Luuk 9944978
Net ingestapt
Ik ben van plan onze Opel Corsa 2009 te vervangen voor een elektrische auto. Plan is om dat over ongeveer een jaar te doen, heb geen haast, maar wil me wel alvast verdiepen.
Deze auto is vooral bedoeld voor woon-werk verkeer, maar daarbij is een range van >200km (ook in de winter) gewenst. Op dit moment zie ik met het huidige budget als optie een opel corsa-e, peugeot 208e (geloof dat deze niet echt verschillen van elkaar) of een ID3.
Wensen:
1. Voorzien van enige luxe zoals een achteruitrij camera, evt stoelverwarming. Heb het idee dat elektrische autos sowieso al voorzien zijn voor mooie uitvoeringen, dus verder geen bijzondere eisen.
2. Wegenbelasting, geen mens weet wat er gaat gebeuren, maar daarom het liefst geen SUV met 1800-1900kg.
3. Uiterlijk, hier kunnen jullie niks mee, maar een renault zoë, nissan leaf, ionic is niet helemaal mijn smaak.
4. Goedkoop kunnen rijden vind ik belangrijk, zie ook punt 2, maar zoals bij de ID3 heeft een 20inch band geen voorkeur, ook al ziet dat er stoer uit?
Tot slot, ik kan thuis laden, maar ook die voorziening moet nog gefixed worden (nu 1-fase groepenkast). Tips hiervoor zijn ook welkom, lijkt me met het oog op de toekomst om de groepenkast naar 3fase te verzwaren en daar een passende lader voor aan te schaffen. Dit lijkt mij totaal €2k te kosten?
Deze auto is vooral bedoeld voor woon-werk verkeer, maar daarbij is een range van >200km (ook in de winter) gewenst. Op dit moment zie ik met het huidige budget als optie een opel corsa-e, peugeot 208e (geloof dat deze niet echt verschillen van elkaar) of een ID3.
Wensen:
1. Voorzien van enige luxe zoals een achteruitrij camera, evt stoelverwarming. Heb het idee dat elektrische autos sowieso al voorzien zijn voor mooie uitvoeringen, dus verder geen bijzondere eisen.
2. Wegenbelasting, geen mens weet wat er gaat gebeuren, maar daarom het liefst geen SUV met 1800-1900kg.
3. Uiterlijk, hier kunnen jullie niks mee, maar een renault zoë, nissan leaf, ionic is niet helemaal mijn smaak.
4. Goedkoop kunnen rijden vind ik belangrijk, zie ook punt 2, maar zoals bij de ID3 heeft een 20inch band geen voorkeur, ook al ziet dat er stoer uit?
Tot slot, ik kan thuis laden, maar ook die voorziening moet nog gefixed worden (nu 1-fase groepenkast). Tips hiervoor zijn ook welkom, lijkt me met het oog op de toekomst om de groepenkast naar 3fase te verzwaren en daar een passende lader voor aan te schaffen. Dit lijkt mij totaal €2k te kosten?
Laatst bewerkt: