A of B segment 5k

Chaneweis

Wegverkenner
Hallo autoliefhebbers,

Aangezien ik volgende maand een auto v/d zaak krijg gaat m’n Mg zs ev de deur uit en moet er een kleine wagen voor in de plaats komen.

Nu heeft ze een lichte voorkeur voor een kia picanto.
Nu zijn er natuurlijk meer mogelijkheden, maar de drieling aygo vind ze niks.

De eisen zijn
- veilig (kleine kinderen)
-airco
-5 a 6k geen inruil.
-4/5 deurs
- kmstand max 150k?
-bouwjaar minimaal 2010

Mg gaat weg is nu Pl contract en daar willen we vanaf.
Zelf zat ik te denken aan picanto of punto(al is die wel stukje duurder maandelijks).
Lang geleden dat ik ‘n auto gekocht heb , maar is het nog steeds al je geen inruil heb er circa 10% vanaf kan krijgen?
Auto’s zijn wel erg duur geworden en zeker ook de A en B segment occasion.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Mvg

Laatst bewerkt:

De kans dat je er wat afkrijgt is klein, deze segmenten zijn erg gewild. Je kan dan beter er wat bij bedingen. Beurt of nieuwe apk, nieuwe banden indien nodig.

I20 vind ze wel grappig die andere 2 niet.
945 kilo is ook erg licht dus die kan mooi op de lijst.
Mooie prijzen en denk ook wat ruimer dan de picanto.
Panda vind ze ook erg leuk zeg ze net, maar dat zijn allemaal 2 cilinders.
Mijn ervaring bij de punto was destijds dat het erg ondermaats was en rumoerig. Wellicht in de panda beter?
De kans dat je er wat afkrijgt is klein, deze segmenten zijn erg gewild. Je kan dan beter er wat bij bedingen. Beurt of nieuwe apk, nieuwe banden indien nodig.
Oke en bij een particulier dan?

Laatst bewerkt:
I20 vind ze wel grappig die andere 2 niet.
945 kilo is ook erg licht dus die kan mooi op de lijst.
Mooie prijzen en denk ook wat ruimer dan de picanto.
Panda vind ze ook erg leuk zeg ze net, maar dat zijn allemaal 2 cilinders.
Mijn ervaring bij de punto was destijds dat het erg ondermaats was en rumoerig. Wellicht in de panda beter?

Oke en bij een particulier dan?
Ook daar is de kans klein, dit soort auto's snel weer verkocht

Als je goed zoekt zijn er van de Panda ook 1.2'tjes verkocht.
Dat is natuurlijk een heel ander type motor. Ik heb met de 1.2 mogen rijden in Spanje en als de hellingen niet te steil waren reed dat voortreffelijk.

Even voor je gezocht:

Als je goed zoekt zijn er van de Panda ook 1.2'tjes verkocht.
Dat is natuurlijk een heel ander type motor. Ik heb met de 1.2 mogen rijden in Spanje en als de hellingen niet te steil waren reed dat voortreffelijk.

Even voor je gezocht:
Oo dat wis ik niet.
Dat geeft mij in ieder geval een beter gevoel dan een 2 cilinder.
Bij de punto voor de 1.4 gaan, de 1.2 presteerd ondermaats. De t-jet is helemaal leuk, de multiair is complex
Worden ze ook weer zwaarder en duurder in onderhoud. Word echt een boodschappen wagen met zo nu en dan een tripje van 30km.
Maar ik hou ook altijd van meer vermogen hoor.
De Fiat Panda en Punto zijn inderdaad hele goede opties.

Andere opties zijn de Renault Clio en Ford Fiesta.
Clio hebben we gehad model 2011 estate en heeft m’n vriendin heel veel problemen mee gehad .
Dus ik zie haar niet snel weer voor een clio gaan.
Fiesta vind ze niks die had ik ookal geopperd, maar niet goedgekeurd

Lijst is momenteel:
-kia picanto
-panda (nieuw model) liefst 1.2 mits haalbaar
-hyundai I20 (mijn voorkeur nu ivm grote en gewicht)
-fiat punto
Uiteindelijk moet ik gewoon wat ritjes met haar gaan maken. Zij moet er tenslotte mee gaan rijden.

