Aankoop advies

Chocobolzz

Net ingestapt
Hai lieve autoliefhebbers en kenners,

Nou hier istie dan heur, een aankoop advies topic.

We hebben al een ander topic waarin we hebben gevraagd om advies, aangaande een VW tsi uit 2009. Wat dus geen goed idee bleek te zijn. Door advies hier, die we erg waarderen en ook echt meenemen, zijn we afgelopen weekend naar een aantal grote auto dealers geweest, om ons te oriënteren.

We hebben overworgen om nog eens voor een occasion onder de 9000 te gaan, maar nee...ik vind na twee zeperts toch echt tijd om voor een duurdere wagen te gaan met garantie

Drie wagens gezien, waar we echt weg van zijn.

De eerste optie, betreft een BMW 118i Executive Sport Line uit 2019, automaat, benzine. De prijs is 26,890.

De tweede optie betreft een Ford Kuga1.5 EcoBoost, automaat, uit 2019. De prijs is 33.695.

En de derde optie... betreft een Mazda cx-3 2.0 i uit 2019 en deze kost 25.640

Ik zelf ben echt weg van de Ford, en mijn dochter van de bmw...

Wat vinden jullie???

Gr,

Je topic staat in de verkeerde sectie.

Los daarvan, wat voor antwoord wil je van ons?
Het zijn alle 3 compleet verschillende wagens. De BMW is een lage, sportieve rijdersauto, de Kuga een hoge grote bak en de CX3 zit er 'n beetje tussenin.

Qua betrouwbaarheid zit het wel goed, hou er wel rekening mee dat de BMW duurder is in onderhoud.

Wat zoek je precies in een auto?

Dus omdat een auto van 9000 wat reparaties zou kunnen krijgen stop je liever €34k in zo'n ding met gegarandeerd €7k waardeverlies in jaar 1?

BMW 1 vind ik erg krap, rijdt vast helemaal top.

Mazda is het verstandigst, waardevast, geen turbo.

Ford Kuga ken ik niet echt.

Een Koreaan zoals Kia waar nog 5-6 jaar garantie op zit?

Ik snap niet zo goed waarom je eerst een Golf van 11 jaar oud overweegt, en nu onder andere een Kuga van 1 jaar oud. Minimaal 25k stukslaan op een auto is ook nogal wat.

Waar ga je die wagen voor gebruiken, hoeveel mensen moeten erin passen, wat mag het maandelijks kosten?

Waarom geen nieuwe BMW x3? Toch weer wat meer auto, en natuurlijk veiliger voor je dochter dan een kleine auto
Bovendien heb je dan geen onderhoudskosten de eerste 2 jaar, en ben je dus goedkoper uit dan een toyota Auris van € 9.995,- die wel onderhoud nodig heeft (y)

Van een tien jaar oude Golf naar bijna nieuwe CX-3 die zes keer zo duur is? Oke... laat mij dan ook maar een willekeurige slag in de lucht doen en een splinternieuwe Panda Hybrid adivseren. Kost de helft, zal lekker goedkoop rijden, de eerste jaren hopelijk zorgeloos zijn, en zowel procentueel als absoluut minder afschrijven dan die drie uit de OP.

Ik vind de suggestie van D. Elzinga heel niet gek.

Ik zou de plussen en minnen op een rijtje zetten. Wil je schipperen tussen de 1serie en de Kuga, dan kan je uitkomen bij een X1 of bij een Focus. Waarom bevalt de ene zo goed en de andere niet?
Daarnaast kan ik niet in je portemonnee kijken, maar ook een auto van 5 jaar oud is prima en scheelt best wat geld.

Maar als je 33k voor een Kuga wilt uitgeven, waarom niet voor dat zelfde geld voor een CX30 gaan? Je hebt voor dat bedrag een hele nieuwe auto waarvan jezelf de kleur kan kiezen.

De afschrijving is de eerste jaar het grootst. Ik snap dat je daar naar kijkt: de eerste 20% afschrijving is achter de rug.
Voor een goede prijs, zou ik de oude auto wel via Marktplaats, ANWB, wijverkopenuwauto.nl oid verkopen. Scheelt je echt een boel.

Je kunt kijken naar de fabrieksgarantie jaren. De Ford heeft 2 jaar fabrieksgarantie, Mazda ook 2. Bij beide had de koper kans om een 3e jaar aan te schaffen, dus loont om de originele aankoopbon op te vragen. BMW 3 jaar.
Hyundai, Kia 7 jaar.
Toyota 3 jaar. Koreanen en Japanners gaan lang mee zonder typische gebreken.

