Aankoop nieuwe auto: suggesties!

A

Anoniem

Guest
Leute,

Nou ik de 30 gepasseerd ben, al 3 jaar overigens. En eigenlijk altijd auto’s gereden te hebben van duizendje of 3/4 in aanschaf, vind ik het nu tijd worden om op zoek te gaan naar een auto waar komende 5/7 jaar voorruit kan. Rij momenteel een heel erg fijne Toyota avensis wagon uit 2006, maar wil graag wat jongers en Hippers en misschien hoor ik dan niet iedere keer daar komt de 80 jarige als ik aan kom rijden.

Gezien het feit ik normaal sochtends een auto op marktplaats zie staan, en diezelfde auto smiddags op m’n naam, wil ik dit keer wat langer nadenken, en advies vragen aan jullie, zodat ik niet dadelijk denk, kak dat model was ik vergeten.

Eisen/wensen;
Budget 15/20k, iets meer kan bij ultieme auto, maar dit is m’n zelf ingestelde Max wat ik eigenlijk wil uitgeven
Absoluut betrouwbaar, geen TFSI, THP enz
Automaat of handgeschakeld is beide optie
Station heeft absoluut voorkeur, niet omdat ik t nodig heb, maar ben al sinds kinds af aan gek op stations.
En liefst beetje aangekleed ding. Hoeft geen bomvol hok te zijn, maar we beetje standaard opties, navi, cruise control, enz.
Max km stand +- 100.000km
3/4/6 cilinders, maar 8 is teveel

Zelfs zit ik te denken aan Mazda 6 2013/2014
Toyota avensis 2012/2014
Lexus Is250 enz, jappen hebben voorkeur, maar sta open voor alternatieven.

Gooi ideeen en suggesties op tafel!

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1582409597-ford-focus-1-0-st-line-125-pk-wagon-2018-in-prijs-verlaagd.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

LIjkt dit je wat?

Goede alternatieven zijn de Hyundai I40 (en I30), Renault Talisman en Ford Mondeo.
Deze auto's bieden veel betrouwbaarheid voor relatief weinig geld.

De Mazda 6 is inderdaad een mooie en prima auto.
Veel met automaat te verkrijgen, terwijl de benzineversie meer een rijdersauto is.
Mazda is wel vrij duur 2e hands.
Avensis ... De Mazda is toch véél mooier...en net zo betrouwbaar.

Tja ik kan eigenlijk geen station bedenken die ik qua looks en kwaliteit de Mazda overtreft.
Kijk je kunt ook een 4 jaar jonge Focus station nemen. Dan ga je voor de leeftijd en een (betrouwbare) ecoboost motor met veel koppel.
Maar de Mazda vind ik mooier...
Bijvoorbeeld deze Mazda 6 2.5 GT-M

Een Mazda 6 moet je niet willen.
Erg roestgevoelig aan bodem en dorpels.
Mercedes C-klasse combi en de Volvo’s stations zijn goede keuzes.

Rij momenteel een heel erg fijne Toyota avensis wagon uit 2006, maar wil graag wat jongers en Hippers en misschien hoor ik dan niet iedere keer daar komt de 80 jarige als ik aan kom rijden.

o_O Dat is wel het laatste wat ik denk als ik zo'n avensis station zie aankomen, sterker nog; het ziet er nog steeds prima uit.

Zelfs zit ik te denken aan Mazda 6 2013/2014
Toyota avensis 2012/2014
Lexus Is250 enz, jappen hebben voorkeur, maar sta open voor alternatieven.

En dan toch weer die avensis, als er iets belegen model is, dan is het wel die generatie avensis. o_O absoluut niet modern of hip als je die kant op wil gaan.

De mazda 6 is wel een hele goede optie; het ziet er van binnen prachtig uit, het rijd ook nog een erg goed, betrouwbaar en ziet er niet zo suf uit als een avensis. (y) zeker een proefritje aan wagen.

AK2 heeft ook andere prima alternatieven geboden; zo'n talisman heb ik ook naar gekeken; onderhuids veel japanse techniek met de franse flair. Lijken erg betrouwbaar en gewoon modern. Vind je een Initiale Paris in jou budget dan waan je jezelf nog in super veel luxe ook nog, al word dat lastig in jou budget

Renault Talisman

Wist niet dat de is250 er ook als station is

Ik mis de Opel insignia nog

En voor de ultieme auto boven je budget tip ik de Kia optima station

De i40 zie ik niet als serieuze kandidaat, maar meer als budget oudsider

Denk dat de laatste generatie 508 te ver boven je budget is en idd de talisman ideaal/ Opel insignia ideaal is. De stations uit Japan en de i40 zijn toch wat langer alweer op de markt.

Vaak vergeten maar een absolute topper in zijn klasse en zeker een verder te bekijken optie:

Honda Civic Tourer

640x480.jpg

Terug
Bovenaan