Laatst bewerkt:
De i20 die haarr heeft gepost hierboven is netjes geprijst voor het bouwjaar en km-stand maar het is wel een erg karige uitvoering, Volgens mij geen airco en ook geen cruisecontrol. Zelfs geen knoppen op het stuur. Ik zou bij een i20 minimaal voor de dynamic uitvoering gaan die hebben in de meeste gevallen airco, radiobediening op het stuur en een usb aansluiting. De active is de basisuitvoering te herkennen aan de zwarte deurgrepen en spiegels, 14 inch wielen ipv 15 inch, geen chroomstrip boven de grille en trommelremmen ipv schijfremmen achter. Cruisecontrol is niet standaard maar vaak wel aanwezig. Technisch is een prefacelift model (tot 2012) gelijk aan het facelift model.

De punto met de gewone 1.4 is net zo duur in de wegenbelasting als de 1.2 begrijp je argument dan niet echt, of de carbase van autoweek klopt niet.
Ik ga er even vanuit dat een zwaardere motor gelijk stond aan zwaardere auto.
Heb nog geen tijd gehad om daar meteen in te verdiepen dus dan kan die argument van tafel.
De i20 die haarr heeft gepost hierboven is netjes geprijst voor het bouwjaar en km-stand maar het is wel een erg karige uitvoering, Volgens mij geen airco en ook geen cruisecontrol. Zelfs geen knoppen op het stuur. Ik zou bij een i20 minimaal voor de dynamic uitvoering gaan die hebben in de meeste gevallen airco, radiobediening op het stuur en een usb aansluiting. De active is de basisuitvoering te herkennen aan de zwarte deurgrepen en spiegels, 14 inch wielen ipv 15 inch, geen chroomstrip boven de grille en trommelremmen ipv schijfremmen achter. Cruisecontrol is niet standaard maar vaak wel aanwezig. Technisch is een prefacelift model (tot 2012) gelijk aan het facelift model.
Enig must wat zij nodig heeft is airco en de auto moet gewoon veilig zijn.
Cc gebruikt ze niet vind ze eng

Maar hoe meer luxe erop zit hoe beter natuurlijk als het binnen het budget past.

Aangezien ik volgende maand een auto v/d zaak krijg gaat m’n Mg zs ev de deur uit en moet er een kleine wagen voor in de plaats komen.
- veilig (kleine kinderen)
Hoe is de verdeling tussen de auto's qua dagelijkse kilometers en passagiers?
- De kleine auto voornamelijk met je vrouw en kinderen?
- De auto van de zaak vooral voor jou?
Je zou kunnen overwegen de kinderen altijd in de grootste/veiligste/nieuwste auto te vervoeren en degene die alleen rijdt in de kleine auto te laten rijden.

Nu heeft ze een lichte voorkeur voor een kia picanto.
Is die andere Koreaanse topper wellicht iets? De Hyundai i10.

Nu zijn er natuurlijk meer mogelijkheden, maar de drieling aygo vind ze niks.
De Duitse drieling dan wellicht? Volkswagen Up, Skoda Citigo, Seat Mii.
Deze is geinig vlaflip geel:

De punto met de gewone 1.4 is net zo duur in de wegenbelasting als de 1.2 begrijp je argument dan niet echt, of de carbase van autoweek klopt niet.
Ik ga er even vanuit dat een zwaardere motor gelijk stond aan zwaardere auto.
Heb nog geen tijd gehad om daar meteen in te verdiepen dus dan kan die argument van tafel.
Enig must wat zij nodig heeft is airco en de auto moet gewoon veilig zijn.
Cc gebruikt ze niet vind ze eng

Maar hoe meer luxe erop zit hoe beter natuurlijk als het binnen het budget pasti
Hoe is de verdeling tussen de auto's qua dagelijkse kilometers en passagiers?
- De kleine auto voornamelijk met je vrouw en kinderen?
- De auto van de zaak vooral voor jou?
Je zou kunnen overwegen de kinderen altijd in de grootste/veiligste/nieuwste auto te vervoeren en degene die alleen rijdt in de kleine auto te laten rijden.

Is die andere Koreaanse topper wellicht iets? De Hyundai i10.