De Kuga is wel een zwaar ding. Lust wel wat in stadsverkeer. En snelweg, want: hoge windvanger.
Maar wel perfect voor een paardentrailer of caravan.
Ik verwacht een enorme afschrijving op een Kuga: willen mensen nog een dorstige SUV in 2025?
Alternatieven: Ford Focus Active 125pk (hoge zit).
Of een focus ST (meer als de BMW 118).

BMW : ja 3 jaar garantie, maar vaak niet zo compleet uitgerust. En na de 3 jaar, wat kost een reparatie dan?

Wil je echt zekerheid? Mijn advies is om dan eens naar de Hyundai Kona te kijken vanaf 2017/2018. Lijkt op de CX3, 5-7 jaar garantie. En laat je dochter maar de kleur uitkiezen.

@spoilermans
Als je serieus gaat reageren op die Kuga. Zeg dan ook even dat een 2019 nog het oude model is.
Het splinternieuwe nieuwe model is er ook voor 33k.

Als je zoveel uitgeeft kun je natuurlijk ook voor een nieuwe auto gaan, over het algemeen nog meer zekerheid. De genoemde Mazda CX3 staat nog op voorraad.

"Nu € 3.000 extra korting
Rijklaar vanaf € 24.590
Alles is nieuw, behalve de prijs: kies nu voor de Mazda CX-3, geregistreerd in 2019 en ontvang € 3.000 korting. De voorraad is beperkt."

aanbiedingen mazda-cx-3

Als je wat meer de tijd hebt kun je ook voor de nieuwe Toyota Yaris hybride gaan met standaard automaat, veilig, extreem zuinig, gemakkelijk te rijden en betrouwbaar.

Première van de nieuwe generatie Yaris.

Volt zei:
Als je wat meer de tijd hebt kun je ook voor de nieuwe Toyota Yaris hybride gaan met standaard automaat, veilig, extreem zuinig, gemakkelijk te rijden en betrouwbaar.

Autoweek never ceases to amaze me.

TS heeft interesse in een sportieve BMW1, een grote Kuga of een CX3, en wat wordt er hier voor suggestie gegeven? Een nieuwe Yaris hybride. o_O o_O

Bobslee zei:
Volt zei:

Autoweek never ceases to amaze me.

TS heeft interesse in een sportieve BMW1, een grote Kuga of een CX3, en wat wordt er hier voor suggestie gegeven? Een nieuwe Yaris hybride. o_O o_O

Een quote uit het vorige topic van vier dagen geleden:

"We gaan het weekend naar een Toyota Dealer.
We zijn wel gecharmeerd van de Auris en Yaris. Op zich wil ik een geheel nieuwe wagen kopen, maar mijn dochter is daar nog wat huiverig voor, omdat ze dus net pas sins 1,5j haar rijbewijs heeft. Ze rijdt keurig maar toch. Dus nog een maal een goede occasion...."

Het lijkt nog een beetje alle kanten op te gaan.

Chocobolzz zei:
Hai lieve autoliefhebbers en kenners,

Nou hier istie dan heur, een aankoop advies topic.

We hebben al een ander topic waarin we hebben gevraagd om advies, aangaande een VW tsi uit 2009. Wat dus geen goed idee bleek te zijn. Door advies hier, die we erg waarderen en ook echt meenemen, zijn we afgelopen weekend naar een aantal grote auto dealers geweest, om ons te oriënteren.

We hebben overworgen om nog eens voor een occasion onder de 9000 te gaan, maar nee...ik vind na twee zeperts toch echt tijd om voor een duurdere wagen te gaan met garantie

Drie wagens gezien, waar we echt weg van zijn.

De eerste optie, betreft een BMW 118i Executive Sport Line uit 2019, automaat, benzine. De prijs is 26,890.

De tweede optie betreft een Ford Kuga1.5 EcoBoost, automaat, uit 2019. De prijs is 33.695.

En de derde optie... betreft een Mazda cx-3 2.0 i uit 2019 en deze kost 25.640

Ik zelf ben echt weg van de Ford, en mijn dochter van de bmw...

Wat vinden jullie???

Gr,

Deze auto's zijn wel erg verschillend. Voor het geld wat je wil uitgeven kun je ook makkelijk een nieuwe auto, of demo met fabrieksgarantie kopen.

