Aankoop Toyota Aygo, Hyundai i10 of Kia Picanto

CLA 2019

Net ingestapt
Goedemorgen,

Na vele autos's bekeken te hebben zijn we eruit.
De keuze is nu gevallen op een Toyota Aygo uit 2018 of een Kia Picanto ook uit 2018.

Ik heb nu jullie ervaring nodig op dit gebied.
Welke keuze zouden jullie adviseren?

Bij de Picanto heb je nog 6 jaar garantie, bij de Aygo 2!
Ik denk dat jullie in allebei moeten gaan proefrijden om zelf indrukken op te doen. Allebei de auto´s staan goed bekend.
Ikzelf heb de indruk, dat de Picanto nét wat meer auto is, maar ook dat is natuurlijk persoonlijk.

De Aygo heeft een semi automaat, daar zal ik niet aan beginnen ,de Picanto heeft een 4 traps dat is niet meer van deze tijd, maar doet zijn werk ,de Picanto lust daardoor ook wel een slokje benzine.

De forfour? Was het toch niet?

Auto encyclopedie zei:
De Aygo heeft een semi automaat, daar zal ik niet aan beginnen ,de Picanto heeft een 4 traps dat is niet meer van deze tijd, maar doet zijn werk ,de Picanto lust daardoor ook wel een slokje benzine.

De forfour? Was het toch niet?

Nee de ForFour was het toch niet.
En we zijn afgestapt van een automaat. Want die zijn schaars en drijven de prijzen met minimaal 1000 euro op.

Als derde keus is ook de Hyundai i10 erbij gekomen.

speedtouch zei:
Bij de Picanto heb je nog 6 jaar garantie, bij de Aygo 2!
Ik denk dat jullie in allebei moeten gaan proefrijden om zelf indrukken op te doen. Allebei de auto´s staan goed bekend.
Ikzelf heb de indruk, dat de Picanto nét wat meer auto is, maar ook dat is natuurlijk persoonlijk.

Lees eigenlijk overal dat de Picanto toch een betere kwaliteit uitstraalt in het interieur.
Zeker vanaf modeljaar 2017. Daarbij is Kia volgens mij de enige fabrikant die 7 jaar garantie geeft op al hun modellen.

CLA 2019 zei:
Nee de ForFour was het toch niet.
En we zijn afgestapt van een automaat. Want die zijn schaars en drijven de prijzen met minimaal 1000 euro op.
Typisch, voor het comfort zou ik er die 1.000 EUR wel voor over hebben!

Alle 3 auto's staan bekend als betrouwbaar.

De Kia Picanto en Hyundai I10 hebben een betere kwaliteits uitstraling en een langere fabrieks garantie dan de Toyota Aygo (7, 5 en 3 jaar), overigens zijn de broertjes Citroen C1 en Peugeot 108 technisch volledig identiek aan de Aygo, en komen van de zelfde lopende band.

Ik zou zelf de Kia Picanto kiezen omdat dit het jongste model is ( April 2017), de beste kwaliteits uitstraling heeft, en de langste garantie kent.
En groter is en een grotere kofferuimte biedt dan de Aygo. De I10 en Aygo waren in 2018 al wat ouder, de nieuwe I10 kwam in 2019 en Toyota zorgde voor een facelift van de Aygo in 2018.

In deze klasse zou ik ook zeker kijken naar de Koreaanse Opel Karl, dit is ook een zeer aantrekkelijke, ruime en betrouwbare optie. Standaard ligt er ook een (iets) krachtiger motor in met 75 pk.

ak2 zei:
In deze klasse zou ik ook zeker kijken naar de Koreaanse Opel Karl, dit is ook een zeer aantrekkelijke, ruime en betrouwbare optie. Standaard ligt er ook een (iets) krachtiger motor in met 75 pk.

En ook leverbaar met automaat:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/karl/46165449

Had je al aan de Suzuki baleno gedacht, die zit qua gewicht en verbruik op het niveau van een auto uit het a-segment, maar is een ruime b-segmenter. Ga je voor de 1.2 die is leverbaar met een cvt bak en de 1.0 heeft sportievere 6 traps automaat.

