Aankoopadvies van hatchback naar sedan

A

Anoniem

Guest
Beste autokenners, liefhebbers en experts,

Na in 2 jaar tijd maar liefst 5 occassions te hebben gekocht ,willen wij toch graag van hatchback naar Sedan. Wij zijn wat wijzer bij het aanschaffen van auto's en zekers occasions. Ja wjj zijn wel echt drie keer de boot ingegaan. Door autohandelaren te geloven op mooie praatjes, maar ach we weten er zelf een klein beetje iets van nu.

We rijden nu een prima volkswagen golf die tot nu toe niets mankeert. Omdat ik ook zelf weer rij, willen we onze golf inruilen en een sedan kopen, nu viel onze oog op twee modellen...

1. FORD Mondeo 2.3 AUT Titanium. Automaat. uit 2008, met op de klok 60.000. Dealer onderhouden. Prijs 6000. Dit is de voorkeur van mijn dochter, met wie ik de auto samen deel.


2. Jaguar XE 2.0 D Prestige, Automaat uit 2016 met op de klok 65.000 KM, met bovag garantie prijs 19.500 Deze heeft mijn voorkeur ...

Wat is nu wijsheid?

Want na 4 miskopen en mijn rug die niet mee werkt en zeker niet lekker zit in het golfje....is een sedan nu echt meer dan welkom.

Dank alvast voor uw aandacht!

Liefs,

Moeder en dochter!
 
Jaguar XE is natuurlijk prachtig, daar word ik als man ook blij van. Maar onderdelen zullen waarschijnlijk duurder zijn dan bij Ford.

Daarnaast is de Mondeo benzine zover ik weet en de Jaguar diesel. Misschien goed om af te wegen hoeveel jullie rijden en hoeveel brandstof kost momenteel.

Is vanwege de rugklachten een SUV ook een optie? Hogere instap lijkt me dan persoonlijk wel fijn.
 
Gaat het om deze Mondeo?

0-bf487b21-8915-41a0-9458-4fa570805e9f.jpg


De betreffende Jaguar kon ik zo snel niet vinden. Diesel? Maak je daar voldoende kilometers voor?

Want na 4 miskopen en mijn rug die niet mee werkt en zeker niet lekker zit in het golfje....is een sedan nu echt meer dan welkom.

Is een hogere instap voor je rug niet prettiger i.p.v. een sedan?

=============================
Toevoeging:

Gaat het om deze Jaguar?

0-6fbfeb32-9f89-45a9-afeb-752a51805344.jpg
 
Bij mij komt meteen de vraag waarom perse een sedan? Heeft namelijk niets te maken met bijvoorbeeld comfort of luxe of goede stoelen etc. Dat je zo te lezen liever wat groter wil ( vanwege comfort ) is wel te volgen maar dan is een grotere hatchback ( uit D-segment ) ook een optie, stuk praktischer ook dan een sedan. Verder nogal 2 aparte keuzes, een hele goedkope oude benzine uitvoering met wel erg weinig kilometers tegenover een veel duurdere diesel ( rijd je wel genoeg? ).

Verder toch wel benieuwd waarom die vorige aankopen mislukkingen bleken. Wat was er bijvoorbeeld mis met de 2016 Astra die je vorig jaar kocht?
 
Als een sedan geen betere stoelen heeft dan een Golf helpt het niets voor je rug. En een auto heeft geen betere stoelen omdat het een sedan is. Een auto heeft ook niet zomaar betere stoelen als de auto langer is. Je moet gewoon een goede proefrit maken en kijken of je goed zit. Met rugproblemen is dat belangrijker dan het soort auto. Misschien zit je wel perfect in een Citroen Nemo (ik noem maar wat).
 
Een Ford uit '06 of een Jaguar uit '16? Vreemde keuze.

Na 4 miskopen zou ik eerst eens nadenken wat je nu echt wil.
 
Mechanix zei:
Een Ford uit '06 of een Jaguar uit '16? Vreemde keuze.

