aanschaf BMW 1 serie f20

A

Anoniem

Guest
Goedendag iedereen,

Dit is mijn 1e bericht op dit forum omdat ik compleet nieuw ben. ik zal mij even voorstellen: Mike, 24 jaar en rij momenteel al 4 jaar een (jawel) Opel Astra sport edition 2 met een heuse 1.8 motor erin. Nou, dit is niet echt the top of the hill qua auto dus ben ik opzoek naar een auto die heel wat meer auto is. Ik ben uitgekomen op een 1 serie , de f20 'generatie' ( 2011-2015?)

Nu heb ik me er al een beetje in verdiep en ben ik tot de conclusie gekomen dat een 118i motor het beste bij mij past. Vermogen is niet altijd de beste graadmeter maar wel een graadmeter, aan de hand van die stelling denk ik dat een auto met ommenabij de 180 pk het beste bij mij past( met een kleine uitschieter naar beneden en een wat grotere uitschieter naar boven natuurlijk.

Er zijn echter nog een hoop vraagtekens, een handbak of een automaat? de 1.6 turbo of toch een andere motorisering? een 1 serie met het m pakket of toch niet? andere tips en tools zijn ook altijd welkom.

Hoop dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken in het BMW en dan specifiek het BMW 1 serie wereldje

Groeten,
Mike

Een hoop vragen zijn persoonlijk, ik zou ook voor de 118i gaan, met automaat, M-pakket, Xenon, Leder en High Exectuive uitvoering.
Maar wat speedtouch ook zegt? Wat mag het kosten?

Hoor zelf wel een hoop slechte verhalen over de 1.6 turbo. Het zou een PSA motor zijn die een broednest voor problemen zou zijn met oa problemen met de ketting. Als dat echt zo zou zijn dan kijk ik liever naar de 2 liter variant. Maar misschien is het probleem omtrent de motor een beetje gebakkenlucht

Ik vind dit wel wat hebben:
118i M Sport
bmw-1-serie-118i-m-sport-5-drs-xenon-schuifdak-navi-prof.jpg

Had deze ook gespot ja. Echt een hele gave bak indd !!

De 1.6 Turbo in de F20 is op vele vlakken anders dan die PSA motor. De 2.0 Valvetronic is juist de motor die je niet wilt hebben, veel problemen met oa ketting, cilinderkop en olieverbruik.

Mijn keuze: een 118i of 120i met de 1.6 Turbo, M-sport, sportstoelen en handbak (y)

Mike 7335875 zei:
Hoor zelf wel een hoop slechte verhalen over de 1.6 turbo. Het zou een PSA motor zijn die een broednest voor problemen zou zijn met oa problemen met de ketting. Als dat echt zo zou zijn dan kijk ik liever naar de 2 liter variant. Maar misschien is het probleem omtrent de motor een beetje gebakkenlucht

De 1.6 turbo/ 1.6 THP is door BMW en Peugeot samen ontwikkeld, en heeft geen hele goede reputatie. In de loop van 2012 is een update geweest voor de slechte distributiekettingen, in 2014 is ook een grote update geweest. De motor is gevoelig voor olie verbruik en vervuiling.

De motor werd wel beter tijdens de productie, latere exemplaren van 2015 of later zou ik wel aandurven.

Motoren kunnen inderdaad last hebben van slechte kettingen. Daarbij komt dat zelfs de 114i dezelfde motor heeft en deze eenvoudig te chippen is naar 220 pk. Ik zou me er niet aan wagen mits de auto dealer onderhouden is en garantie heeft. Voor 17k kun je ook voor een 125i gaan.

automaat of handgeschakeld is iets wat je zelf moet ervaren. De automaat is wel een top ding maar moet dan wel van een automaat houden

M pakket of niet; ik zou zonder kiezen, ik vind het standaard onderstel van BMW precies goed tussen comfort en sportiviteit. Wél zou ik de sportstoelen opperen. En dat grote navi scherm.

Blijf toch een beetje huiverig over de 1.6 turbo. lijkt me voor de rest een prima blok qua rijeigenschappen.

Terug
Bovenaan