Aanschaf 2e hands

Jaap 3472185

Startmotor
Goedendag,

Ik ben op zoek naar een auto met de volgende kenmerken:

- zeer comfortabel, qua rijgedrag en geluid
- ruime en goede zitpositie, goede stoelen
- ruime instap
- degelijk en betrouwbaar
- min. 4 zitplaatsen
- max. Verbruik 1 op10
- benzine
- redelijk wat power
- max 7.500 euro

Hoor het graag!

Een Citroen C5 ongeveer het meest comforabele wat je kan kopen.
C5
citroen-c5-2-0-16v-comfort-climate-control-automaat-cruise-control-navigatie-trekhaak.jpg

Neem bij de Citroën C5 wel de 2.0 16V motor zoals Epica voorsteld, en niet de 1.6 THP motor. Ik vond het een hele fijne en comfortabele auto maar heb gereden met de 2.0 HDI. Zwakke punten zijn de bediening van de portierramen en de bedrading naar de achterklep.

De Renault Laguna 3 is ook een comfortabele en stille optie, de vering is wel wat steviger dan van de C5. Het is een degelijke, betrouwbare en solide auto.

Een andere goede optie is de Honda Accord. Dit is gewoon een hele betrouwbare auto.

Of kijk naar de Toyota Avensis vanaf 2009.

Zo'n C5 is een heel fijne auto, maar let er bij deze generatie wel op dat de goedkopere modellen niet standaard een hydractive onderstel meekregen.

Andere optie zou nog kunnen zijn een Volvo V60 of bijvoorbeeld de Mercedes C-klasse vanaf 2004.

Zo'n Lexus IS is toch wel wat dynamischer. Ik denk dat een Citroen dan erg geschikt, een XM, Xantia, C5, of een wat oudere grote Peugeot 605 of 406. Of zelfs een Renault Safrane, maar die vind je ook niet niet snel meer.

Honda Accord? Die heeft goeie stoelen en is wél rete betrouwbaar, maar is geen vliegend tapijt.

Terug
Bovenaan