Aankoop Polo TSI 1.0 of 1.2 uit 2015

Hotymoty

Startmotor
*
Goedemiddag heren,

Ik ben op zoek naar een Polo vanaf het 2015, maar ik zie vrij weinig ervaringen over de verschillen in het rijden van de modellen 1.0 TSI Bluemotion en 1.2 TSI. De 1.0 heeft natuurlijk 3 cilinders en de 1.2 4 cilinders.

Zie wel dat de 1.0 meer wordt aangeboden met mooiere opties die ik wel interessant vind. Bijvoorbeeld multifunctionele stuur.

Ik weet gewoon niet welke type motor ik zou moeten nemen. Wellicht dat jullie een advies hebben die mij kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Ik heb ze beide gereden en ze zijn net zo fijn. De 1.2 voelt iets pittiger aan onderin, is mijn beleving.

In 2015 heb je de 1.2 TSI met distributieriem, de 1.0 TSI met distributieriem heeft een goede reputatie.
Ga er gewoon mee rijden en kijk welke motor en uitvoering je het meeste aanspreekt.

Dank voor de reacties!

Barri zei:
Ik heb ze beide gereden en ze zijn net zo fijn. De 1.2 voelt iets pittiger aan onderin, is mijn beleving.

Met onderin bedoel je dan denk ik dat je meer vermogen hebt bij lage toeren? Is dat het enige verschil?

Wel bijzonder dan dat VW de bluemotion uitbrengen die zuiniger schijnt te zijn, maar dat je meer toeren moet rijden om met vermogen op te kunnen trekken. Dat staat toch haaks op elkaar?

Ik denk dat ze allebei redelijk wat vermogen leveren bij hetzelfde lage toerental. Merkte dat ik van een 1.2 TSI meer ga scheuren, al was dat wel een Ibiza. Je moet ze inderdaad gewoon allebei eens rijden.

Barri zei:
Ik denk dat ze allebei redelijk wat vermogen leveren bij hetzelfde lage toerental. Merkte dat ik van een 1.2 TSI meer ga scheuren, al was dat wel een Ibiza. Je moet ze inderdaad gewoon allebei eens rijden.

Ik wil eigenlijk helemaal niet scheuren om eerlijk te zijn. In het beste geval ligt mijn voorkeur bij een redelijk zuinige auto die redelijk stil is en comfortabel rijdt. Dus dat ik gemakkelijk optrekt bij bijvoorbeeld een stoplicht, maar ook dat e auto op de snelweg zuinig is en makkelijk mee kan.

Denk dat allebei de blokken dan prima aan je eisen voldoen; je hoort weinig tot geen problemen op de 1.2 EA211 en de 1.0 3-cilinder volgens mij.

Ik heb afgelopen 2 jaar in een 1.2 TSI 90pk uit 2017 gereden, fijn blok, fijne auto (Fabia combi), zuinig en vlot zat. Collega kreeg later dezelfde auto met 1.0. Ik vond de viercilinder 1.2 iets fijner (rustiger?) de 1.0 heeft een iets hoger piekvermogen. Allebei meer dan geschikt voor wat je zoekt!

Terug
Bovenaan