Na 4 miskopen zou ik eerst eens nadenken wat je nu echt wil.
Als u goed had gelezen, had u kunnen zien staan: Dat de ford de keuze van mijn dochter betreft, en de Jaguar mijn keuze. We delen uiteindelijk de auto die we aanschaffen. Daarom vragen we ook advies, en voorts zou ik het op prijs stellen dat U een tikje aardiger reageert. Of verder lekker uwer kritiek voor uw houd. Dikke kus!
 
Skeep zei:
Gaat het om deze Mondeo?

0-bf487b21-8915-41a0-9458-4fa570805e9f.jpg


De betreffende Jaguar kon ik zo snel niet vinden. Diesel? Maak je daar voldoende kilometers voor?

Want na 4 miskopen en mijn rug die niet mee werkt en zeker niet lekker zit in het golfje....is een sedan nu echt meer dan welkom.

Is een hogere instap voor je rug niet prettiger i.p.v. een sedan?

=============================
Toevoeging:

Gaat het om deze Jaguar?

0-6fbfeb32-9f89-45a9-afeb-752a51805344.jpg

Ja die Jaguar! De ford ( ik had de verkeerde voor mij betreft deze) ik zat totaal verkeerd hahah

https://www.vanmossel.nl/voorraad/s/298055-ford-mondeo#group-10

Ja, de hoger instap zou voor mij uiteindelijk ideaal zijn, maar omdat ik de auto met mijn dochter deel, begrijp ik ook wel dat zij de overgang van een sportief hatchbackje naar een suv/hoge instap best eng vind....
 
Total Loss zei:
Bij mij komt meteen de vraag waarom perse een sedan? Heeft namelijk niets te maken met bijvoorbeeld comfort of luxe of goede stoelen etc. Dat je zo te lezen liever wat groter wil ( vanwege comfort ) is wel te volgen maar dan is een grotere hatchback ( uit D-segment ) ook een optie, stuk praktischer ook dan een sedan. Verder nogal 2 aparte keuzes, een hele goedkope oude benzine uitvoering met wel erg weinig kilometers tegenover een veel duurdere diesel ( rijd je wel genoeg? ).

Verder toch wel benieuwd waarom die vorige aankopen mislukkingen bleken. Wat was er bijvoorbeeld mis met de 2016 Astra die je vorig jaar kocht?

U heeft gelijk wat een goed geheugen heeft U, die Opel Astra hebben we aangeschaft, leuke wagen absoluut, lekker log en solide met trekhaak ! groot pluspunt voor ons. maar na 2 weken ontstonden er al problemen, 6 keer stil gestaan, viel volledig uit. Veel ANWB telefoontjes en lampjes dat er motor problemen waren. Natuurlijk terug gegaan naar de verkoper, die wilde er niets van afweten en vond dat wij niet moesten verwachten dat de auto garantie had..of dat hij wilde helpen..en zeker niet voor de prijs die wij hebben betaald...dat zeg ik twee vrouwen- en het is zo- zeker in de autowereld wanneer je er geen verstand van hebt dan val je snel voor uiterlijkheden..en ja achteraf bij de garage zeiden ze dat ze de auto gewoon hadden gereset...ja wisten wij veel! en wij zijn nu echt niet bepaald op het mondje gevallen maar ja we hadden zoiets..joh whatever...dus hebben de Astra doorverkocht en daarvoor een Volkswagen Golfje gekocht.

We rijden flink! Dus een diesel zou fijn zijn. Ja het is een opvallende keuze he? Daarom vragen we advies niets staat vast
 
Als je een sedan moet goede stoelen zoekt, is dit niet wat? Deze heeft bijzonder fijne stoelen, goedgekeurd door het duitse instituut voor gezonde ruggen.
 
Ik denk dat het constructief bedoeld was door mechanix. Jullie keuzes lopen dusdanig uiteen dat het lastig adviseren is. De een benzine, de ander diesel...hoeveel km denken jullie te gaan maken?
Er zit bijna 15.000 euro tussen beide opties, ik zou verwachten dat je eerst samen overeenstemming bereikt over het budget voordat je op zoek gaat naar een specifieke auto...
En waarom een sedan? Zoals hierboven meerdere keren aangehaald zegt het niets over de kwaliteit van de stoelen.
Verder zijn stoelen erg persoonlijk. Het is dan ook niet simpelweg een kwestie van hoe duurder de auto hoe beter de stoel. Veel proefzitten dus. En lange proefritten maken. Afhankelijk van de ernst van je klachten kun je ook overwegen een maatwerkstoel te laten maken. B.v. voor in de golf als die verder toch prima bevalt.
 
