Aankoopsadvies: Audi 2.7 vs 3.0 TDI [A4, A5 of A6]

A

Anoniem

Guest
Ik ben zo blij als een kind en mag eindelijk van mijn vrouw een Audi aanschaffen. Onze oog is gevallen op een Audi A4 B8(.5), Audi A5 of A6.

Ik wil voor een motorinhoud van 2.7 of 3.0 TDI gaan, ik vraag mij af of je die 300cc motorinhoud zult merken.

Mocht het een 2.7 worden, dan is FWD of Quattro prima.
Mocht het een 3.0 worden, dan is alleen Quattro beschikbaar.

Hoe zijn deze motoren? Vanaf welk jaar zijn de motoren dehlijk i.v.m. mogelijke ketting issues etc.

Hoe zijn de bakken? Ik twijfel tussen een handbal i.c.m. met een chip/remap, ik weet dat de handbakken degelijker zijn, maar hoe zit het met de automaten? S-Tronic o.a.?

Dank jullie wel!

Volgens mij is de 2.7 tdi er alleen maar als fwd ,maar heb alleen de a4 gecheckt.

na de facelift van de b8 kwam de a4 er ook met een 190 pk 2 liter tdi die heeft net zoveel vermogen als de 2.7 tdi , . Maar wegen belasting en verbruik van de 2.0 tdi is goedkoper.

Zowel de 2.7 tdi als de 2.0 tdi hebben naast een handbak een multitronic bak. Deze bak moet je gewoon lekker mee in de D rijden en geen zware karren mee trekken

de 3.0 tdi 4x4 van voor de facelift heeft een 6 traps tip tronic , dat is de meest eenvoudige automaat waar het minst aan stuk kan gaan.

de 3.0 tdi 4x4 van na de facelift hebben een 7 traps S-tronic bak, want neerkomt op een dsg bak van VW

hier alles in een overzicht. https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=46996&id2=77308&id3=70645&id4=49457

Leuk voor je. Hou er wel rekening mee dat een gemiddelde onderhoudsbeurt ook een getal wordt met 4 cijfers. De 6 cilinder diesels van VAG hebben niet allemaal een even goede reputatie. Vooral de 2.5 tdi's hadden nogal veel last van slechte nokkenassen. Als deze vervangen moesten worden was je bij de dealer een 5000-6000 euro kwijt. Verder heb ik niet zoveel kennis van alle specifieke Audi types, maar als er exemplaren zijn met de roemruchte DSG's zou ik die sowieso niet kopen. Volgens mij heeft Audi ook standaard automaten met een koppelomvormer die dan weer beter waren.

Ook een puntje om over na te denken, de handgeschakelde exemplaren zijn vaak gekocht door de mensen die wel van een portie doortrekken houden. Wees dus extra alert op wat je koopt. De duurdere Audi's worden zodra ze op de 2de hands markt terecht komen vaak slecht onderhouden omdat ze duur zijn in onderhoud. Zelf begin ik met het kijken naar het merk banden, staat de auto op Wappie Wappie banden dan weet je eigenlijk al dat de auto met een krappe portemonnee onderhouden is.

Ik zou voor de handbal kiezen, wel van het merk Wilson, dat was Tom Hanks zijn favorietje.

Heb het even opgezocht en het was echt een Volleybal, er is zelfs 20 jaar na de film een special Cast Away "Wilson" editie van uitgekomen :)

Total Loss zei:
Heb het even opgezocht en het was echt een Volleybal, er is zelfs 20 jaar na de film een special Cast Away "Wilson" editie van uitgekomen :)

WIIIILLLSSSSSOOOOOONNNNNNN

wilson-volleyballs-similar-to-the-volleyball-featured-in-the-film-is-picture-id1324851

Terug
Bovenaan