Aanschaf Audi q3 2018 2.0

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik ben naar een Audi q3 aan het kijken van 2018 met 23.000 kilometers. Nou heb ik op internet gelezen dat de 2.0 motoren probleem motoren zijn met verkeerde olieschraap veren. Nu las ik dat dat veel voor kwam tussen 2008 en 2012. Nu vraag ik mij af of dat met een motor van 2018 opgelost is? Ik hoor graag reactie

Gr pieter

"Medio 2016 is er bij Audi weer een nieuwe zuiger als vervanging gekomen, deze keer heeft Audi net als wij gekozen voor een type olieschraapveer met wafelstructuur voor een betere afvoer. Dus alle reparaties vanaf ~2016 en alle motoren geproduceerd vanaf deze tijd zullen waarschijnlijk geen versnelde problemen meer krijgen."

Hier het hele olieschraapveer verhaal lees je hier: https://hartogtuning.nl/?p=1171

Pieter 6303244 zei:
Hallo

Ik ben naar een Audi q3 aan het kijken van 2018 met 23.000 kilometers. Nou heb ik op internet gelezen dat de 2.0 motoren probleem motoren zijn met verkeerde olieschraap veren. Nu las ik dat dat veel voor kwam tussen 2008 en 2012. Nu vraag ik mij af of dat met een motor van 2018 opgelost is? Ik hoor graag reactie

Gr pieter
Voorlopig zijn er geen problemen bekend over nieuwe problemen, maar het is niet uit te sluiten dat ze terug komen, het is te hopen dat het nu eindelijk eens opgelost is.

Terug
Bovenaan