https://www.autowereld.nl/opel/mokka/1-7-cdti-cosmo-trekhaak-navigatie-achteruitrijcamera-leder-dealeronderhouden-33180416/details.html?_ga=GA1.2.516256561.1624303642

https://www.autowereld.nl/citroen/c4-cactus/1-6-e-hdi-automaat-navigatie-camera-35168865/details.html?_ga=GA1.2.516256561.1624303642

Mijn overige bericht is getypt terwijl je aan het posten was...maar diesel dus. Oke. Ik heb het gemiddelde genomen van beide prijzen...wat vindt je dochter hiervan? Je gezondheid lijkt me niet onbelangrijk. Dus misschien toch die hoge instap...?En de uitstraling ervan, tja, een ouwe mondeo is ook niet heel sportief/ stoer denk ik ...

https://www.autowereld.nl/opel/mokka/1-6-cdti-136pk-aut-cosmo-leer-nav-cam-stoel-stuurverw-hoge-zit-35137264/details.html?_ga=GA1.2.516256561.1624303642

Nog een mokka, maar dan iets duurder maar met de agr stoelen.
 
Beste Kenners, specialisten.liefhebbers

Die jaguar vind ik echt een plaatje, mijn dochter inmiddels ook...echter ja vind zij de overstap van sportief hatchbackje naar sedan al groot, maar omdat de meeste van jullie ook wel aanhalen, bezien mijn rug...of een hoggzitter/suv dan toch betere keuze zou zijn?

Begrijp ik, wij hebben even kunnen rijden een een volvo sedan van een kennis..wauw dat zat wel echt beter dan onze Volkswagentje met allen respect!En een stuk ruimer... Maar inderdaad best nog steeds laag...dus ja dat gaat hem niet worden daar hebben jullie gelijk in!

Omdat mijn dochter de paardensport graag beoefent, en graag zelf haar paard wilt heen en weer rijden met trailer( maar daar nog een beetje bang voor was) hebben wij dan toch maar besloten naar suv trekpaardje in pk's te kijken... ze moet toch ooit leren? Dat zou voor ons de beste keuze zijn ook op langer termijn.

Ik heb niet echt budget. hoeft geen nieuwe wagen te zijn, mag een occasion zijn, met de volgende eigenschappen

Automaat
Max tot 70.000 km op de klok
Lederen bekleding
Trekhaak( moet voldoende trekkracht hebben)
Hoogzitter
Het liefst een diesel ( maar dat hoeft niet perse)



Wel graag met garantie. We kijken uit naar uw advies!

Dank iedereen waarderen we enorm!
 
Geen budget betekent dat het budget behoorlijk rekbaar is? Ben nu maar uitgegaan van max 20.000....

https://www.autowereld.nl/ford/kuga/2-0-tdci-180pk-4wd-automaat-titanium-trekhaak-2100kg-trekgewicht-35204477/foto.html

https://www.autowereld.nl/volvo/xc60/d4-aut-6-momentum-elek-stoel-park-assist-v-a-navi-35134460/details.html?_ga=GA1.2.516256561.1624303642

https://www.autowereld.nl/mitsubishi/outlander/2-2-di-d-instyle-aut-4wd-7-persoons-multimedia-camera-trekhaak-35071123/details.html?_ga=GA1.2.516256561.1624303642

De volvo is nog vrij beperkt kwa trekgewicht. Waarschijnlijk alleen geschikt voor 1 paard.
 
De volvo vinden wij prachtig! daar gaan we zeker goed naar kijken!

De links van autowereld werken niet....
 
Misschien een optie om te overwegen is deze Lexus NX300

Een hybride met een trekhaak en een trekgewicht van 1500kg.
Het enige wat minder is dan de Volvo.

Voor de Volvo min €470 per kwartaal de Lexus is min €270 per kwartaal. Uiteindelijk wordt de Lexus de winnaar na jaren bezit.




lexus-nx-300h-hybrid-4x4-leer-nav-cam-trekhaak-ad-cruise-25th-edition-incl-btw.jpg


Veel succes verder.
 
