Aankoopadvies: smalle SUV

Gloria41

Startmotor
Hebben jullie tips voor een smalle auto? Dat vraag ik i.vm. smalle parkeerplaats. Lengte is geen probleem, graag zelfs. Huidige auto is Skoda Fabia Combi met breedte 164 cm. Nu op zoek naar een volgende auto... liefst SUV; max 3 jaar oud of nieuw; elektrisch of hybride, geen Tesla, geen Chinees merk. Voor ons gezinnetje met lange mensen die houden van comfort. Auto wordt niet zakelijk en niet dagelijks gebruikt.
Alvast bedankt!

interessant! Mag ook wel iets breder zijn dan 164 cm hoor. Max 180 cm of zo. Is dat nog steeds smal?

Ik zou met lange mensen alleen niet zo snel een EV kiezen, vooral vanwege de hoge vloer is het achterin niet prettig. zeker een wat compactere auto niet.

Opel Frontera is net nieuw, modern. Relatief smal en veel ruimte. Ik zou wel kijken of je er eentje kunt vinden met verschuifbare achterbank. De 7-zitters hebben dat sowieso, maar misschien is dat op een 5-zitter ook wel een optie, zodat je extra ruimte achterin nog kunt krijgen.

Auto is bovendien minder dan 1.80 breed

NewOpelFrontera_8-22d7056d.jpeg

Opel_Frontera_2024-01.jpg

En ik zou bij de renault dealer eens naar de symbioz kijken. Ook minder dan 1.80 breed, iets ruimer dan een captur

renault-symbioz_back-1

Jeep Avenger: 1.776 mm, Toyota Yaris Cross 1.765 mm (de verwante Lexus LBX is iets breder dan 1,80m), Ford Puma een haartje breder dan 1,80 - kijk anders naar modellen in CarBase, helaas moet je de modellen met de hand selecteren, de breedte is geen zoekcriterium...

Jeep Avenger: 1.776 mm, Toyota Yaris Cross 1.765 mm (de verwante Lexus LBX is iets breder dan 1,80m), Ford Puma een haartje breder dan 1,80 - kijk anders naar modellen in CarBase, helaas moet je de modellen met de hand selecteren, de breedte is geen zoekcriterium...
dankjewel, verrassende modellen! ja, daar liep ik ook tegenaan dat breedte niet als zoekcriterium kon opgeven...

Ford Puma is wel echt kleine auto. Tijdens de zoektocht naar een nieuwe auto voor mijn ouders ingezeten. Met mijn 1,92m kwam ik bijna tegen het plafond en achter mij zouden alleen mensen zonder benen kunnen zitten.

Ford Puma is wel echt kleine auto. Tijdens de zoektocht naar een nieuwe auto voor mijn ouders ingezeten. Met mijn 1,92m kwam ik bijna tegen het plafond en achter mij zouden alleen mensen zonder benen kunnen zitten.
Misschien de stoelen beter instellen, collega heeft er 1 en due is 1.85 en zijn van dezelfde lengte kan er prima achter zitten.
Andere collega is 1.97 en zit niet klem. Dus zelf gaan proberen.

De genoemde opties zijn allemaal niet ideaal als je met een gezin van lange mensen op pad wilt.
Ruime auto's zijn doorgaans ook gewoon breder.
Kun je de auto niet ergens anders dichtbij parkeren zonder deze beperking?

De genoemde opties zijn allemaal niet ideaal als je met een gezin van lange mensen op pad wilt.
goede vraag. nee we hebben een eigen oprit en ergens anders parkeren kan juist niet. Maar je hebt wel gelijk als ik een ruime auto wil, dat die ook breder zal zijn, en moet ik misschien mijn idee maar laten varen dat de nieuwe auto smal moet zijn! Even passen en meten met de fietsen van de kinderen en strak inparkeren dan maar....

Max. 3 jaar oud moet wel nog lukken toch? Weet even niet hoe lang de combi al niet meer bestaat?
dank voor de suggestie. Droom eigenlijk over elektrisch of hybride en een wat hogere instap, ook daarom geen Fabia meer. Kijk ik naar Skoda Enyaq, is dat al 188 cm, en dat is 24 cm breder dan de Fabia.... ga er over nadenken.

Ik zou met lange mensen alleen niet zo snel een EV kiezen, vooral vanwege de hoge vloer is het achterin niet prettig. zeker een wat compactere auto niet.

Opel Frontera is net nieuw, modern. Relatief smal en veel ruimte. Ik zou wel kijken of je er eentje kunt vinden met verschuifbare achterbank. De 7-zitters hebben dat sowieso, maar misschien is dat op een 5-zitter ook wel een optie, zodat je extra ruimte achterin nog kunt krijgen.

Auto is bovendien minder dan 1.80 breed

En ik zou bij de renault dealer eens naar de symbioz kijken. Ook minder dan 1.80 breed, iets ruimer dan een captur
Opel Frontera is inderdaad een ruimtewonder. Bij de vijfzitter staan de stoelen verder naar achteren als bij de 7 zitter. Misschien eens gaan kijken en testen... (Ik ken je budget niet, misschien te goedkoop?)

Misschien is zo'n ontzettend lelijke Ford Ecosport (alleen die naam al) iets? Die zien er nogal smal en uit verhouding uit.
Je prijst hem wel mooi aan haha.
Ik heb er eens een gehad van de dealer als leenauto. Ik vind het net als jij al geen mooie auto, daarnaast zit hij echt niet ruim. Dus gezien lange mensen en comfort zou ik zeggen, verder kijken.

Laatst bewerkt:
De Inster is smal maar daar kan je wel met grote mensen achterin. Deze is echt ruim, maar wel maximaal 4 personen.

Terug
Bovenaan