Aankoop gereedschap

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik ben momenteel op zoek naar goed, kwalitatief handgereedschap. Ik weet dat merken zoals facom, gedore,... zeer goed en sterk gereedschap maken, maar dat is toch boven mijn budget. Ik heb een aantal doppensets van Kreator gehad en dat was gewoon brol. Telkens dat ik een bout die stevig vastzat wou opendraaien brak de dop gewoon af of draaide de ratel door. Vandaar dat ik wat beter gereedschap wil dat langer meegaat.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een gevulde gereedschapskist waar alles in zit wat ik nodig heb (dop, ratel, rakaniak, steeksleutels, tangen,...). Ik gebruik het vooral op brommers en soms op auto's. Ben er bijna dagelijks mee bezig.

​​​​​Ik heb op het internet gekeken en ik vond gevulde gereedschapskisten van merken zoals Kraftworld, Krafttools, Würzburg Germany aan vrij aantrekkelijke prijzen. Maar ik ken die merken niet, dus wou ik eerst jullie mening erover weten.

Ik ga zo naar de bouwmarkten in de buurt, even rondkijken. Graag hoor ik jullie mening.

Alvast bedankt

In pollen word 1 zet gereedschap gemaakt. Vertrekt naar duitsland en word door 20 verschillende bedrijven een naam gegeven en verder verkocht.

Goed gevulde koffer kost rond de 80euro
Gereedschapskar kost makelijk 180-250euro.

Die raad ik je niet aan. Is rommel. Vind je vaak op bol.com of marktplaats.

Doe zoals ik deed. Ga naar een zondag markt. En zoek er goed. Ik heb snap-on/falcom en nog goede merken gevonden. Vaak koop je daar een set voor 3-4 euro of sleutels los voor 10cent. Een echt goed gereedschap set begint 2dehands;)

In pollen word 1 zet gereedschap gemaakt. Vertrekt naar duitsland en word door 20 verschillende bedrijven een naam gegeven en verder verkocht.

????? Ken ik in het geheel niet.

Ik ben afgelopen week bij HBM-machines in Moordrecht geweest. 1400 m2 gereedschap tegen bodemprijzen. De kwaliteit is lastig beoordelen, maar desnoods vervang je de meest gebruikte doppen voor Gedore als het slijt.

Ik heb net 4 muurvaste inbusbouten maat 8 losgekregen met een hexdop uit een setje van 15 euro. Tot mijn verbazing bleef het heel en ging het los. Het zal wat vaster als gedacht. Ik ga er volgende week een doppenset oppikken. Ga het maar eens gokken.

Gedore is prima spul inderdaad. Maar geloof me: ook dat kan kapot. Laatst nog een dop 17 die het loodje heeft gelegd op een muurvaste wielbout...

Wat wil je gaan doen? Hobbymatig sleutelen of semi-professioneel? Wat voor budget heb je? Automaterialen zaken hebben regelmatig aanbiedingen met gereedschapkarren. Zij leveren aan garages en leveren dus kwaliteitsproducten. Wat je zou kunnen doen is op veilingsites kijken naar faillissementsveilingen of er ergens bij jou in de buurt een garage over de kop is gegaan en de inboedel geveild gaat worden. Dan heb je wel kwaliteit én een goede (redelijke) prijs maar alleen geen nieuw spul. Eventueel kun je ontbrekende delen alsnog los kopen.

Ivanov zei:
Wat wil je gaan doen? Hobbymatig sleutelen of semi-professioneel? Wat voor budget heb je? Automaterialen zaken hebben regelmatig aanbiedingen met gereedschapkarren. Zij leveren aan garages en leveren dus kwaliteitsproducten. Wat je zou kunnen doen is op veilingsites kijken naar faillissementsveilingen of er ergens bij jou in de buurt een garage over de kop is gegaan en de inboedel geveild gaat worden. Dan heb je wel kwaliteit én een goede (redelijke) prijs maar alleen geen nieuw spul. Eventueel kun je ontbrekende delen alsnog los kopen.