Dit is een handbak

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/126595179/Android?s=39-39-1-1-1-1

Auto encyclopedie zei:
Had je al aan de Suzuki baleno gedacht, die zit qua gewicht en verbruik op het niveau van een auto uit het a-segment, maar is een ruime b-segmenter. Ga je voor de 1.2 die is leverbaar met een cvt bak en de 1.0 heeft sportievere 6 traps automaat.

Dit is een handbak

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/126595179/Android?s=39-39-1-1-1-1

Heb deze even doorgestuurd naar mijn vrouw. Deze ziet er wel heel uit.
Maar kan niet terugvinden of die bluetooth heeft, dat is wel een vereiste

CLA 2019 zei:

Zie deze foto uit de advertentie: boven de tuningknop aan de rechterzijde zit de knop om bluetooth aan te zetten...

suzuki-baleno-1-2-exclusive-airco.jpg

Tydelyck zei:
CLA 2019 zei:

Zie deze foto uit de advertentie: boven de tuningknop aan de rechterzijde zit de knop om bluetooth aan te zetten...

suzuki-baleno-1-2-exclusive-airco.jpg

Dank je wel.
Deze is zeker een mooie auto en ziet er ook nog eens leuk uit. Daarbij pst hij in ons budget

De 1.0 heeft een turbo en die is duurder

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/126308264/Android?s=29-29-14-14-1-29

En de goedkoopste automaat die ik kan vinden

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/124541430/Android?s=15-15-7-7-1-1

Die Baleno is wel bijzonder scherp aan de prijs zeker gezien de k m stand. De meesten gaan ruim boven de 11.000 euro. Als het een faillissementsprijs is zou ik er als de sodemieter bij zijn voordat 'ie is weggekaapt (al dan niet door een handelaar)

SVF zei:
Die Baleno is wel bijzonder scherp aan de prijs zeker gezien de k m stand. De meesten gaan ruim boven de 11.000 euro. Als het een faillissementsprijs is zou ik er als de sodemieter bij zijn voordat 'ie is weggekaapt (al dan niet door een handelaar)

Helaas, die Baleno wordt het niet.
Du we kijken verder voor de overige 3 modellen

Van deze 3 zou ik persoonlijk voor de Kia PIcanto gaan.
Zoals eerder vermeld ook zeker de Opel Karl niet negeren, is niet voor niets 1 van de best verkochte auto's in zijn segment.

Jaja heb er één gezien. Een Hyundai i10., november 2018 met 14.800km. Ga er zaterdag naar kijken als ik het redt qua tijd. Is in duitsland.
ABS
Verwarmd stuurwiel
Hill Start Assist
Bluetooth
boordcomputer
CD-speler
Elektrische ramen
Elektrische zijspiegel
Elektrische startblokkering
ESP
speakerphone
garantie
Isofix
LED-dagrijverlichting
Lichtmetalen velgen
Multifunctioneel stuurwiel
mistlampen
Niet-rokers voertuig
regensensor
Bandenspanningscontrolesysteem
stuurbekrachtiging
verwarmde voorstoelen
zomerbanden
voice control
cruise control
traction control

Total Loss zei:
Van deze 3 zou ik persoonlijk voor de Kia PIcanto gaan.
Zoals eerder vermeld ook zeker de Opel Karl niet negeren, is niet voor niets 1 van de best verkochte auto's in zijn segment.

Hier is niets meer aan toe te voegen.

Helaas is de de Hyunbdai i10 niet geworden. Als ik een berekening maak wat ik aan BPM moest betalen was het wel schrikken.
Bij elke berekening kwam ik uit op minimaal 2200 euro.
Ben wel zaterdag naar een aantal auto's gaan kijken, bijna een Smart Forfour gekocht van nog geen jaar oud. Maar na een proefrit en een dag over nagedacht niet gedaan. Je zat hoog en de raambediening zat te ver naar achteren waardoor je een rare beweging moest maken. Komende weekend gaan we weer kijken voor een aantal auto's.

er is Nederland genoeg a-segment te koop , dus 1 uit Duitsland halen ontgaat mij eerlijk gezegd. De i10 valt in dezelfde wegenbelasting categorie als een lichte b-segmenter als de Mitsubishi Colt of eerste generatie smart forfour.

