MartijnA3
Net ingestapt
Dit jaar ben ik gescheiden en heb de "2e auto" meegenomen. Een Peugeot 107 uit 2008 met 205k km op de teller. Ik rijd niet veel kilometers, ik denk zo'n 8000 per jaar. Ik wil op termijn graag een leuke auto maar moet daarvoor hard sparen. Na aankoop eigen woning en verbouwing moest ik weer op 0 beginnen. Denk dat ik over 2 jaar iets kan kopen wat ik leuk vind.
De Peugeot moet voor onderhoud. Het remwerk voor is op en er moeten 4 nieuwe banden op. Daarnaast lekt de airco, na bijvullen werkt alles maar na 2 maand is het systeem leeg. Dus dat heb ik 1x gedaan. Er is lekkage via 3e remlicht maar dat kan ik zelf verhelpen denk ik. 2 jaar geleden werd me al aanbevolen om de koppeling te vervangen, maar hij slipt nog steeds niet. Ik let goed op hoe ik rijd, dus zwaar belasten doe ik m niet. Geen idee hoe lang deze het nog uit houdt, maar dan zit ik tegen een reparatie van 500 euro aan te kijken.
Alleen, ik heb 2 pubermeiden en een hond. Familie woont op een uur rijden, dus op pad gaan met deze auto is geen feest, op z'n zachtst gezegd.
Nu kan ik alles laten repareren, dan ben ik denk ik zonder koppeling 7-800 euro kwijt. Als de koppeling gaat, komt er 500 bij.
Ik kan een kia picanto occasion private leasen voor 2 jaar voor 229 per maand met 10.000km per jaar. Die last kan en mag ik makkelijk dragen. Ik krijg dan 1000 euro terug voor de peugeot (online offerte).
Als alles goed blijft aan de peugeot is dat natuurlijk de goedkoopste manier van rijden. Maar het is niet echt de fijnste auto dus dat maakt me aan het twijfelen. Ik snap dat de Kia geen grote stap vooruit zal zijn maar toch. Stuk nieuwer natuurlijk en geen gedoe met onderhoud.
Hoor graag jullie meningen.
De Peugeot moet voor onderhoud. Het remwerk voor is op en er moeten 4 nieuwe banden op. Daarnaast lekt de airco, na bijvullen werkt alles maar na 2 maand is het systeem leeg. Dus dat heb ik 1x gedaan. Er is lekkage via 3e remlicht maar dat kan ik zelf verhelpen denk ik. 2 jaar geleden werd me al aanbevolen om de koppeling te vervangen, maar hij slipt nog steeds niet. Ik let goed op hoe ik rijd, dus zwaar belasten doe ik m niet. Geen idee hoe lang deze het nog uit houdt, maar dan zit ik tegen een reparatie van 500 euro aan te kijken.
Alleen, ik heb 2 pubermeiden en een hond. Familie woont op een uur rijden, dus op pad gaan met deze auto is geen feest, op z'n zachtst gezegd.
Nu kan ik alles laten repareren, dan ben ik denk ik zonder koppeling 7-800 euro kwijt. Als de koppeling gaat, komt er 500 bij.
Ik kan een kia picanto occasion private leasen voor 2 jaar voor 229 per maand met 10.000km per jaar. Die last kan en mag ik makkelijk dragen. Ik krijg dan 1000 euro terug voor de peugeot (online offerte).
Als alles goed blijft aan de peugeot is dat natuurlijk de goedkoopste manier van rijden. Maar het is niet echt de fijnste auto dus dat maakt me aan het twijfelen. Ik snap dat de Kia geen grote stap vooruit zal zijn maar toch. Stuk nieuwer natuurlijk en geen gedoe met onderhoud.
Hoor graag jullie meningen.