Aankoop advies gevraagd

Comrade

Net ingestapt
Goedemiddag,

Mijn huidige auto begint wat kuurtjes te vertonen en ik wil dan ook volgende week op zoek gaan naar een nieuwe.
Dit moet eens diesel gaan worden i.v.m. 30k per jaar en de nu gunstige prijzen voor diesel occasions.
Voor het gemak heb ik toch maar wat eisen opgesteld:
-Brandstof: Diesel
-Opties: cruise control, stoelverwarming, parkeersensoren.
-Handgeschakeld

De stoelverwarming is wel een must omdat ik vaak last van mijn rug heb, en dit vooral in de winter wel fijn is.
Verder moet de auto vrij vlot kunnen invoegen, aangezien ik altijd op drukke plekken/tijdstippen moet invoegen.

Dit waren de eisen wel tot nu toe, tot nu toe heb ik een aantal kandidaten:

Nummer 1: Volvo V40 met de D2 of D4 motor, deze staat op mijn nummer 1, ik heb gehoord dat er goede stoelen in zitten en meestal ook stoelverwarming. Verder weet ik niet of de D2 diesel snel genoeg is of dat ik de D4 zou moeten hebben.

Nummer 2: Audi A3, zelfde verhaal als met de volvo. De 2.0 tdi of 1.6.

Nummer 3: Seat Leon. Deze lijkt kwlitatief onder te doen aan de bovenste 2.

Mijn budget is trouwens 15K, liever iets er onder. Alvast bedankt voor het meedenken.

De Volvo V40 is inderdaad een hele goede keus, er is ook veel aanbod met stoelverwarming, een D2 is overigens snel genoeg, de D4 leuker. De V60 zit ook al binnen het budget.

Toch zou ik ook naar de veel aangeboden Renault Megane en Peugeot 308 vanaf 2014 kijken. Je koopt voor heel weinig geld een zeer recente auto, zeer luxe en met stoelverwarming. Ze bieden ook duidelijk meer ruimte dan de krappe Volvo V40.
Ik zit zelf goed in de Megane en 308.

De Seat Leon en Audi A3 met stoelverwarming en een recent bouwjaar zijn vrijwel niet te vinden. Die zou ik om die reden niet doen.

Volvo had een 2.0 diesel die redelijk succesvol was omdat die in de 14% bijtelling zat, hierdoor is er veel aanbod.

Een 2 liter diesel en fijne automaat is overigens ook fijn

Er is veel aanbod voor die V40. Ik vind het persoonlijk een afzichtelijke auto. Om de pijn te verzachten stel ik een krachtiger motor voor. De rest van de hatchbackjes uit je rijtje vind ik ook nogal lelijk. Zonde om 15k op stuk te slaan. Kan een Volvo C30 niet? Die vind ik zelf erg geslaagd voor het type auto.

De 308 net de 1.6 HDI blue HDI, is ook een ontzettend fijn blok heeft behoorlijk meer koppel dan de andere 1.6 TDI /1.5 DCI blokken en andere 1.6 HDI blokken als e HDI die ook in Volvo zitten.

Terug
Bovenaan