5 deurs sedan of hatchback met kont

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben op zoek naar een combinatie tussen een sedan en hatchback (looks van een sedan met praktisch gebruik van een hatchback,). Daarmee bedoel een sedan waarvan de hele achterklep open kan, enkele voorbeelden:

- Nieuwe civic hatchback (te duur ivm recente bouwjaar)
- Hyundai I30 fastback (te duur ivm recente bouwjaar)
- Renault 19 (te oud)
- Renault Laguna (te groot)
- Nieuwe Peugot 508 (te groot en te duur)
- Mazda 323 fastbreak (te oud)

Zijn er nog andere modellen die ik het hoofd zie? vanaf circa 2012 voor max 12k?

De 323fastbreak was geen sedan. Is een Skida Octavia nog een idee?

Skoda Rapid/Seat Toledo of Skoda Octavia, een klasse groter de Opel Insignia, Mazda6, Ford Mondeo, Skoda Superb en Renault Laguna. De Chevrolet Volt en Opel Ampera hebben een beetje een sedanachtige vorm, dat geldt met wat (een hoop) fantasie ook voor de Chevrolet Cruze en Mitsubishi Lancer hatchback. De Toyota Prius en Honda Insight hebben ook een schuin aflopende achterzijde (maar geen kont). En wat te denken van de onovertroffen Lada Priora 2172. ;)

skoda_rapid_02.jpg

opel_ampera_02.jpg

bedankt voor de reacties.

Ik was er inderdaad een aantal vergeten te melden in de startpost, veelal wel echte D segmenters (mondeo, insignia, mazda6).
Prius, Insight, cruze en vind ik qua design dan weer minder. Lancer ziet er van buiten leuk uit, maar binnenkant komt erg verouderd over voor een auto uit 2012.

Toledo, Rapid en Octavia zijn redelijk alternatieven, maar helaas wel VAG (TSI motoren) daar ben ik wel huiverig voor als particulier.
Nog andere mogelijkheden voor een B/C segmenter?

Niek 1369093 zei:
bedankt voor de reacties.

Ik was er inderdaad een aantal vergeten te melden in de startpost, veelal wel echte D segmenters (mondeo, insignia, mazda6).
Prius, Insight, cruze en vind ik qua design dan weer minder. Lancer ziet er van buiten leuk uit, maar binnenkant komt erg verouderd over voor een auto uit 2012.

Toledo, Rapid en Octavia zijn redelijk alternatieven, maar helaas wel VAG (TSI motoren) daar ben ik wel huiverig voor als particulier.
Nog andere mogelijkheden voor een B/C segmenter?

Er zijn volgens mij geen andere B/C-segmenters met een carrosserievorm zoals je die beschrijft. Misschien is een outsider als een Lancia Delta van de laatste bouwjaren leuk. Die is reuze praktisch, met ruimte op de achterbank van D-segment niveau en een royale kofferbak, maar wel de vormgeving van een (chique!) hatchback in plaats van stationcar. Eventuele kinderziektes zullen er bij zo'n laat exemplaar wel uit zijn en de 1.4 T-Jet is een betrouwbare krachtbron, de 1.4 MultiAir kent meer problemen geloof ik.

Volgens mij zijn de kinderziektes er bij Volkswagens TSI-motoren nu wel uit, vanaf 2013 zijn ze al stukken beter. Met dit vernieuwde type met verder doorontwikkelde TSI-motor of deze en deze doe je vast een prima koop.

3 serie GT ?
rond de 20.000. Als je goed zoekt of via duitsland nog misschien iets aantrekkelijker. Zou absoluut mijn voorkeur zijn in dat type auto. Een koopje is het natuurlijk niet in aanschaf en je zit wel vast aan een (welliswaar fijne) automaat. Rijeigenschappen zijn top, en relatief waardevast (zover een auto dat kan zijn)

En als laatste denk ik aan een Renault Laguna (2008-2014), zijn betrouwbaar, niet te zwaar (wegenbelasting) en voordelig in aanschaf (tussen de 6000 en 12.000 euro)

voorbeeldje

Maar wat is je budget?

Is dit wat of zijn die te oud?

https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/avensis/43723913
0-0c798024-f132-41a0-b5f1-8339d6f77d0a.jpg

https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/avensis/42643436
0-3f7af2f6-20c4-470f-a6d9-1dc873ae2e40.jpg

Terug
Bovenaan