Uiteindelijk heeft de verzekering 3900 Euro uitgekeerd.
Nu had de schade expert de schade geraamd op 4000 Euro, dus had ik garage Andre Snel gebeld om te vertellen hoeveel ik uitgekeerd zou krijgen.
Ik vroeg Andre Snel Huizen, of hij de schade kon repareren voor 3900 Euro, als ook eventueel de auto gerepareerd kon worden met 2de hands onderdelen.
Dat was mogelijk.
Dus ik opdracht gegeven tot reparatie. Uiteindelijk 1 week later belde ik, wanneer kan ik de auto ophalen. Toen kreeg ik te horen, vrijdag of maandag.
Toen ik woensdag 5 december een email stuurde, kreeg ik als antwoord :
"Met een beetje geluk zou uw auto vrijdag eind van de dag af kunnen zijn maar zou ook maandag kunnen worden."
2 dagen daarvoor, had ik ook al te horen gekregen, dat ze geen onverwachte dingen waren tegen gekomen. Letterlijk "Nee voor alsnog niet".
Uiteindelijk heeft het tot vandaag geduurd, dat de auto echt klaar was, ze moesten nog wachten op PDC (park distance control) sensoren.
Omdat ze geen pinautomaat hadden, heb ik het bedrag van 3900 Euro contant meegenomen om te betalen, had hen ook telefonisch gezegd, ik betaal contant.
Toen ik daar aankwam, bleek het bedrag echter niet 3900 Euro te zijn, maar ruim 4400 Euro ! Dat was niet afgesproken zei ik, want ik had hen verteld dat ik 3900 Euro van de verzekering had gekregen en hen de vraag had gesteld of ze de reparatie toch voor dat bedrag konden uitvoeren.
Eerst kreeg ik nog een verhaal van, ja, die 3900 Euro is excl . BTW, maar daarna kreeg ik een verhaal dat ze toch nog extra dingen hadden ontdekt waardoor de kosten hoger waren dan 3900 Euro. Ik zei hen, we hadden de afspraak dat jullie het voor 3900 Euro zouden repareren. Jullie hadden dit wel van te voren moet zeggen.
Toen zei zoon Richard iets, wat hij absoluut niet tegen mij had gezegd, en ik werd behoorlijk kwaad. Vond echt dat ze tegen me aan het liegen waren, want ik kan altijd nog precies herinneren wat mensen in dit soort situaties tegen me zeggen. Hij zei me letterlijk : Ik heb je verteld, dat de kosten hoger kunnen zijn, als we nog onverwachte dingen tegenkomen. Dit had hij dus echt niet gezegd !
Na aandringen, zoon en moeder waren aanwezig, werd er gebeld met Andre Snel (die oprichter van het bedrijf) en hem gezegd, dat dit niet de afspraak was.
Ik zei hem : Als kosten hoger zouden zijn, dan had hij dit wel van te voren mogen communiceren. Zij vonden dat van niet.
Toen ik hier verder op inging, zeiden ze : Ja, maar wat moeten we dan ? Als de auto half gerepareerd is, en de kosten worden hoger, dan heeft communiceren toch geen zin, want wat moeten we dan, als iemand vindt dat de kosten te hoog zouden worden ? Bovendien waren 2de hands onderdelen voor jou auto, niet te krijgen.
Uiteindelijk heb ik dus 3900 Euro betaald en kreeg ik een rekening met een hoger bedrag en moest ik beloven (ook weer mondeling), dat ik het restant binnen de week zou overmaken. Toen ik de rekening zag, was het totaalbedrag geen ruim 4400 Euro, maar 4250 Euro. Heel apart.
Auto werd gehaald en toen ik 10 meter weg reed, begon er een lampje te branden met de melding op het scherm : "CHECK HEADLIGHT SYSTEM".
Terug gegaan en Richard (de zoon van Andre Snel) heeft toen met ODB2 stekker de auto opnieuw uitgelezen en wist niet precies hoe dit op te lossen. Hij dacht zelf aan een reset.
Vandaag meteen doorgereden naar Toyota Zonneveld (mijn dealer in Almere), en die zeiden meteen: Koplamp moet gewoon na vervangen opnieuw gecalibreerd worden en reparateur Andre Snel, zou dit gewoon voor je moeten uitvoeren. Hebben zij de kennis niet, dan hadden ze expertise moeten inwinnen bij andere bedrijven om het voor je uit te voeren. Een reparateur moet dit voor je oplossen. Wil je dit door ons laten oplossen, dan komen er gewoon kosten bij kijken. En misschien hebben ze wel meer sensoren niet gecalibreerd.
Pffff, heel verhaal, maar wat vinden jullie ervan hoe het allemaal verlopen is ?