Aankoopadvies 1 serie

Dennis 5710943

Net ingestapt
Hallo, ik ben momenteel een beetje aan het rondkijken voor een BMW 1 serie van het bouwjaar 2009 en dan het type 116i of 118i benzine.
Met een kilometerstand van max 125duizend kilometer.

Het wordt namelijk mijn eerste auto dus ik zit niet direct te wachten op hoge kosten waar BMW misschien wel een heel klein beetje bekend om kan staan.

Nu is mijn vraag zijn hier mensen met een 116i of 118i met ongeveer hetzelfde aantal kilometers en wat zijn jullie bevindingen tot nu toe.
of raden jullie mij het af om een 1 serie aan te schaffen van 2009 met kilometer stand van maximaal 125 duizend kilometer
Graag hoor ik jullie mening aan!

Groet,

Dennis

Ik heb een 318i gekocht met dezelfde motor. Let op problemen met de distributieketting, injectoren en NOx sensor. Bij regelmatig onderhoud (elke 15.000 km nieuwe olie) kunnen deze N43 motoren heel erg oud worden. Als er in het verleden onderhoudsintervallen van 25.000-30.000 km zijn geweest, dan is de kans op problemen wat groter. Let daarop, en laat een goede aankoopkeuring verrichten, dan zijn het verder prima auto's.

Heb januari 2017 een 118i uit 2011 met 106k km op de teller gekocht. Nu ruim 50k km verder niks mee gehad en bevalt nog erg goed. Zie voor wat meer ervaringen ook Menu>Tests>Autoreviews

BMW is populair, je betaalt meer dan voor een Kia, maar ze zijn ook waardevaster.

Zoek naar de serieuze exemplaren. Goeie merkbanden, geen extreme velgen of verbouwde uitlaat. Geen geknutselde audio en ledverlichting etcetera.

BMW hoeft niet duur te zijn in onderhoud, maar als je een 3 liter 6 cilinder koopt waar de laatste 5 jaar alleen maar elk jaar grotere velgen op zijn gezet, ja dan kan het pittig worden.

Terug
Bovenaan