Ik sleutel iedere dag aan brommers en scooters en iedere keer gaat er wel een ratel kapot.
Vandaar dat ik iets degelijk wil voor een goede prijs.

Budget is echt maar 200 euro, niet al te veel, maar voor dat geld kan ik toch iets redelijk hebben dat een tijdje meegaat?
Iemand ervaring met Swiss Kraft, Wolfgang of Würzburg Germany gereedschap? Er is een trolley van Würzburg die normaal 1000 euro kost, maar iemand verkoopt hem aan mij voor 200 euro. Zou ik het overwegen?

Tweedehands zoeken? Of op (faillissements)veilingen? Even wat geduld hebben, en er komt wel een goede deal voorbij denk ik. Aan de andere kant, voor 200 euro kun je tien setjes van 20 euro kapotmaken, gebeurt dat bij brommers of scooters?

Voor een paar tientjes meer heb je een nieuwe Wurzburg kar. €389,-

Voor €200 euro heb je los ook een goede Doppenset, wat steeksleutels en een schroevendraaierset. Vooral een goede doppenset is belangrijk, ik heb ook wel een paar goedkope ratels gesloopt. Afgelopen week een Proxxon doppenset gekocht. Kijken hoelang dat heel blijft. Anders vervan ik alleen de ratel voor een Gedore of zo iets.

Opelastra2000 zei:
Budget is echt maar 200 euro, niet al te veel, maar voor dat geld kan ik toch iets redelijk hebben dat een tijdje meegaat?
Iemand ervaring met Swiss Kraft, Wolfgang of Würzburg Germany gereedschap? Er is een trolley van Würzburg die normaal 1000 euro kost, maar iemand verkoopt hem aan mij voor 200 euro. Zou ik het overwegen?

Zelf heb ik ook even kort gekeken naar deze trolleys van o.a. deze merken, over mijn bevindingen kan ik heel kort zijn: als je iets goed zoekt moet je hier met een grote boog omheen lopen. Ik heb hier veel reviews over gelezen en zelf ook een keer zo'n trolley bekeken en de kwaliteit is laag.
Echter, als je een klusser bent die eens in de maand een boutje vastdraait heb je een geweldige set gekocht, maar jij geeft aan dat je op zoek bent naar degelijk gereedschap, dan zou ik dit lekker laten staan.

Deze trolleys worden onder verschillende labels/merken verkocht zoals jij ook al aangeeft (onderling verschillen de trolleys op kleine punten), alleen is de prijs die jij noemt veel te hoog. Ze staan meestal voor tussen de €80,- en €115,-.

Ikzelf heb nu €180,- tot €200,- uitgegeven aan duurder gereedschap en heb nu 2 doppensets van Facom, een 12-delige schroevendraaierset van Wera, een bitsetje van Wera en nog wat dingen. Ik was die goedkope troep ook zat. Als je wilt mag een je een PB sturen, ik ken wel wat leuke adresjes waar je gereedschap voor een leuke prijs kan aanschaffen.

Hieronder 2 snelle voorbeelden van de trolleys:

Trolley.jpg

Trolley1.jpg

Opelastra2000 zei:
Hallo, ik ben momenteel op zoek naar goed, kwalitatief handgereedschap. Ik weet dat merken zoals facom, gedore,... zeer goed en sterk gereedschap maken, maar dat is toch boven mijn budget. Ik heb een aantal doppensets van Kreator gehad en dat was gewoon brol. Telkens dat ik een bout die stevig vastzat wou opendraaien brak de dop gewoon af of draaide de ratel door. Vandaar dat ik wat beter gereedschap wil dat langer meegaat.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een gevulde gereedschapskist waar alles in zit wat ik nodig heb (dop, ratel, rakaniak, steeksleutels, tangen,...). Ik gebruik het vooral op brommers en soms op auto's. Ben er bijna dagelijks mee bezig.