Auto encyclopedie zei:
er is Nederland genoeg a-segment te koop , dus 1 uit Duitsland halen ontgaat mij eerlijk gezegd. De i10 valt in dezelfde wegenbelasting categorie als een lichte b-segmenter als de Mitsubishi Colt of eerste generatie smart forfour.

Dat klopt ook wel, maar in Nederland zijn ze karig uitgerust. Maar ben nu aan het kijken in NL. De import naar Nederland kom je durder uit of op hetzelfde bedrag. Dus geen enkel voordeel

Wat is je maximale besteding? En moet de auto voor dat geld wel dan geen automaat hebben? (als de Smart af valt, dan valt ook de Twingo af, die quasi identiek zijn).
https://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/micra/45500838

speedtouch zei:
Wat is je maximale besteding? En moet de auto voor dat geld wel dan geen automaat hebben? (als de Smart af valt, dan valt ook de Twingo af, die quasi identiek zijn).
https://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/micra/45500838

Nee het hoeft geen automaat te zijn, heeft de voorkeur niet.
Ons budget is 8500 euro en dan zoeken we een auto uit 2017 of 2018 met minimaal bluetooth.
Heb al diverse Hyundai i10's op het oog.
Het mag een kleine auto zijn, dus een echte stadsauto voor de kortere afstanden

Auto encyclopedie zei:

Ik heb er ook eentje uit Duitsland gehaald voor mijn vriendin. Misschien wat meer romslomp met importeren en bpm aangifte en alles. Maar er staat nu op de oprit voor 8800 euro....all in.

Toyota Aygo Xplay touch uit 06-2016 met 35.000 km
1e eigenaar
1 jaar Toyota DE garantie
Geen ongevallen
Touchscreen
Achteruitrijcamera
"premium" audiosysteem
Metallic lak
Lichtmetalen velgen + winterset op staal
Stoelverwarming
Airco
Snelheidsbegrenzer

Vind dat in Nederland maar eens onder de 10.000 euro. En aangezien de auto uit de Toyota leasepool komt en derhalve ook dealer is onderhouden geloof ik die km-stand wel.

Maar waarde topicstarter. Ik zou even gaan proefrijden met een i10 of een Aygo en ook zeker niet de private lease vergeten. Reken maar uit want voor een A-segmenter kun je best een leuke prijs betalen mits je een beetje goede status hebt en al 12 jaar schadevrij op je verzekering. ;) Dan kan het best uit.

speedtouch zei:
Dit zou misschien ook nog kunnen:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/108/46154352

We hebben inderdaad heel veel Peugeot 108's te koop zien staan, maar ik heb zelf veel negatieve ervaringen met Peugeot en Renault gehad. Dus geen Franse auto's meer voor mij.

CLA 2019 zei:
speedtouch zei:
Dit zou misschien ook nog kunnen:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/108/46154352

We hebben inderdaad heel veel Peugeot 108's te koop zien staan, maar ik heb zelf veel negatieve ervaringen met Peugeot en Renault gehad. Dus geen Franse auto's meer voor mij.

De 108 in misschien wel de betrouwbaarste Peugeot ooit want feitelijk gewoon een vermomde Toyota Aygo (net als de Citroen C1)

De Toyota Aygo, Peugeot 108 en Citroen C1 zijn technisch volledig identiek en lopen van de zelfde lopende band, er zit geen enkel verschil in de kwaliteit of betrouwbaarheid.
Door oude vooroordelen van Frans en onbetrouwbaar zijn de 108 en C1 als 2e hands auto wel goedkoper om te kopen dan een Aygo. Eigenlijk zijn ze dus een hele slimme koop.

Mijn tip is om de occasiontesten en aankoopadviezen te lezen van de ANWB en Autoblog, dan zie je dat per merk en model grote verschillen zijn, en veel oude vooroordelen direct de prullenbak in kunnen. Franse automerken hebben de laatste jaren veel goede, fijne, en leuke (compacte) auto's gemaakt, die veel waar voor het geld bieden, en zeker waard zijn om te bekijken. Kijk niet teveel naar het land waar het merk vandaan komt, want dat zegt niets over waar die geproduceerd is, of over de kwaliteit, immers fabrikanten werken steeds meer samen, en produceren in vele landen.

