigheid..., geen idee of de 1.4 ook van PSA kwam, in ieder wel geval na leergeld...

De 1.4 en 1.6 Prince motoren zijn motoren die BMW en PSA samen hebben ontwikkeld, deze motoren zitten in de Mini, en diverse modellen van Peugeot, BMW en Citroën.
De 1.4 heeft ook directe inspuiting, vervuiling en hoger olieverbruik kan dus voorkomen. In de familie hebben we al 10,5 jaar een Peugeot 308 1.4 uit 2008 in onze familie. Die het al vele jaren goed doet, het olieverbruik is wel hoger dan toen die vrijwel nieuw, maar het olieverbruik valt wel mee.
De auto wordt wel goed onderhouden.

Terug
Bovenaan