​​​​​Ik heb op het internet gekeken en ik vond gevulde gereedschapskisten van merken zoals Kraftworld, Krafttools, Würzburg Germany aan vrij aantrekkelijke prijzen. Maar ik ken die merken niet, dus wou ik eerst jullie mening erover weten.

Ik ga zo naar de bouwmarkten in de buurt, even rondkijken. Graag hoor ik jullie mening.

Alvast bedankt

Een late reactie, maar ik zat ook even te googlen over gereedschap en reviews te lezen omdat ik bepaalde merk gereedschap ook niet ken, en zo kwam ik hier terecht.
Voormij is het heel simpel gereedschap wat je veel wilt gebruiken koop dat in kwaliteit en zeker ratels en dopsleutels inclusief inbussleutel en dergelijke.
Zelf kwam ik uit de auto wereld bij Mercedes Benz (17,5 jaar) en daar hadden we zelf van Gedore .
Gedore is op zich goed gereedschap voor dagelijks gebruik, inbussleutel en de 12 kantige inbus waren van hazet echt enorm sterk en goed wel duur hazet.
Later kwam er wat gereedschap van snap-on ook goed maar vingers vettig slecht houvast.
Snap-on sterk maar kan ook stuk al een paar keer voorgekomen garantie erg moeilijk toendertijd.
Kraft de kleine ratelsleutel fijne vertanding dat was heel prettig maar was van korte duur ook stuk.
Privé gereedschap gekocht van tengtools omdat daar doppen in zaten die alleen op mijn motorfiets paste de kleine ratel set alle andere merken waren te dik de doppen.
Was voormij toen nog onbekend in de gulden tijdperk.
De doppen set kosten toen was die afgeprijsd 99,= gulden was erg duur toen, tot op heden geen spijt van gehad echt kwaliteit en oersterk levenslange garantie op de ratels later ook een grotere set gekocht ook in de uitverkoop 259,= gulden ook daar geen spijt van gehad.
De ratels zijn van koolstof , ik heb al zoveel kracht op gezet op de kleine ratel of gaat nu stuk of niet maar los gaat die bout.
Mijn kameraad stond erbij hij zei stop nu maar je breek ik ratel af, ik zei nee ik heb toch garantie Hahaha.
Je gelooft het of niet de bout ging los.
Mijn kameraad die keek ervan op ongelooflijk wat is dat een sterke ratel niet te filmen zelfs de grote goedkope ratel kan hier niet tegen op.
Is geen woord over gelogen over dit verhaal.

Één ding weet ik zeker, op mijn werk hebben we meerdere kleine ratels gebroken , maar de kracht wat ik op de tengtools ratel heb gegeven waren de andere allemaal gebroken of verbogen geweest.
Kortom tengtools blijft bij mij nummer 1 op ratels en doppen gebied.
Gewone sleutels steekring en dergelijke heb ik ook diverse van gehad Tja en momenteel heb ik die van de Lidl en die bevallen mij ook zeer goed, fijne steekring sleutels dat soort neem ik niet te duur ze moeten wel lekker beet kunnen pakken.
En dat soort sleutels moet je niet te duur nemen Ivm sleutels aan te passen naar speciale sleutels ofwel speciaal gereedschap van te maken.

Kortom, koop gereedschap waar je voor wilt gebruiken.
Veel en zwaar gebruik geef dan iets meer geld uit, is waar voor je geld.
Voor af en toe om wat vast te zetten hoef je geen duur gereedschap te kopen.
Het voordeel van duur gereedschap is wel vaak bij ratels levenslange garantie of om ruil systeem.
Tengtools, Gedore, hazet, facom, snap-on? Kan moeilijk doen Ivm franchisenemers werken, en zullen nog wel meer merken zijn die levenslange garantie bieden.

Goed gereedschap is het halve werk.
Groetjes Berend.