Wat voor rugproblemen heb je precies? Een hoge instap staat niet altijd voor een betere zitpositie, je zit vaak toch wat meer "op de bok" dan in een gewone personenauto. Allicht gaat het in/uitstappen een stuk makkelijker maar als je er vervolgens niet lekker in kunt zitten schiet je er uiteindelijk ook niet veel mee op.

Over het algemeen kun je stellen dat Japanse auto's wat kleinere, dunnere en kortere zittingen hebben dan hun Europese evenknieën, dus alhoewel ik de Lexus NX een goede suggestie vind zou ik eerst uitgebreid gaan proefritten en rijden voordat je een uiteindelijke keuze maakt.

Als rugpatient moet je eigenlijk eerst uitzoeken welke auto het fijnste zit, voor mij kan dat een Volvo zijn en voor jou een Subaru; ervaringen van anderen zijn een goede richtlijn maar niemand kan garanderen dat de stoel van merk X of type Y het beste is voor jouw rug, dat zul je altijd zelf moeten ervaren. Eigenlijk zijn zaken als hatchback, sedan of terreinwagen secundair in zulke gevallen.

Er zijn ook bedrijven die een stoel op maar voor iedere auto kunnen maken, mocht jouw droomauto dus nét niet 100% lekker zitten kun je dat altijd achteraf nog aan laten passen. Zo'n stoel is echter niet goedkoop en is ook niet in een dag gemaakt natuurlijk.
 
Ik zal het nogmaals herhalen.
Een zitpositie is en blijft persoonlijk. Hiermee is alles gezegd. Ik zit “actief” in mijn auto, m.a.w redelijk rechtop.
Anderen zitten achterover.

Die Volvo hierboven getipt, zou ik snel vergeten.. Zogezien een import, met een dubieuze kilometerstand.

Indien je voor een diesel gaat, dan 1 van de beste in zijn categorie, met o.a Trailer Assist. Deze auto een executive uitvoering, is 1 jaar jonger,
4 jaar garantie, en €2000 goekoper.
Zegt misschien niet veel, want de zitpositie blijft belangrijk.

Succes met je zoektocht.
 
Soihon zei:
Die Volvo hierboven getipt, zou ik snel vergeten.. Zogezien een import, met een dubieuze kilometerstand.

Vreemde reactie zonder de auto te kennen. Betreffende Volvo heeft eerst twee jaar in het buitenland gereden en is daarna naar NL gekomen. Sinds november 2017 is er slechts 1 eigenaar geweest. Dat ziet er m.i. betrouwbaar uit, inclusief het feit dat er BOVAG-garantie geboden wordt. Wel moet de auto nog even langs de Volvo-dealer voor een openstaande terugroepactie maar dat is niet heel spannend.

De door jou genoemde Honda heeft ruim 4 jaar in het buitenland gereden, slechts een halfjaar een NL-eigenaar gehad en staat nu alweer te koop. Komt mij minder betrouwbaar over. Waarom na 6 maanden alweer inruilen? Staat wel bij een goede partij, dat dan weer wel. Ik zou het daarom toch wel aandurven (risico bij dealer).

Soihon zei:
Indien je voor een diesel gaat, dan 1 van de beste in zijn categorie, met o.a Trailer Assist. Deze auto een executive uitvoering, is 1 jaar jonger,
4 jaar garantie, en €2000 goekoper.

Honda Welman ken ik. Mijn moeder heeft daar haar Jazz gekocht en in onderhoud. Betrouwbaar en servicegericht adres (y)
 
Zadelsnuiver zei:
Wat voor rugproblemen heb je precies? Een hoge instap staat niet altijd voor een betere zitpositie, je zit vaak toch wat meer "op de bok" dan in een gewone personenauto. Allicht gaat het in/uitstappen een stuk makkelijker maar als je er vervolgens niet lekker in kunt zitten schiet je er uiteindelijk ook niet veel mee op.

