Van 5k naar 20k is in mijn ogen niet een beetje verhogen... bijzonder advies?
Niet iedereen kan even doorsparen van 5k naar 20k...
Bijzonder advies inderdaad. Als het budget 5k is, dan is dat nou eenmaal het budget. Dat je alleen 'puin' koopt voor dat geld is natuurlijk nogal overdreven.
Ik ben opzoek naar een 7 persoons auto benzine.
Ik heb verschillende auto's gezien waar onder: toyota verso, dacia lodgy, opel zafira.
Naar mijn mening zijn deze auto's toch te klein althans zo lijkt het op de foto's.
Heb je al eens proefgereden/gezeten in de auto's die je noemt? Dan weet je of deze 7-zitters passen bij jouw situatie, en dat maakt de zoektocht wat makkelijker. Van auto's als de Zafira en Verso staan er, ook voor 5k, best wel wat aardige exemplaren te koop.
In dit segment (Zafira) heb je meerdere keuzes, zoals
@ak2 en
@Magnifieke malloot ook al aangeven. Een Verso binnen dit budget zal wat ouder zijn (populair, goed imago, dus duurder), een C4 Picasso of Zafira wat jonger (minder populair en/of meer aanbod). Een optie zou ook de Mazda 5 zijn, zoals
deze, of
deze (net iets boven budget, maar met wat korting en iets meer inleg is hij misschien binnen bereik). Een Peugeot 5008 is ook een
optie, maar staat vooral met 1.6THP te koop en die zou ik laten staan.
@Auto encyclopedie noemde de Orlando, ik kon alleen
deze vinden, maar die kan wel interessant zijn gezien het recente onderhoud.
Als deze categorie 7-zitters uiteindelijk toch te klein blijkt, dan blijven de grote MPV's over.
@ak2 noemde deze ook al (o.a. Ford Galaxy, Renault Espace), maar daarvan is de keuze wel minimaal. Je hebt dan ook al gauw een 2.0L motor (of meer), en de exemplaren die te koop staan zijn vaak richting de 20 jaar of ouder.
Daarnaast telt bij deze leeftijden vooral het onderhoud. Kijk naar de staat van de auto, reviews van de verkopende garage en kijk of er iets van garantie gegeven wordt. Het is en blijft met een ±15 jaar oude auto wel een beetje een gok, maar ook voor 5k is er echt wel iets goeds te vinden.