Wat betreft ratels voor de doppen set,heeft firma Soer in Meppel (ja Chinese rommel) ratels met fijne vertanding kan je behoorlijk hufterig misbruiken ,korte slag en erg goedkoop.(ik kocht ook liever snap on )
Als doppen goedkoop zijn erg glimmen en 12 hoekig ,laat ze dan maar

Op marktplaats of ebay kom je genoeg top gereedschap tegen voor een lagere prijs. Had toen doppenset van Gedore voor 100 nog wat gekocht. Had ook een gloednieuwe set ratelsleutels van Facom voor 90 euro op marktplaats gevonden.

Voor de rest is Hazet en Stahlwille ook topkwaliteit gereedschappen.

Maar ja als je toch wat goedkoper wil dan moet je denk ik richting Bahco of naar de Action.

Tikkie omhoog. Iemand bekend met het merk Fixmann? Lokale autoonderdelenleverancier biedt er eentje aan. Twee keer zo duur als HBM, is dat verschil merkbaar?
Bevriende monteur heeft Sonic, dat is natuurlijk een slagje beter (en duurder). Maar ik heb ook een ratelsetje van HBM en dat vind ik prima spul.

Ah, een letter minder ja :)
Als het op zo'n site genoemd wordt, dan zal het wel goed spul zijn. Dank voor de link!

Ziet er wel netjes uit! Ik ken het verder niet. Wat het vaak is met gereedschapsmerken is dat als je goed zoekt op internet er een heleboel voordelig te vinden is.

Voorbeeld: Ik zag laatst een 1/2" doppenset van Gamma huismerk voor €50,- (afgeprijsd van €100 als ik het prijskaartje moet geloven), ter vergelijking: ik heb mijn Facom 1/2" doppenset in Engeland besteld voor €80 incl. verzending naar Nederland, Facom is een A-merk dus een eerder genoemd middenmoot merk als Sonic (of Proxxon, Gedore Red, Ironside enz.) moet ook wel voor die prijs te scoren zijn.

Deze Gedore Red bijvoorbeeld. (Gedore Red is de goedkopere lijn van Gedore Blauw maar fijne set weet ik uit ervaring)

Deze Proxxon 1/2" incl. 1/4" zelfs

Lang verhaal kort: goed googlen loont erg, waarbij Amazon vaak gunstiger geprijsd is.

Vastzittende moeren en bouten draai je toch niet los met een ratel?!? Daar zit het wringijzer voor in de meeste doppensets, die kan je niet (of in ieder geval heeeel moeilijk) stukdraaien.
Desnoods koop je een los wringijzer van een halve meter (heb ik zelf ook gedaan), bijvoorbeeld de Hazet 914-18.
Daar kan je inderdaad rustig een buis op schuiven om hem te verlengen, ratels kunnen dat soort geweld meestal niet aan, zelfs niet de hele dure...
Als de bout eenmaal los zit kan je de ratel erbij pakken.

Geen idee, ik kwam hier ook uit via een Google search. Ik ga ervan uit dat ik niet de enige ben die zoekt naar kwaliteitsgereedschap en op die manier hier terechtkomt.

Na 8 pagina's kwam im hier pas terecht.
Maar aan het aantal reacties te zien kom je hier niet snel uit.

Om het begrip gereedschap wat breder te trekken, richting diagnose.

Wie weet er een goede test van verschillende OBD(2) diagnosetesters?

Ik kwam op YT enkele (Amerikaanse) video;s tegen van enkele vergelijkingen. Maar een NL test niet.

Ik zoek er één die iets meer kan dan slechts de basis codering.. maar bi-directional (aansturen van componenten in de auto) hoeft nou ook (nog) niet.

Ik kom net deze tegen: <https://www.autoweek.nl/onderhoud/test-voordelige-obd-diagnose-testers/>

^^ Dat is toevallig. Dank voor de link. (y)

Uitkomst / advies is wel een beetje gelijk aan wat ik al op YT tegen kwam. Alleen hier andere merken.

Terug
Bovenaan