Renault1990
Net ingestapt
Een tijdje terug heb ik een topic aangemaakt waarin mij werd geadviseerd door te rijden met mijn Renault Megane hatchback. Deze komt uit 2012, 1.5 DCI Bose met ruim 290.000 km op de teller. Destijds besloten om door te rijden. Echter had ik vandaag mijn APK, waar hij doorheen is gekomen. De eigenaar van de garage waar ik mijn auto in onderhoud heb, geeft aan dat het verstandig is om toch naar een alternatief te gaan kijken. Naast de aankomende remmen voor, distributieriem en grote onderhoudsbeurt, verwacht hij op de niet al te lange termijn mogelijk ook problemen met de turbo en dynamo. Daarnaast gaf afgelopen vakantie de airco bij de langere afstanden wat problemen. De garagehouder zou er financieel meer baat bij hebben als wij het onderhoud lieten uitvoeren, dus ik ga er daarom vanuit dat het een eerlijk advies is.
Dus zijn we nu toch aan het kijken naar een vervanger. Hierbij speelt bij ons het volgende;
- Ongeveer 40.000 km per jaar, waarvan meer dan 90% snelweg.
- Diesel (of toch hybride?)
- We zijn beiden jonger dan 30, dus een beetje een sportief uitziende auto (geen Prius, etc.). Huidige Megane voldoet hieraan
- 5-deurs
- Comfortabel
- Betrouwbaar
- 2015 of nieuwer
- Niet meer dan 125.000 km gereden
- Luxe uitgerust, zijn nu de Bose uitvoering gewend
Budget is ongeveer €11.000,- exclusief inruil, maar zal niet op €1000,- stuk lopen. Minder is uiteraard ook prima
. Ik gok dat de inruilwaarde bij een garage zo'n €2500,- is? Ik zie er op marktplaats twee staan voor 4 - 4,5 duizend euro. Mijn garage laat morgen weten met welke inruilprijs ik rekening kan houden. Ik denk dat ik hiervoor kan gaan zoeken met een vraagprijs tot €15.000.
Zelf zaten we aan de volgende te denken. We hebben nog niet gereden en staan zeker open voor alternatieven;
- Renault Megane 1.5 DCI (voorbeeld). De huidige auto bevalt heel goed dat het nieuwe model zeker een kanshebber is. Is de 1.5 DCI dezelfde motor als die in mijn Megane uit 2012?
- Volvo V40. Mijn vader haalde met zijn Volvo's makkelijk de 500.000 km en heeft onlangs een V60 aangeschaft (zie afgesloten zoektocht). Ik vind dit zelf altijd fijn rijdende, betrouwbare en comfortabele auto's. Hoe zit dit met de V40?
- Mazda 3. Vlot uitziende auto en lijkt me betrouwbaar?
- Lexus CT-200H (voorbeeld). Las ik goede verhalen over. Is hybride verstandig met onze kilometers?
Wat lijkt jullie een geschikte auto en wat is jullie advies ten aanzien van bovenstaande modellen?
Dus zijn we nu toch aan het kijken naar een vervanger. Hierbij speelt bij ons het volgende;
- Ongeveer 40.000 km per jaar, waarvan meer dan 90% snelweg.
- Diesel (of toch hybride?)
- We zijn beiden jonger dan 30, dus een beetje een sportief uitziende auto (geen Prius, etc.). Huidige Megane voldoet hieraan
- 5-deurs
- Comfortabel
- Betrouwbaar
- 2015 of nieuwer
- Niet meer dan 125.000 km gereden
- Luxe uitgerust, zijn nu de Bose uitvoering gewend
Budget is ongeveer €11.000,- exclusief inruil, maar zal niet op €1000,- stuk lopen. Minder is uiteraard ook prima
Zelf zaten we aan de volgende te denken. We hebben nog niet gereden en staan zeker open voor alternatieven;
- Renault Megane 1.5 DCI (voorbeeld). De huidige auto bevalt heel goed dat het nieuwe model zeker een kanshebber is. Is de 1.5 DCI dezelfde motor als die in mijn Megane uit 2012?
- Volvo V40. Mijn vader haalde met zijn Volvo's makkelijk de 500.000 km en heeft onlangs een V60 aangeschaft (zie afgesloten zoektocht). Ik vind dit zelf altijd fijn rijdende, betrouwbare en comfortabele auto's. Hoe zit dit met de V40?
- Mazda 3. Vlot uitziende auto en lijkt me betrouwbaar?
- Lexus CT-200H (voorbeeld). Las ik goede verhalen over. Is hybride verstandig met onze kilometers?
Wat lijkt jullie een geschikte auto en wat is jullie advies ten aanzien van bovenstaande modellen?