Bijvoorbeeld: Renault Nissan heeft intensief samengewerkt met Mercedes, in je eigen Mercedes CLA zit waarschijnlijk een Renault motor en ook de Getrag automatische bak is gelijk aan die van Renault. Mercedes heeft verschillende modellen die eigenlijk gewoon een Renault of een Nissan zijn. Zoals de Mercedes X Class, Mercedes Citan en Smart Forfour.

Veel succes met de interessante zoektocht.

Mitsubishi spacestar is ook een echte oudsider. Maar ik kan helaas geen 1.2 vinden binnen je budget.

Hier een ocasiontest tussen de spacestar en de 108(Aygo)

https://youtu.be/UqsnyDnWXfc

@Nico GTR

Gevonden ! En nog met minder km's en een lekker dakkie.
En: "kein unfall" staat bij elke aangeboden Duitse auto. Controle is er totaal niet en hoeft ook niet geregistreerd te worden. Evenals de km stand...... Leasepool of geen leasepool.
En na 20 jaar ervaring in de branche ( ook met Duitse handel ) kan ik gerust zeggen dat er veel wazige auto's naar ons land komen.

https://www.autobedrijfvanleussen.nl/occasions/toyota/aygo/2582031

OT: pak lekker een Picanto. En denk goed na over de automaat.... Die extra investering is straks echt wat waard !! Veel succes !!

De 1.2 VTI / Pure Tech staat over het algemeen goed aangeschreven. Maar in de eerste bouwjaren zit een kleine serie met slechte distributieriemen die niet goed behandeld zijn tegen olie, en als gevolg daarvan kunnen breken. De meeste exemplaren zullen vervangen zijn, of laat het doen het voor de zekerheid. Peugeot was wel over het algemeen vrij coulant.

Of koop gewoon een jonger exemplaar bijvoorbeeld het facelift model vanaf juni 2015. Belangrijk is om volgens voorschriften op tijd de olie te verversen en met de juiste olie. Omdat de distributieriem in olie loopt (Net als Ford met de1.0 Ecoboost). Bezuinig niet op onderhoud en de 1.2 is een gewoon een hele betrouwbare motor. Ik zou zelf het facelift model kopen.

Zonet onze auto gekocht.

We waren gisteren naar een i10 gaan kijken.
Stond er een paarse Fiat 500 daar, dus ik zei tegen mijn vrouw laten we eens kijken of de jongens makkelijk kunnen instappen.
Dat ging bijzonder goed.
Ze is erin gaan zitten en ze vond het een hele leuke auto.

Wij dus gisteravond op marktplaats zitten zoeken en daarna alleen op particulieren gezocht.
We hadden een Fiat 500 1.2 Lounge gezien uit 2018 met maar 6400 km op de teller.
Vandaag gaan kijken en gekocht.

Wat mij opviel is dat als ik 110 km/h op de snelweg rij, dit eigenlijk 102 echte km/h zijn.
Rij je 50 km/h op de teller dan is de afwijking kleiner, want je rijdt dan 48 km/h.

Komt dit bij jullie bekend voor?

Gefeliciteerd, een Fiat 500 1.2 is een bijzonder leuke en prima auto. Bij elke auto is de kilometer teller in meer of mindere mate optimistisch, dit is niet iets om je zorgen over te maken.

ak2 zei:
Gefeliciteerd, een Fiat 500 1.2 is een bijzonder leuke en prima auto. Bij elke auto is de kilometer teller in meer of mindere mate optimistisch, dit is niet iets om je zorgen over te maken.
Maar 8 km/h is toch wel erg veel. Als je 130 op de teller rijdt dan was het volgens flitsmeister 122. Reed ik 140 op de teller en was het 131-132..ben zo een groot verschil niet gewend

CLA 2019 zei:
ak2 zei:
Maar 8 km/h is toch wel erg veel. Als je 130 op de teller rijdt dan was het volgens flitsmeister 122. Reed ik 140 op de teller en was het 131-132..ben zo een groot verschil niet gewend

Dat verschil is echt heel normaal.

Terug
Bovenaan