40% Schiphol Tesla’s niet inzetbaar

Vorq

Kilometervreter
Een interessant gesprek met de partij die 64 Model X Tesla’s heeft rijden op Schiphol in ‘De Nationale Autoshow’ op BNR afgelopen vrijdag. 40% van de vloot kan niet ingezet worden omdat met name draagarmen ernstig kraken. Ze hebben al €150.000 aan reparatiefacturen en willen nu gratis herstel.
De Model S die voorheen op Schiphol veel te zien was hebben ze ingeruild voor de Model X omdat de range toch tegenviel.
 
Als het puur het geluid is en verder geen veiligheidsrisico zou ik aanraden om een dieselaggregaat onder de voor- of achterklep te plaatsen die het gekraak overstemd.
 
Ik vermoed dat ze met die Tesla's niet meer om kunnen rijden, als ze toeristen naar hun hotel in Amsterdam brengen: want dan moeten ze weer aan de snellader, wat bijverdienst door het omrijden volledig ongedaan maakt :LOL:
 
Daarnaast is door de stilstand van het vliegverkeer er natuurlijk veel minder aanbod van personenvervoer en kan je proberen je omzet via Tesla te genereren door alles "garantie" te vinden en daarover te gaan steggelen. In de garantievoorwaarden van m'n Chryslers en de Hyundai's waren gebruik als taxi of politieauto expliciet uitgesloten of beperkt.
 
lijkt veel op dit verhaal:
Geen geld terug voor klagers over 'talloze mankementen' Tesla-taxi

De Tesla Model S is zo brak, dat je als taxichauffeur met zo'n wagen eigenlijk je brood niet kunt verdienen, vinden vier ondernemers. Zij klaagden het Amerikaanse bedrijf aan en eisten hun geld terug, omdat de auto's onwaarschijnlijk veel mankementen vertoonden. De rechter denkt daar anders over.

De vier taxichauffeurs gaven aan dat de Tesla's 'talloze mankementen' vertoonden, eigenlijk al direct na levering, blijkt uit het onlangs gepubliceerde vonnis. Dat heeft geleid tot omzetderving. Daarom willen ze het aankoopbedrag van zo'n 86.000 euro terug van de Amerikaanse autobouwer.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/5175952/tesla-zaak-taxichauffeurs-mankementen
 
In dat artikel lijkt het alsof de auto's "grijs" geïmporteerd zijn, daar de rechter de klagende partijen naar de verkopende partij (die ze importeerde van buiten de EER?) verwijst en niet naar Tesla.
 
Het artikel wordt hier ook behandeld:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,5960908,5973029#msg-5973029
 
Terug
Bovenaan