Over het algemeen kun je stellen dat Japanse auto's wat kleinere, dunnere en kortere zittingen hebben dan hun Europese evenknieën, dus alhoewel ik de Lexus NX een goede suggestie vind zou ik eerst uitgebreid gaan proefritten en rijden voordat je een uiteindelijke keuze maakt.

Als rugpatient moet je eigenlijk eerst uitzoeken welke auto het fijnste zit, voor mij kan dat een Volvo zijn en voor jou een Subaru; ervaringen van anderen zijn een goede richtlijn maar niemand kan garanderen dat de stoel van merk X of type Y het beste is voor jouw rug, dat zul je altijd zelf moeten ervaren. Eigenlijk zijn zaken als hatchback, sedan of terreinwagen secundair in zulke gevallen.

Er zijn ook bedrijven die een stoel op maar voor iedere auto kunnen maken, mocht jouw droomauto dus nét niet 100% lekker zitten kun je dat altijd achteraf nog aan laten passen. Zo'n stoel is echter niet goedkoop en is ook niet in een dag gemaakt natuurlijk.
Hier ben ik helemaal mee eens. Ik zit veel prettiger in mijn huiidige en vorige Insignia dan in de X3 die we gehad hebben. Ook onze huidige Mini Countryman zit minder prettig dan mijn Insignia. Ja, beide auto's zijn hoger en wat makkelijker in-en uit te stappen, maar als ik een lange afstand af moet leggen gaat toch echt de Insignia mee.
 
Chocobolzz zei:
Wat is nu wijsheid?

Want na 4 miskopen en mijn rug die niet mee werkt en zeker niet lekker zit in het golfje....is een sedan nu echt meer dan welkom.

Dank alvast voor uw aandacht!

Liefs,

Moeder en dochter!

Je hebt geen sedan nodig om goed te kunnen zitten. Ook geen SUV of crossover. Ik heb een Ford Mondeo gereden van hetzelfde type als je dochter op het oog heeft, en daar zaten tamelijk waardeloze stoelen in. Kortom, het soort koetswerk of het formaat van de auto is niet het criterium.

Als zitcomfort het argument is om nu wat anders te willen, concentreer je op de stoel niet op de carrosserievorm. Je geeft aan dat je niet lekker zit in het Golfje, maar dat is dan ook een Golf Trendline, oftewel een van de basalere uitvoeringen van de Golf. Duurdere uitvoeringen, zoals de Highline, hebben betere stoelen. Dit geldt voor veel modellen. Daarnaast kan het zijn dat betere stoelen optioneel zijn. Een Opel Astra bijvoorbeeld, heeft als instapper eenvoudige, niet geweldige stoelen, maar als de koper de optionele AGR stoelen aangevinkt heeft, heb je juist weer heel fijne stoelen die vrij uitgebreid instelbaar zijn.

Waar je verder wel behoorlijk zeker van kunt zijn is dat je in een Volvo goed zit. Maar ook hier komen de stoelen vaak in gradaties, de goedkopere uitvoeringen zijn minder uitgebreid instelbaar.

En het allerbelangrijkste: Altijd proefrijden, en dan bij voorkeur gewoon een stuk rechtuit over de snelweg, en dán beoordelen of je goed zit.
 
Goed zitten is enorm afhankelijk van de persoon. Wat d2 hierboven schrijft is juist maar mijn ervaringen zijn toevallig net andersom; ik zit beter in de mondeo dan in de volvo. Dat heeft ook te maken met de bekleding, mondeo heeft stroef alcantara, de volvo had glad leer.
 
R W xxx zei:
Goed zitten is enorm afhankelijk van de persoon. Wat d2 hierboven schrijft is juist maar mijn ervaringen zijn toevallig net andersom; ik zit beter in de mondeo dan in de volvo. Dat heeft ook te maken met de bekleding, mondeo heeft stroef alcantara, de volvo had glad leer.
Die alcantara-achtige bekleding had mijn mondeo inderdaad ook. Maar het zat 'm voor mij echt niet in de bekleding, de stoelen waren gewoon niet ruim, niet uitgebreid verstelbaar, boden ook niet speciaal veel steun, kortom gewoon net niks eigenlijk. Ook is die generatie Mondeo niet comfortabel geveerd, wat ook niet helpt voor het zitcomfort. Ik reed destijds in de Mondeo regelmatig 300km op een dag (retour), en ik stapte er niet gebroken uit ofzo, maar het is al met al gewoon niet een auto die ik iemand met een moeilijke rug zou aanbevelen. De achterbank in die Mondeo is wel erg prettig overigens. Ruim en met een vrij lange zitting.
 
