Aanhanger verlichting

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb een vreemd probleem waar ik niet uit kom, ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik probeer een aanhanger aan te sluiten, probleem is alleen de de remlichten niet werken. Ik heb inmiddels de 7 polige contactdoos op m’n trekhaak vervangen voor een nieuwe. Als ik met een multimeter spanning meet werkt alles. Als ik de stekker van de aanhanger inplug verdwijnt de spanning van de pool waar de remlichten op staan.
Alle andere verlichting werk wel gewoon.
Suggesties?

willem magie zei:
Hallo allemaal,
Ik heb een vreemd probleem waar ik niet uit kom, ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik probeer een aanhanger aan te sluiten, probleem is alleen de de remlichten niet werken. Ik heb inmiddels de 7 polige contactdoos op m’n trekhaak vervangen voor een nieuwe. Als ik met een multimeter spanning meet werkt alles. Als ik de stekker van de aanhanger inplug verdwijnt de spanning van de pool waar de remlichten op staan.
Suggesties?

Met een tester, test je zonder belasting. Met de aanhanger aangesloten wel, dus daar zit een verschil in.

Slechte verbinding bij de remlichten of te weinig beschikbare vermogen (bij sommige auto's zit er een relay kastje in als je een stekkerdoos plaats, om bepaalde lampen van stroom te voorzien omdat de normale kabels niet dik genoeg zijn om ook nog de aanhanger te voorzien van stroom)?

En bij een andere aanhangwagen? Maken de remlichten van de aanhangwagen niet gewoon sluiting ergens ofzo?

willem magie zei:
Hallo allemaal,
Suggesties?
Willem,

Neem eens een oude 21 Watt lamp en soldeer daar twee draden aan. Gebruik dan deze lamp als een multimeter, dan sluit je overgangsweerstand in de auto uit.
Werkt het dan nog steeds goed, zou ik eens in de aanhanger zoeken (sluiting, slechte massa) . Ook daarvoor kan je de lamp met draadjes gebruiken.

Idd de aanhanger kan ook een probleem hebben.
Als er bij het aansluiten ineens geen voltage meer op de remlichten staat is of de massa aan de auto, of de massa van de aanhanger (die via de auto weer weg moet) niet in orde.

Iedereen bedankt voor de reacties!
Het probleem ligt niet aan de aanhanger, met meerdere geprobeerd (fietsendragen, caravan) en allemaal doen alleen de remlichten het niet.
Voor zover ik kan zien zijn de contacten van de stekkerdoos rechtstreeks aangesloten op de verlichting(dus geen relaykastje)
De aanhanger beschikt niet over LED. Ik ga nu proberen de boel te testen met een een gloeilamp zoals rke voorstelt.
Nogmaals, dank!

Nogmaals iedereen bedankt voor de reacties,
Ik heb net alles nog een keer na gelopen, en ik kwam er achter dat de dikke rode draad die aangesloten zit op de stekkerdoos voor de mistlamp, niet aangesloten zat op de mistlamp van de auto zelf. Ik heb de aansluiting mistlamp dus weggehaald uit de contactdoos en Tadá, alles werkt!
(y):D

Terug
Bovenaan