Guest
Begin jan 2018 nieuwe Sportage GT opgehaald.
Er zitten standaard 19" wielen onder met Vredestein Quatrac-5 Vier-Seizoenen banden.
Maar, meteen al werd duidelijk dat er een trilling in het stuur zat. Omdat we enkele dagen naar Duitsland zouden gaan, eerst nog even terug naar de dealer om de wielen te balanceren. Helaas heeft dit niet geholpen; bij 60 - 70 km/u zat er alsnog een trilling in de zitting en bij 120-140 km/u een trilling in het stuur. Na terugkomst uit Duitsland weer naar de dealer. Ze hebben alle wielen opnieuw grondig gebalanceerd; alles stond 'op nul' . Maar het euvel was niet weg. De chef werkplaats zei wel dat grote velgen snel van slag waren en dat daar in feite niets aan te doen was ! DIT LIJKT MIJ BEETJE ONZINNIG VERHAAL, TOCH?
Voor een 'second opinion' ben ik toen naar Kwikfit gegaan; dat zijn specialisten die me al jaren goed hebben geholpen. Ook zij hebben de wielen opnieuw gebalanceerd en op alle mogelijke afwijkingen gecontroleerd, inclusief hoogteslag en zijslag. Maar ook hierna was het euvel niet weg. Ze stelden voor dat de dealer andere 19" velgen/banden zou kunnen monteren, om te bezien of de trillingen dan weg waren, om in elk geval iets uit te kunnen sluiten. Eerst heeft de Dealer nogmaals ALLES gecontroleerd, weer zonder resultaat. Eerdaags moet dat de proef met andere wielen/banden worden gedaan.
Ze geven me echter weinig hoop. Volgens de dealer ligt het aan de samenstelling van het rubber van de all-season banden, in combinatie met de grote velgen = mindere hoogte van de banden. Maar ze hebben hem wel zo geleverd!
HEEFT IEMAND VERGELIJKBARE ERVARING OF ADVIES, WANT IK BEN TEN EINDE RAAD. Een nieuwe auto van 40 mille, en dan niet prettig rijden is erg frustrerend!
Er zitten standaard 19" wielen onder met Vredestein Quatrac-5 Vier-Seizoenen banden.
Maar, meteen al werd duidelijk dat er een trilling in het stuur zat. Omdat we enkele dagen naar Duitsland zouden gaan, eerst nog even terug naar de dealer om de wielen te balanceren. Helaas heeft dit niet geholpen; bij 60 - 70 km/u zat er alsnog een trilling in de zitting en bij 120-140 km/u een trilling in het stuur. Na terugkomst uit Duitsland weer naar de dealer. Ze hebben alle wielen opnieuw grondig gebalanceerd; alles stond 'op nul' . Maar het euvel was niet weg. De chef werkplaats zei wel dat grote velgen snel van slag waren en dat daar in feite niets aan te doen was ! DIT LIJKT MIJ BEETJE ONZINNIG VERHAAL, TOCH?
Voor een 'second opinion' ben ik toen naar Kwikfit gegaan; dat zijn specialisten die me al jaren goed hebben geholpen. Ook zij hebben de wielen opnieuw gebalanceerd en op alle mogelijke afwijkingen gecontroleerd, inclusief hoogteslag en zijslag. Maar ook hierna was het euvel niet weg. Ze stelden voor dat de dealer andere 19" velgen/banden zou kunnen monteren, om te bezien of de trillingen dan weg waren, om in elk geval iets uit te kunnen sluiten. Eerst heeft de Dealer nogmaals ALLES gecontroleerd, weer zonder resultaat. Eerdaags moet dat de proef met andere wielen/banden worden gedaan.
Ze geven me echter weinig hoop. Volgens de dealer ligt het aan de samenstelling van het rubber van de all-season banden, in combinatie met de grote velgen = mindere hoogte van de banden. Maar ze hebben hem wel zo geleverd!
HEEFT IEMAND VERGELIJKBARE ERVARING OF ADVIES, WANT IK BEN TEN EINDE RAAD. Een nieuwe auto van 40 mille, en dan niet prettig rijden is erg frustrerend!