Aankoop eerste auto

A

Anoniem

Guest
Goedenavond,

Ik heb de kans om een auto te kopen, het gaat om een Ford Fusion uit 2007 met zo'n 27.000 km. De auto is van een kennis (oudere mevrouw) en heeft altijd in de garage gestaan, vandaar de lage kilometerstand. Op de foto's ziet de auto er goed uit. De vraagprijs ligt tussen de €2.000 en €2.500.

Wat informatie over mijzelf:
Ik ben momenteel student en hoop over 2 jaar afgestudeerd te zijn.
Ik ben van plan de auto te gebruiken om zo'n 3x per week naar mijn werk heen en weer te rijden, en ook om zo nu en dan ergens naartoe te gaan.

De kosten van de auto zijn betaalbaar voor mij.
De eenmalige aanschaffingskosten en wegenbelasting zijn geen probleem en als ik de verzekering op de naam van mijn ouders zet zal dat ook de kosten drukken.

Ik ben ook van plan om niet te lang in deze auto te rijden. Ik verwacht een jaar of 3 en vervolgens weer de auto te verkopen. Is het dan een reële gedachte om daar winst op te halen? Omdat de auto nu zo weinig kilometers heeft en de vraagprijs ook super laag is.

Echter verloopt de APK volgende week.
Is het daarom verstandig om deze auto aan te schaffen? Als er wat mis is met de auto kan dat flink wat gaan kosten vermoed ik.

Kortom, adviseren jullie mij om deze auto aan te schaffen, ongeacht of de APK binnenkort verloopt?
Kan ik de auto voor meer geld verkopen dan de huidige vraagprijs?
En zijn er nog dingen waar ik eventueel rekening mee moet houden met het kopen van een auto?

Bedankt!

Je gaat je nu al afvragen of je later winst kunt maken? Ik denk niet dat je dat bij deze auto als uitgangspunt moet gebruiken. Staat de auto normaal gesproken binnen en evt in jouw bezit buiten? Heb je al in de auto gereden?