Opelastra2000 zei:
Hallo, ik ben momenteel op zoek naar goed, kwalitatief handgereedschap. Ik weet dat merken zoals facom, gedore,... zeer goed en sterk gereedschap maken, maar dat is toch boven mijn budget. Ik heb een aantal doppensets van Kreator gehad en dat was gewoon brol. Telkens dat ik een bout die stevig vastzat wou opendraaien brak de dop gewoon af of draaide de ratel door. Vandaar dat ik wat beter gereedschap wil dat langer meegaat.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een gevulde gereedschapskist waar alles in zit wat ik nodig heb (dop, ratel, rakaniak, steeksleutels, tangen,...). Ik gebruik het vooral op brommers en soms op auto's. Ben er bijna dagelijks mee bezig.
​​​​​Ik heb op het internet gekeken en ik vond gevulde gereedschapskisten van merken zoals Kraftworld, Krafttools, Würzburg Germany aan vrij aantrekkelijke prijzen. Maar ik ken die merken niet, dus wou ik eerst jullie mening erover weten.
Ik ga zo naar de bouwmarkten in de buurt, even rondkijken. Graag hoor ik jullie mening.
Alvast bedankt
Een late reactie, maar ik zat ook even te googlen over gereedschap en reviews te lezen omdat ik bepaalde merk gereedschap ook niet ken, en zo kwam ik hier terecht.
Voormij is het heel simpel gereedschap wat je veel wilt gebruiken koop dat in kwaliteit en zeker ratels en dopsleutels inclusief inbussleutel en dergelijke.
Zelf kwam ik uit de auto wereld bij Mercedes Benz (17,5 jaar) en daar hadden we zelf van Gedore .
Gedore is op zich goed gereedschap voor dagelijks gebruik, inbussleutel en de 12 kantige inbus waren van hazet echt enorm sterk en goed wel duur hazet.
Later kwam er wat gereedschap van snap-on ook goed maar vingers vettig slecht houvast.
Snap-on sterk maar kan ook stuk al een paar keer voorgekomen garantie erg moeilijk toendertijd.
Kraft de kleine ratelsleutel fijne vertanding dat was heel prettig maar was van korte duur ook stuk.
Privé gereedschap gekocht van tengtools omdat daar doppen in zaten die alleen op mijn motorfiets paste de kleine ratel set alle andere merken waren te dik de doppen.
Was voormij toen nog onbekend in de gulden tijdperk.
De doppen set kosten toen was die afgeprijsd 99,= gulden was erg duur toen, tot op heden geen spijt van gehad echt kwaliteit en oersterk levenslange garantie op de ratels later ook een grotere set gekocht ook in de uitverkoop 259,= gulden ook daar geen spijt van gehad.
De ratels zijn van koolstof , ik heb al zoveel kracht op gezet op de kleine ratel of gaat nu stuk of niet maar los gaat die bout.
Mijn kameraad stond erbij hij zei stop nu maar je breek ik ratel af, ik zei nee ik heb toch garantie Hahaha.
Je gelooft het of niet de bout ging los.
Mijn kameraad die keek ervan op ongelooflijk wat is dat een sterke ratel niet te filmen zelfs de grote goedkope ratel kan hier niet tegen op.
Is geen woord over gelogen over dit verhaal.
Één ding weet ik zeker, op mijn werk hebben we meerdere kleine ratels gebroken , maar de kracht wat ik op de tengtools ratel heb gegeven waren de andere allemaal gebroken of verbogen geweest.
Kortom tengtools blijft bij mij nummer 1 op ratels en doppen gebied.
Gewone sleutels steekring en dergelijke heb ik ook diverse van gehad Tja en momenteel heb ik die van de Lidl en die bevallen mij ook zeer goed, fijne steekring sleutels dat soort neem ik niet te duur ze moeten wel lekker beet kunnen pakken.
En dat soort sleutels moet je niet te duur nemen Ivm sleutels aan te passen naar speciale sleutels ofwel speciaal gereedschap van te maken.
Kortom, koop gereedschap waar je voor wilt gebruiken.
Veel en zwaar gebruik geef dan iets meer geld uit, is waar voor je geld.
Voor af en toe om wat vast te zetten hoef je geen duur gereedschap te kopen.
Het voordeel van duur gereedschap is wel vaak bij ratels levenslange garantie of om ruil systeem.
Tengtools, Gedore, hazet, facom, snap-on? Kan moeilijk doen Ivm franchisenemers werken, en zullen nog wel meer merken zijn die levenslange garantie bieden.
Goed gereedschap is het halve werk.
Groetjes Berend.