Om een volgende miskoop te voorkomen is het denk ik handig om eerst een wensen lijstje te maken, waar de auto aan moet voldoen. Nu komt er van alles voorbij. De hoogte en model van de auto zegt helemaal niets over het zitcomfort.

Zitcomfort is heel persoonlijk. Wel zie je dat fabrikanten steeds betere, en grotere stoelen monteren, zeker in de luxere uitvoeringen. Voor een goede zithouding is het handig als de stoel ook in hoogte is te verstellen, en het stuur axiaal instelbaar is. Ik zou me dus vooral concentreren op het zitcomfort.

Een stoel moet goed het lichaam ondersteunen, dat betekent niet te hard en niet te zacht zijn. Een stoel in een standaard auto is dus altijd een compromis, of neem gewoon een stoel op maat als het juiste compromis niet te vinden is.

Fabrikanten leveren ook verschillende stoelen in hun modellen, bij Renault zie je dat de in de GT en RS Line modellen vaak wat harder zijn, en in bijvoorbeeld de Intens en Initiale Paris uitvoeringen wat zachter. In de duurdere uitvoeringen zitten vaak meer verstel mogelijkheden van de stoel.

Vergekeken met vroeger zijn de stoelen veel beter, in mijn laatste 3 auto's had ik nooit rugklachten.
 
@d2,
Enorm persoonlijk dus.;) Voor mij ruim genoeg, 8 voudig elektrisch verstelbaar is voldoende en comfortabel geveerd heeft ie een knopje voor.
Het heeft allemaal met voorkeuren te maken en het resultaat van een lange proefrit is eigenlijk het enige criterium voor selectie. Een sedan voegt hooguit wat akoestisch comfort toe maar is als carrosserievariant verreweg de minst praktische, zeker in de paardenlarij.
 
Hallo kenners, liefhebbers en iedereen geïnteresseerd

Dank voor jullie advies en reacties tot zoverre, sorry voor onze late reactie ( werk en druk druk druk!) we hebben inmiddels in de weekenden diverse auto's geprobeerd. De eerste keus betrof inderdaad een sedan, omdat ik de mening was toegedaan dat ik daar beter in zou zitten in verband mijn neuropathie die zich snel sitiueerd in mijn rug. Dus op wat langere ritten zat ik echt niet comfy zat in onze Golf. Omdat mijn dochter (21J ) al jaren paard reed, maar sinds kort een eigen paard bezit- met jullie advies- zijn we inderdaad gaan kijken naar een SUV daar we uiteindelijk onze paard zelf wilde vervoeren- dit wilde ik al eerder, maar omdat mijn dochter met wie ik de wagen deel- net twee jaar haar rijbewijs bezat vond ze zo ruwe bak een tikje eng.

Inmiddels heeft ze flinke ritten mogen maken met de ruwe SUV van haar oom, en de chauffeur die ze is - prima rijder- ging dat prima en is ze helemaal om!

Nou dan moeders zeker.

Enfin we hebben dus verschillende SUV bekeken, gereden en vooral bekeken of wij comfy zaten ?

Daaruit zijn er drie modellen overgebleven

1. Volvo XC60
2. BMW X5
3. Nissan Qashqai 1.3 DIG

Vooral de Nissan vonden we beide erg fijn! en verrassend goed, lekker en zeer comfy!

Dus lieve allemaal, wij denken jullie? Als we de nissan kopen? Doen we daar een goede aankoop mee?
 
De Nissan lijkt me en prima auto, heb laatst mee mogen rijden, voelt goed aan, lijkt me ook een stuk voordeliger dan een X5 in aanschaf en onderhoud.
 
Even een open deur, maar houd naast het maximaal te trekken gewicht van de auto, ook het maximale trekgewicht dat bij het rijbewijs van je dochter in de gaten. Vooral met een X5 zit je zo over de 3500 kg toegestane gewicht voor alleen B.
 