De Duitse drieling dan wellicht? Volkswagen Up, Skoda Citigo, Seat Mii.
Deze is geinig vlaflip geel:
De kleine auto zal enkel maar door m’n vriendin gebruikt worden.
Om vooral de kinderen 4/6jaar en kinderen van haar werk 1 a 2 leeftijd 0t/m 4 jaar te vervoeren.
School is circa 3km en gaat ze 1 keer in de week naar haar ouders circa 30km 50% snelweg.
M’n octavia heb ik elke dag nodig en rij gemiddeld 40k per jaar.
Die zullen we in de weekenden en avonden gewoon gebruiken en staat de andere stil.

I10 heeft haar vader en is echt een no-go.
Ze is 37 en vind dat echt een “ouwelullen bak” (haar woorden).
De oude type praat ik dan over.
Zal de nieuwere type voorstellen aan d’r.

Inderdaad die drieling is er ook nog die zou je haast vergeten.
Vind ze ook netjes, maar wel in een andere kleur haha.

Kan ook bij het lijstje toegevoegd worden.
Keuze is overvloed lijkt me voor d’r.
We gaan van het weekend maar eens proefritjes maken.

Opel Karl is ook een hele goede optie, steevast bovenaan in vergelijkende testen in zijn segment ( samen met de Picanto en de I10 )
Wel aan de bovenzijde van je budget.

Voorbeeldje :

Opel Karl

Er is ook iemand in een ander topic, die opzoek is naar een opvolger voor zijn yaris, wellicht kun je die voor een vriendenprijsje kopen. Zijn erg waardevast en volgens mij zijn ze er wel klaar mee

Dat ik daar niet aan heb gedacht...
Ik heb 30.000 kilometer met een Karl Rocks gereden en dat is me echt uitstekend bevallen. Zuinig, goed sturend, licht (845 kilo!), Cruisecontrol, in sommige gevallen Apple Carplay, maar je hebt echt niet het idee dat je in een A-segmenter rijdt.

Dat ik daar niet aan heb gedacht...
Ik heb 30.000 kilometer met een Karl Rocks gereden en dat is me echt uitstekend bevallen. Zuinig, goed sturend, licht (845 kilo!), Cruisecontrol, in sommige gevallen Apple Carplay, maar je hebt echt niet het idee dat je in een A-segmenter rijdt.
Karl is inderdaad erg leuk en oogt volwassen, maar die gaat meestal wel over budget heen.
Zijn er maar paar van <6k.

I10 heeft haar vader en is echt een no-go.
Ze is 37 en vind dat echt een “ouwelullen bak” (haar woorden).
De oude type praat ik dan over.
Zal de nieuwere type voorstellen aan d’r.
Helemaal met je partner eens, want dat oude type is wel erg bejaard. Die nieuwere (vanaf 2015) is een heel stuk toffer.

Als je meer 'fashionable' zoekt dan kun je ook nog de Lancia Ypsilon toevoegen aan het lijstje:

Die i20 is wel een buitengewoon karige uitvoering, die volgens mij nooit zo in Nederland geleverd is. Er zit ook geen dagrijverlichting op....

Die i20 is wel een buitengewoon karige uitvoering
Kan het ook niet kapot gaan.

Helemaal met je partner eens, want dat oude type is wel erg bejaard. Die nieuwere (vanaf 2015) is een heel stuk toffer.

Als je meer 'fashionable' zoekt dan kun je ook nog de Lancia Ypsilon toevoegen aan het lijstje:
Oow die zijn leuk! Ben benieuwd wat ze daarvan gaat zeggen.
Onderhuids gelijk aan een panda denk?

Ik zou zelf kijken naar een Swift. Leuke en fijne auto's, en ook licht.
Ik weet er eentje van een generatie ouder voor onder je budget, een erg net ding, maar die is van 2007 met 188dkm.

Ik zou zelf kijken naar een Swift. Leuke en fijne auto's, en ook licht.
Ik weet er eentje van een generatie ouder voor onder je budget, een erg net ding, maar die is van 2007 met 188dkm.
2007 is meteen weer stukje ouder (vind 2011 al behoorlijk op leeftijd)
Maar zal het voorstellen aan d’r .
Gewicht zit die in de panda klasse.

Terug
Bovenaan