Aankoopadvies BMW 3-serie Touring

Freezzr

Startmotor
Na jarenlang leasen en een paar jaar youngtimeren ga ik nu de overstap wagen naar mobiliteitsvergoeding.

Heb van alles gereden door de jaren heen (4-serie/X3/C30/V60/C-klasse/GLK/Kodiaq/etc) en wil nu graag een paar jaar gaan doorbrengen in een 3-serie touring huidige model. Ik rijd ca 50dkm per jaar. Ga uit van zo’n drie jaar gebruik.

Wat zijn jullie aankooptips voor dit model? Zijn er dingen om op te letten? Ik kom veel 330e tegen, weet niet of dit een verstandige keuze is?

heb een 530e en 330e gehad. Met 50k per jaar sta je elke 2 dagen te tanken, ze hebben echt een hele kleine tankinhoud.

Als het in het budget past: ga voor een 330d. Met zoveel km per jaar rijdt dat namelijk het fijnst, is marginaal onzuiniger dan een 320d (scheelt in de praktijk echt bijna niks).

bmw premium selection is fijn, maar prijzig. In Duitsland krijg je ook 2j premium selection (werkt net iets anders maar wel alles gedekt). Een 330d vind je daar ook veel makkelijker.

Vind zelf de pre facelift (veel) mooier qua interieur.

De acc met lane assist van de g21 werkt ook heel fijn, met zoveel km zou ik dat ook zeker willen hebben als optie

Koop er 1 met 50k-100k erop dan kan je makkelijk 3 jaar door.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 33.498
Kilometerstand: 72.476 km
Bouwjaar: 11/2020

Hoe zien die 50.000km per jaar eruit? Ik vermoed dat dat veel snelweg is, daar heb je niet zoveel aan een hybride. Een hybride heeft vooral zijn toegevoegde waarde in stadsverkeer.

Voor veel snelweg en veel km's zou ik een diesel nemen. Heb het niet nagezocht maar ik denk dat een 320d, 330d of (ultiem) een 340d in verhouding wat goedkoper aan te schaffen zijn. Met dergelijke kilometers gaat de afschrijving ook hard natuurlijk.

Ik rijd zelf een G21 330i. Is in elk geval een prima kilometervreter, met veel snelweg is 1:15/1:16 haalbaar als je voet niet te zwaar is. Er zit een 60 liter tank in, dus de actieradius is dan ook prima. Bij een hybride is dat dacht ik 45 liter.

Hangt een beetje af van je gebruik. Ik rijd nu dik 2 jaar in een 330e. Ergens rond de 60k km per jaar. Hangt thuis aan de stekker en op de zaak ook, dan heb je ook best veel aan hybride op de snelweg, als ik een beetje kallem an doe kan ik met 3 liter benzine toe op mijn woon-werk ritje van 102 km. En dat is met de "oude" accu, de nieuwste kan nog wat verder elektrisch. Binnen Nederland met veel laden is het een top auto. Ga je echt lange ritten maken, dus niet, of minder, laden, dan word je schijtziek van het tanken, dan kan je beter een diesel nemen. Voordeel is wel dat je zo klaar bent met tanken altijd, is zo weer vol. :LOL:.Als je echt gas gaat geven, op de autobahn of met een (forse) aanhanger, dan ga je schrikken van de actieradius. Ik heb een keer 220 km op de boordcomputer gehad, ná tanken.

Dus over de motor zou ik even goed nadenken, verder is de auto op zich een uitstekende keus.

Hangt een beetje af van je gebruik. Ik rijd nu dik 2 jaar in een 330e. Ergens rond de 60k km per jaar. Hangt thuis aan de stekker en op de zaak ook, dan heb je ook best veel aan hybride op de snelweg, als ik een beetje kallem an doe kan ik met 3 liter benzine toe op mijn woon-werk ritje van 102 km. En dat is met de "oude" accu, de nieuwste kan nog wat verder elektrisch. Binnen Nederland met veel laden is het een top auto. Ga je echt lange ritten maken, dus niet, of minder, laden, dan word je schijtziek van het tanken, dan kan je beter een diesel nemen. Voordeel is wel dat je zo klaar bent met tanken altijd, is zo weer vol. :LOL:.Als je echt gas gaat geven, op de autobahn of met een (forse) aanhanger, dan ga je schrikken van de actieradius. Ik heb een keer 220 km op de boordcomputer gehad, ná tanken.

Dus over de motor zou ik even goed nadenken, verder is de auto op zich een uitstekende keus.
Dus mocht de Topic Starter thuis bij zijn huis kunnen laden dan zou de “e” interessant kunnen zijn

Als je thuis kunt laden en op de zaak en je koopt de nieuwe (met 20kw accu) dan kun je echt veel elektrisch rijden (op de snelweg denk ik zo'n 80km enkele rit). Moet je alleen wel consequent laden.

Als je het hele land door moet en tussendoor niet kunt laden dan wordt het weer minder interessant. Maar dat is uiteindelijk ook gewoon de rekensom maken.

Thanks voor de reacties! Mijn kilometers zijn vooral snelwegkilometers. Ik ben een dieselfan, maar ben eigenlijk een beetje bang dat de verkoop later minder handig zal zijn. Ook met inruil bijvoorbeeld verwacht ik dat men daar over gaat vallen…

Stekkeren twijfel ik heel erg aan. Ik heb bij huis geen stekker, de helft van de week wel op een andere parkeerplek, de andere helft niet, op kantoor ook niet altijd. Dit is ook de reden dat ik absoluut niet meer elektrisch wil rijden. Kostte mij in mijn situatie onwijs veel tijd en stress.

Terug
Bovenaan