Van deze 3 zou ik de Mazda kiezen, de auto kost het minste geld, heeft betrouwbare techniek, en zal waarschijnlijk het voordeligst zijn om te rijden.

Het lijkt mij handig om gewoon een lijstje te maken, aan welke eisen een auto moet voldoen, en voor wel budget. Dan kun je veel beter auto's vergelijken.

Volt zei:
Alles is nieuw, behalve de prijs: kies nu voor de Mazda CX-3, geregistreerd in 2019 ....

Verkopers kunnen met wat, dat ding is gewoon een jaar oud als je m weer wilt inruilen.

SSander zei:
@spoilermans
Als je serieus gaat reageren op die Kuga. Zeg dan ook even dat een 2019 nog het oude model is.
Het splinternieuwe nieuwe model is er ook voor 33k.
Terechte opmerking, je rijdt dus meteen 'in het oude model'. Ook niet fijn bij de inruil ooit.

De Focus Active, ST , ( en Puma) zijn van de laatste generatie. Dus beter uitrusting met veiligheid, digitale snufjes, DAB+ radio, iets zuinigere motor.

Ik ben er overigens niet helemaal over uit of ik de nieuwe Kuga echt een vooruitgang vindt qua uiterlijk.

Lieve heren/dames?

De aangehaalde auto's verschillen inderdaad. We waren ook bezig met oriënteren. Nogmaals geen verstand, vandaar ook onze vragen.

Onze eisen zijn

Het liefst een ruime hatchback, mag een sportieve zijn, maar dat voert niet de boventoon.
Het moet een automaat zijn. Het liefst 4/5 deurs
Een veilige wagen. Die voorzien is van minimaal arico, radio, en parkeersensoren.
Het liefst een panoramadak. Lederen /velourse of alcantara bekleding.

Ik vond de suv mooi, maar dat zit mijn dochter niet zitten, die vallen af.

De bmw betrof een serieuze optie maar ook dat vind mijn dochter nu niet prettig. Ze wil zelf voor de auto betalen en zolang ze nog studeert kan ze dit opbrengen, ik vind het geen probleem maar helaas doen erg veel bedrijven lastig. Zelfs met verzekeren is dit een ramp. Dus na lang beraad met haar, toch maar weer een occasion.

Max: 6700 Euro . En schiet mij maar lek? maar ik zou bijna zeggen wat koop je daar nu voor weer een bak die na 2 maanden problemen geeft? 2x een zepert....Iemand zei tegen mij vandaag, een klant: Ja ga naar Jetcars...nou dat heb ik na onderzoek maar fijn niet gedaan. Daar staan alleen maar zeperts.

Dus ja echt geen idee heren. Of toch de Opel laten maken die we nu hebben en proberen het oude beestje op te rijden of toch weer een occasion als we die vinden. Nogmaals ik wil haar een volledig nieuwe wagen kopen maar mijn dochter wil niet afhankelijk zijn. Hetgeen ik begrijp en wat haar ook siert.

Dus ben erg benieuwd wat jullie nu nog kunnen aanraden? Even goed super dank tot zoverre.

Het gaat wel alle kanten op met je zoektocht zeg.
Budget verhogen en toch een CT200h kopen, zoals ik al eerder suggereerde.
"sportief", is verkrijgbaar met alle opties/eisen die je hebt en is heel betrouwbaar.

6700 euro is meer dan voldoende om een betrouwbare tweedehands met garantie op te duikelen. Het advies van die klant moet je inderdaad negeren, Jet Cars is meer iets voor als je maar een paar honderd euro wilt uitgeven en niets geeft om het risico dat er al snel ernstige mankementen blijken te zijn.

Heren, dames,

Vandaag dus een auto gekocht, via een zakenrelatie gewezen op een goed autobedrijf. Gaan kijken, en daar stond ie.....te glimmen zacht grommend bijna dat ie stil stond ;)

Het is geworden een opel Astra 1.4 150 pk innovation, uit 2016. Ruim over het budget maar we waren er na een proefritje meteen verliefd op.

Hij word morgen rijklaar gemaakt, en Zaterdag is tie van ons!! We hebben garantie, autobedrijf is een vakgarage ook dus we zijn erg blij.

Dank v jullie advies.

aparte wending :)

maar het is een prima auto hoor, daar niet van. Kwam ook vaak goed uit de test en zo'n innovation is van alle gemakken voorzien. veel plezier er mee

Terug
Bovenaan