A
Anoniem
Guest
Ik ben al een tijdje aan het oriënteren voor een vervanger voor mijn Honda civiv 2.2 diesel uit 2012. De reden hiervoor is dat ik een hernia heb gehad en in de Civic zit ik niet goed (met mijn knieën boven mijn heupen, hierdoor krijg ik weer last van mijn been en rug). Ik heb een hele hoop auto's geprobeerd (Passat, Focus, C3, DS4, C4, megane, Peugeot 308, saab 9-3) en proefgereden en bijna elke auto voldeed niet omdat de zitting niet aansluit bij mijn benen. Uiteindelijk kwam ik uit bij of Mercedes of Volvo vanwege het kantelbare zitvlak. Ik heb beide proefgereden en Volvo zit het beste. Nu wil ik voor de sedan gaan omdat ik de ruimte van een station niet nodig heb en een sedan gewoon mooier vind. De v40/s40 was de zitting ook net de krap hierdoor kom ik dus minimaal op een s60 of een s80 uit. Mijn budget is ongeveer 12k.
Ik rijd 20K (90% snelweg) per jaar en heb niet zo veel eisen:
- s60/s80
- liefst automaat
- betrouwbaar
- koop graag bij een dealer of bovag garage, geen vage handelaren met import auto's.
- verbruik beter dan 1-12 snelweg.
- geen euro4 diesel
Nu heb ik de volgende exemplaren gevonden (hier ben ik al wezen kijken):
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo-s60-1-6-t3-150pk-momentum-trekhaak-saffron-pearl-benzine-oranje-c37a61bf-fb93-484c-9490-5419b5a0b27b?cldtidx=13
- weinig kms
- volledige onderhoudsgeschiedenis en hoeft pas in mei weer een beurt.
- ziet eruit als nette frisse auto
De verkoper raadde mij aan om voor een diesel te kijken, hij zei dat ik dan voor minder geld een s60 kan kopen omdat deze aan de bovenkant van mijn budget zat. Nu zie ik dus dat de meeste diesels D2 zijn die te koop staan en vroeg ik me af of deze echt zo slecht zijn als ik doe lezen op het internet.
Ik heb het volgende D3 examplaar gevonden waar ik nog niet ben wezen kijken:
https://voorraad.vosautobedrijven.nl/occasions/volvo/s80/20-d3-momentum-dealeronderhouden-stoelverwarming-navigatie_occasion_06-pxt-7/diesel/648022
- bij de dealer te koop / onderhouden
- goedkoper dan de benzine maar wel luxere auto
- automaat
Nu las ik dat deze automaten blijkbaar elke 100K een spoeling nodig hebben om lang mee te gaan/goed functioneren (ik weet niet of dit ook voor de 2e generatie ook geld of alleen de eerste generatie). Als ik een auto met 180K koop zou ik hier dan problemen mee kunnen verwachten? ik weet namelijk niet of dit ook bij de dealer wordt gedaan. Ik zou namelijk als ik een euro5 diesel koop hier nog de komende jaren mee voorruit wil.
Ik ben benieuwd wat jullie advies / of het nog de moeite waard is om naar D2 varianten te kijken
Ik rijd 20K (90% snelweg) per jaar en heb niet zo veel eisen:
- s60/s80
- liefst automaat
- betrouwbaar
- koop graag bij een dealer of bovag garage, geen vage handelaren met import auto's.
- verbruik beter dan 1-12 snelweg.
- geen euro4 diesel
Nu heb ik de volgende exemplaren gevonden (hier ben ik al wezen kijken):
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo-s60-1-6-t3-150pk-momentum-trekhaak-saffron-pearl-benzine-oranje-c37a61bf-fb93-484c-9490-5419b5a0b27b?cldtidx=13
- weinig kms
- volledige onderhoudsgeschiedenis en hoeft pas in mei weer een beurt.
- ziet eruit als nette frisse auto
De verkoper raadde mij aan om voor een diesel te kijken, hij zei dat ik dan voor minder geld een s60 kan kopen omdat deze aan de bovenkant van mijn budget zat. Nu zie ik dus dat de meeste diesels D2 zijn die te koop staan en vroeg ik me af of deze echt zo slecht zijn als ik doe lezen op het internet.
Ik heb het volgende D3 examplaar gevonden waar ik nog niet ben wezen kijken:
https://voorraad.vosautobedrijven.nl/occasions/volvo/s80/20-d3-momentum-dealeronderhouden-stoelverwarming-navigatie_occasion_06-pxt-7/diesel/648022
- bij de dealer te koop / onderhouden
- goedkoper dan de benzine maar wel luxere auto
- automaat
Nu las ik dat deze automaten blijkbaar elke 100K een spoeling nodig hebben om lang mee te gaan/goed functioneren (ik weet niet of dit ook voor de 2e generatie ook geld of alleen de eerste generatie). Als ik een auto met 180K koop zou ik hier dan problemen mee kunnen verwachten? ik weet namelijk niet of dit ook bij de dealer wordt gedaan. Ik zou namelijk als ik een euro5 diesel koop hier nog de komende jaren mee voorruit wil.
Ik ben benieuwd wat jullie advies / of het nog de moeite waard is om naar D2 varianten te kijken