De nissan is by-far de goedkoopste om te rijden. De nissan is ook meer een crossover (opgehoogde personenauto) en geen SUV. totaal niet te vergelijken met een X5 of XC60. Nissan SUV's zijn meer een Nissan X-trail of Nissan pathifinder.

Eerder zei je dat je veel rijd en dus graag een diesel wil. iets wat ook erg fijn is in een SUV en ook fijn met een paardetrailer.

Maar de nissan 1.3 DIG is een benzine blokje. Ik weet niet hoeveel vermogen het betreft maar als een automaat is welke je graag wilde hebben is het de 115PK versie. Daar mag je geremd slechts 1000 kg mee trekken. Dat houd allemaal niet echt over met een paard.
 
De voorkeur gaat toch uit naar een diesel? Ook i.v.m. het aantal kilometers dat jullie maken? Of is dat veranderd? Bij het trekken van een flinke aanhanger is een diesel wel prettig. Die hebben meestal meer koppel. ( dit staat aangeduid als nm. Newtonmeter).
Op zich is er weinig mis met die nissan. Maar een trekgewicht van 1000 kg is wel erg weinig. Ik meen te weten dat 1500 wordt geadviseerd. En dat is nog maar bij 1 paard. Een trailer weegt grofweg 700 kg volgen Google. Een paard al snel 400kg...
 
AsconaGT zei:
De nissan is by-far de goedkoopste om te rijden. De nissan is ook meer een crossover (opgehoogde personenauto) en geen SUV. totaal niet te vergelijken met een X5 of XC60. Nissan SUV's zijn meer een Nissan X-trail of Nissan pathifinder.

Eerder zei je dat je veel rijd en dus graag een diesel wil. iets wat ook erg fijn is in een SUV en ook fijn met een paardetrailer.

Maar de nissan 1.3 DIG is een benzine blokje. Ik weet niet hoeveel vermogen het betreft maar als een automaat is welke je graag wilde hebben is het de 115PK versie. Daar mag je geremd slechts 1000 kg mee trekken. Dat houd allemaal niet echt over met een paard.
Er is blijkbaar ook een 1.3 met 160 pk en automaat, die mag wel een fatsoenlijke aanhanger trekken (1500 kg). Dat moet toch wel genoeg zijn lijkt mij.
 
160Pk en 1500kg is prima voor een paard. Als het om die combinatie gaat zou het kunnen.

Maar het is nog steeds geen diesel waar ze eerder echt naar keken omdat ze zoveel reden
 
Heeft je dochter eigenlijk E achter B rijbewijs? Hoe zwaar is de aanhanger maximaal die jullie er achter willen hangen?
 
Ik heb nog nooit van een 1.7 dci gehoord, maar überhaupt verstandig om de cvt bak te laten staan als je voor een krachtige dci motor gaat met 4x4 aandrijving, dus fijn dat het een handbak is
 
EVV zei:
Heeft je dochter eigenlijk E achter B rijbewijs? Hoe zwaar is de aanhanger maximaal die jullie er achter willen hangen?
Jazeker, dat hebben we beide. Dus dat zit wel snor.

Totaal gewicht1600kg
Eigen gewicht685kg
Laadvermogen915kg Dus dat moet lukken.....
 
Auto encyclopedie zei:
Ik heb nog nooit van een 1.7 dci gehoord, maar überhaupt verstandig om de cvt bak te laten staan als je voor een krachtige dci motor gaat met 4x4 aandrijving, dus fijn dat het een handbak is
Ja, daarom zei ik tegen mijn dochter, denk dat het geen automaat word...hihih vond ze geen probleem.
 
speedtouch zei:
Lijkt me een prima auto, heb je al geïnformeerd naar de inruilprijs van de Golf?
Ja, en die veel me tegen....paar biedingen maar ik vind deze niet voldoende voor ons golfje..ik wil morgen graag even bellen met het autobedrijf waar de Nissan te koop staat eens zien wat hun zeggen, en ja als dat ook laag is dan zelf proberen te verkopen....zal wel een flink verliesje worden...
 
Terug
Bovenaan